Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální podniky v Praze : komunikace podnikání se sociálním prospěchem
Čížková, Klára ; Matyáš, Ondřej (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o sociálních podnicích a jejich využití marketingových nástrojů pro jejich komunikaci. V první části diplomové práce je vymezena oblast, ve které se sociální podniky a sociální firmy v České republice pohybují, včetně legislativního prostředí. Jelikož se jedná o relativně nový koncept, tak jsou zde odkazy na přístupy a inspiraci ze zahraničí. Část práce věnovaná marketingu představuje možné přístupy k marketingové prezentaci a celkové komunikaci sociálních podniků a sociálních firem. Snahou byl přehled možných způsobů jejich komunikace směrem k jejich cílovým skupinám. Samotný výzkum je zaměřen na komunikaci sociálních podniků z několika úhlů. Jednak se jedná o pohled samotných subjektů sociálních ekonomiky, představené prostřednictvím dotazníku a obsahové analýzy webových stránek a výročních zpráv. Dále je zde prezentován pohled organizace NESsT, která se věnuje tématice sociálního podnikání. Poslední pohled na sociální podniky a sociální firmy a jejich komunikaci tvoří dotazníkové šetření u vybrané části veřejnosti.
Spolky jako sociální podniky
Němcová, Eva ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se zabývám fenoménem sociálního podnikání ve vztahu ke spolkům. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se sociálnímu podnikání v České republice věnují spolky. Teoretická část slouží především k pochopení základních pojmů souvisejících se sociálním podnikáním a na základě studia českých a zahraničních pramenů k vytipování vhodné koncepce pro české prostředí. Empirická část představuje prostřednictvím příkladů dobré praxe konkrétní spolky a jejich podnikání. Zajímá mne, zda vybrané podniky splňují cíle a znaky sociálního podniku podle zvolené koncepce a zda je sociální podnikání spolků další možností získání finančních prostředků. Výstupem mé práce jsou doporučení pro spolky, jak se stát úspěšným sociálním podnikem.
Možnosti sociálního podnikání na Podřipsku
Rážek, Jaroslav ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Diplomová práce "Možnosti sociálního podnikání na Podřipsku" se v úvodní části obecně zabývá teorií sociální ekonomiky a jejími podobami v podmínkách Evropy a České republiky. Druhá část práce analyzuje možnosti zaměstnávání osob se zdravotním postižením a možnosti sociálního podnikání v regionu Podřipsko.
Spolky jako sociální podniky
Němcová, Eva ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se zabývám fenoménem sociálního podnikání ve vztahu ke spolkům. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se sociálnímu podnikání v České republice věnují spolky. Teoretická část slouží především k pochopení základních pojmů souvisejících se sociálním podnikáním a na základě studia českých a zahraničních pramenů k vytipování vhodné koncepce pro české prostředí. Empirická část představuje prostřednictvím příkladů dobré praxe konkrétní spolky a jejich podnikání. Zajímá mne, zda vybrané podniky splňují cíle a znaky sociálního podniku podle zvolené koncepce a zda je sociální podnikání spolků další možností získání finančních prostředků. Výstupem mé práce jsou doporučení pro spolky, jak se stát úspěšným sociálním podnikem.
Sociální podniky v Praze : komunikace podnikání se sociálním prospěchem
Čížková, Klára ; Matyáš, Ondřej (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o sociálních podnicích a jejich využití marketingových nástrojů pro jejich komunikaci. V první části diplomové práce je vymezena oblast, ve které se sociální podniky a sociální firmy v České republice pohybují, včetně legislativního prostředí. Jelikož se jedná o relativně nový koncept, tak jsou zde odkazy na přístupy a inspiraci ze zahraničí. Část práce věnovaná marketingu představuje možné přístupy k marketingové prezentaci a celkové komunikaci sociálních podniků a sociálních firem. Snahou byl přehled možných způsobů jejich komunikace směrem k jejich cílovým skupinám. Samotný výzkum je zaměřen na komunikaci sociálních podniků z několika úhlů. Jednak se jedná o pohled samotných subjektů sociálních ekonomiky, představené prostřednictvím dotazníku a obsahové analýzy webových stránek a výročních zpráv. Dále je zde prezentován pohled organizace NESsT, která se věnuje tématice sociálního podnikání. Poslední pohled na sociální podniky a sociální firmy a jejich komunikaci tvoří dotazníkové šetření u vybrané části veřejnosti.
Sociální ekonomika a její potenciál při začleňování znevýhodněných skupin na trhu práce
Preclíková, Andrea ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hloušek, Jan (oponent)
Sociální ekonomika je ekonomickou činností se sociálními a ekonomickými cíli, která může přinést rozvoj společnosti a nabídnout nový směr sociálnímu státu. Spojuje principy prosperity, udržitelného rozvoje, sociálního začleňování a rovných příležitostí s podnikáním a obecně prospěšnými aktivitami ve prospěch potřebných a znevýhodněných osob. Tato práce se zaměřuje na pojetí sociální ekonomiky v České republice a v zahraničí a vyzdvihuje sociální podnikání jako možnost řešení sociálního vyloučení a nezaměstnanosti znevýhodněných členů společnosti. V praktické části práce je uveden Kvalitativní výzkum dopadů zaměstnávání na osoby se zdravotním znevýhodněním pracující v sociální firmě Modrý domeček.
Sociální podnikání a jeho potenciál při začleňování znevýhodněných skupin na trh práce. Dopady zaměstnání osob se zdravotním znevýhodněním v sociální firmě Modrý domeček na jejich rodiny
Vrbová, Tereza ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Práce se zabývá sociálním podnikáním a jeho potenciálem při začleňování znevýhodněných skupin na trh práce. Sociální ekonomika a její subjekty - sociální podniky - se účastní trhu nikoliv výhradně za účelem dosažení zisku, ale aby jeho prostřednictvím naplňovaly společensky prospěšné cíle. Téma sociální ekonomiky a podpory jejích subjektů je v současné době aktuální v celé Evropské unii. Představuje alternativní způsob naplňování potřeb společnosti, který pružně doplňuje nástroje veřejné redistribuce a soukromého ziskového sektoru. I v České republice je sociální ekonomika reálným jevem a v poslední době se kolem ní soustředí mnoho praktických i teoretických aktivit. Tato práce se zaměřuje na sociální firmy jako na jeden z typů sociálních podniků, které vytvářejí pracovní místa pro osoby určitým způsobem znevýhodněné na trhu práce za účelem jejich sociální a ekonomické integrace. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na dopady zaměstnání člena rodiny se zdravotním znevýhodněním v sociální firmě Modrý domeček v Řevnicích na jeho rodinu. Výzkumu se zúčastnili rodinní příslušníci znevýhodněných zaměstnanců.
Sociální podnikání neziskových organizací v ČR
Šmídová, Tereza ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zmapovat vedlejší činnost nestátních neziskových organizací (NNO) v České republice a zjistit zda organizace splňují kritéria sociálního podniku dle stanovených standardů sociálního podnikání. NNO považují vlastní podnikatelskou činnost za nutnou pro zastoupení snižujících se státních dotací financujících aktivity organizací. V rámci diplomové práci byl na základě elektronického dotazníku proveden výzkum směřovaný na občanská sdružení a obecně prospěšné organizace v ČR. Šetření zjistilo jaké subjekty NNO se nejčastěji pouští do podnikání, jejich motivaci i obavy, možnosti personálního zabezpečení vedlejší činnosti či finanční udržitelnost. Výzkum prokázal, že vedlejší činnost žádné ze zapojených NNO neodpovídá vybraným kritériím pro sociální podnik. Organizace nesplňují podmínku dosažení minimálně 50 % příjmů z vlastní produkce a podmínku zaměstnávání 25 -- 55 % znevýhodněných osob.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.