Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Socializace dítěte v homoparentální rodině
Šejnohová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Socializace dítěte v homoparentální rodině" se zabývá novým fenoménem dětí vyrůstajících v homoparentálních rodinách. Cílem teoretické části je prozkoumání legislativy České republiky, procesu primární socializace dítěte v rodině a tématu předsudků, ve kterých je kladen důraz na důležité faktory, které mají vliv na vznik homoparentální rodiny. Cílem empirické části je představení názorů odborníků z několika oblastí, které mají souvislost s tématem homoparentálního rodičovství. Teoretická část zahrnuje legislativní ukotvení registrovaného partnerství a možnosti vzniku homoparentální rodiny. Dále je zde věnována pozornost primární socializaci dítěte v rodině a základním potřebám dítěte. Konec teoretické části seznamuje čtenáře s problematikou předsudků, jejich vznikem a projevy. Výzkumná sonda, která je popsána v empirické části práce, obsahuje pět strukturovaných rozhovorů. Představuje náhled na problematiku homoparentálního rodičovství z úhlu pohledu odborníků. Klíčová slova homoparentální rodina, registrované partnerství, socializace dítěte, základní potřeby dítěte, postoje, předsudky
Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku
ČERNOCHOVÁ, Tamara
Bakalářská práce se zabývá významem emocí pro socializaci dítěte v mateřské škole a poukazuje na možné způsoby jejich rozvíjení a kultivace. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, socializace, emoční inteligence v souvislosti s předškolním věkem a upozornění na jejich pozici v předškolním vzdělávání, určenou Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V praktické části je zpracovaný projekt na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku a je provedena evaluace vzdělávacích výsledků. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky a zhodnocení projektu.
Dítě se specifickými poruchami učení v rodině.
HUBKOVÁ, Iva
Bakalářská práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU její druhy, projevy a vliv na vývoj a socializaci dítěte. Pozornost je věnována i rodině a její funkci a roli v kontextu problematiky SPU. Podpora a pomoc, kterou rodiče dítěti poskytují je časově i psychicky velmi náročná a celá rodina se musí na tuto situaci adaptovat. V tomto období potřebují nejen děti, ale i rodiče pomoc a podporu. Pro adekvátní poskytnutí této pomoci je nutné znát odpověď na otázku: Co děti a rodiče vnímají jako nejvíce zatěžující? Na tuto otázku měl přinést odpověď tento výzkum. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativního výzkumného šetření v designu zakotvené teorie provedeného pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly prováděny v šesti rodinách vždy s pečujícím rodičem a dospívajícím dítětem. Hloubka získaných informací, podrobný popis a vyprávění respondentů umožnily pochopit celou šíři problému a vytipovat nejvíce zatěžující témata. Poskytl informace o nejdůležitějších úskalích v životě rodin a dětí, které se utkaly s poruchou učení, a odhalil skutečnost, že ve společnosti stále přetrvává odmítavý postoj a předsudky k takto znevýhodněným dětem. Tyto předsudky jsou založeny na nedostatku informací, které předurčují přístup spolužáků, učitelů. Mohou mít i vliv na přístup rodiny. Výsledky výzkumu dále odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci dětem i rodičům. Mohly by sloužit jako zdroj informací ke zlepšení práce s těmito rodinami a dětmi v poradenské péči. A také jako zdroj informací pro rodiny dětí s SPU i širší veřejnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.