Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy německého školského systému a jeho eventuální aplikace do českého školského systému na příkladu Gymnázia F.X. Šaldy v Liberci
Hartová, Michaela ; Botlík Nuc, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá principy německého bkolského systému a jeho eventuální aplikací do českého bkolského systému na příkladu Gymnázia F. X. aaldy v Liberci. Cílem práce je na základě teoretické části, návbtěvy německého oddělení Gymnázia F. X. aaldy a subjektivního hodnocení žáků z dvou dotazníků zjistit, jaké principy německého bkolství vyhovují českým žákům. Teoretická část se zaměřuje na porovnávání německého a českého bkolského systému na příkladu Saska (konkrétně Gymnázia F. X. aaldy), případně Bavorska (partnerské bkoly LSH Wiesentheid). Jsou zde popsány odlibnosti ve struktuře bkolského systému, organizaci bkolního roku, klasifikaci a maturitní zkoubce. Poslední kapitola analyzuje německý bkolský systém z mezinárodního pohledu. Praktická část vychází z pozorování hodin českého i německého dějepisu maturitního ročníku Gymnázia F. X. aaldy (třídy 6N), a dotazníkového betření, které bylo následně třídě odesláno. Dotazník se dělí na dvě části - v první byli žáci testováni, aby se porovnalo, kolik informací si z obou hodin pamatují, a v druhé hodnotili vybrané aspekty německé výuky na gymnáziu (podobný dotazník vyplňoval i maturitní ročník 2021), přičemž identifikovali prvky, které jim vyhovují. Z výsledků vyplývá zájem o aktivní přístup v hodinách, projektovou výuku, hodnocení nejen za...
Chemické vzdělávání na českých waldorfských školách a možnosti využití žákovského portfolia při výuce chemie
Ševčík, Ondřej ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejrůznějšími aspekty výuky chemie na waldorfských školách. Okrajově popisuje také některé obecné aspekty waldorfské pedagogiky. Je v ní podrobněji rozebrán učební plán waldorfské školy, a to zejména v kontextu chemického vyučování. Dále se práce zaměřuje na popis výuky na českých (zejména pražských) waldorfských školách, který je založen na osobní zkušenosti autora. Ve druhé části práce lze najít přehledně zpracovanou problematiku hodnocení klíčových kompetencí metodou portfoliové práce. Zejména v přílohách pak práce přináší řadu podnětů pro chemické vyučování na waldorfské (a případně i běžné) škole, které byly vesměs ověřeny v praxi. V přílohách jsou zahrnuty také ukázky portfoliové práce žáků a metodické komentáře k chemickému vyučování na středním stupni waldorfské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.