Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
Vliv návykových látek na socializaci mladistvých - případová studie v Třebíči
Kotrbová, Monika ; Rössler, Jan (vedoucí práce) ; Kawulok, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Vliv návykových látek na socializaci mladistvých - případová studie v Třebíči" se věnuje kouření cigaret a konzumaci alkoholu mladistvých a pohlíží na ně skrze teoretický koncept socializace. Hlavní důraz je kladen na činitele sekundární socializace - uvažuje proto vrstevníky dospívajícího a to především v konfrontaci s jeho rodiči a klade si za cíl zjistit, jaké vlivy jsou v přístupu mladistvých k těmto návykovým látkám nejzásadnější. Teoretický rámec práce tvoří charakteristika procesu socializace, její dělení a pojmosloví spolu s charakteristikou období dospívání jakožto důležitého vývojového období, které je specifické důrazem na sociální interakce a vytváření sociálních vazeb; metodologické zázemí práci tvoří výzkumy na toto téma již uskutečněné. Práce je orientována jako případová studie a prostřednictvím dotazníkového šetření (SAQ) na vzorku studentů z gymnázia, střední odborné školy a středního odborného učiliště v Třebíči zjišťuje okolnosti a sociální kontext kouření cigaret a konzumace alkoholu mladistvých. Výsledky práce dokazují zásadní vliv vrstevníků v přístupu i postoji k užívání návykových látek a demonstrují tak význam sociálního kontextu a sociálních tlaků, jež na mladistvého působí, a dokazuje, že má smysl se tématem zabývat i v kontextu menších správních jednotek.
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.