Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí otcovství v ženských lifestylových časopisech pro odlišné cílové skupiny definované výší příjmů ženy
Lukáš, Vojtěch ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
V této diplomové práci se pokoušíme zjistit, jak jsou v námi vybraných lifestylových časopisech reprezentováni muži v rolích otců. Záměrně jsme vybrali tituly, které jsou určeny pro ženy z různých socioekonomických skupin. Jako zástupci titulů pro ženy z vyšších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Elle, Harper's Bazaar, Cosmopolitan a Marianne. Z titulů pro ženy z nižších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Vlasta, Chvilka pro tebe, Žena a život a Překvapení. Ve všech titulech byly nalezeny články, které ve svém obsahu zmiňovaly muže v roli otce a popisovaly ho. Z každého článku byla na základě otevřeného kódování vytvářena hesla, která byla následně shlukována v kategoriích. Vzniklé kategorie následně posloužily jako výchozí nástroj k hodnocení reprezentace otce tak, jak byl popisován v různých časopisech. Od konkrétních titulů jsme následně přešli na celé skupiny časopisů, které byly určené pro stejné socioekonomické skupiny žen. Nalezené rozdíly a shody v popisech otce se nakonec projevovaly nejen v rámci porovnání mezi celými skupinami, ale také v rámci skupin samotných. Přesto se v naší práci podařilo především dokázat, že mezi popisem otce v časopisech pro různé socioekonomické skupiny žen se vyskytují výrazné rozdíly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.