Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volná kresba dětí předškolního věku
Kolouchová, Denisa ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volná kresba dětí předškolního věku
Kolouchová, Denisa ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volná kresba dětí předškolního věku
MORÁVKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá kresbou dětí v předškolním věku. Úvodní kapitola teoretické části je zaměřena na charakteristiku předškolního období, jeho specifika v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. V dalších kapitolách je popsán vývoj kresby a jejího tématu a výskyt jednotlivých konkrétních témat v dětské kresbě. Výzkumná část práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku, které dochází do mateřské školy. Cílem práce je sledovat volbu témat kresby. Zkoumané kresby jsou proto rozděleny podle zvoleného tématu do několika skupin (kategorií) a zkoumány pomocí analýzy kresebného projevu dítěte a rozhovoru s dětmi/autory kreseb. Za účelem dosažení cíle práce jsou položeny jedna hlavní a tři vedlejší výzkumné otázky. Tyto otázky jsou zaměřeny na zjištění výskytu jednotlivých kresebných témat, na závislost výskytu kresebných témat na pohlaví dítěte, na zkoumání pojetí kresby dětí a na volbu barev v dětské kresbě. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že děti nejčastěji kreslí to, co je obklopuje. Jejich kresby jsou zaměřeny na témata týkající se lidí a všeho, co je s nimi spojené. Nejčastějšími tématy pro kresbu jsou příroda a dům. Závěry práce potvrzují existenci závislosti tématu kresby na pohlaví dítěte.
SPONTÁNNÍ KRESBA U DĚTÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
SLÁDKOVÁ, Václava
Tématem bakalářské práce je spontánní kresba dětí v mateřské škole. Z tohoto důvodu teoretická část stručně charakterizuje předškolní období.Dále jsou zmíněna jednotlivá vývojová stádia kresby dítěte předškolního věku a popisován význam, vyžití i zvláštnosti spontánní kresby. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, realizovaného pozorováním a prostřednictvím rozhovorů. Současně jsou zde uvedeny tři případové studie. Cílem bakalářské práce je hlubší vhled do problematiky spontánní kresby dětí různých věkových skupin navštěvujících mateřskou školu. Sledovanými oblastmi je volba tématu, barev, hospodaření s časem, porovnání kreseb dětí stejné i různé věkové kategorie, umístění a velikost kresby a genderové hledisko.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.