Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj nebinární genderové identity z hlediska socio-kognitivní teorie
Krovová, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Diplomová práce pojednává o vývoji nebinární genderové identity za použití rámce sociálně- kognitivní teorie. Práce si klade tři cíle. Zaprvé porozumět, co pro nebinární osoby znamená gender, genderová identita a binární pojetí genderu. Zadruhé zjistit, které významné aspekty vstupují do vývoje nebinární genderové identity a zatřetí prozkoumat, jakým způsobem nahlížet na nebinární genderovou identitu prostřednictvím sociálně-kognitivní teorie. Teoretická část je zaměřena na téma genderové socializace, genderu a genderové identity a teoretických hledisek, která se vývojem genderové identity zabývají. Následně se zaměřuje na vývoj nebinární genderové identity a dílčí oblasti. Empirická část představuje vlastní výzkum. Byly provedeny polostrukturované rozhovory s devíti nebinárními osobami ve věku od 18-25 let tematicky orientované na jejich subjektivní prožitky vývoje genderové identity. Data byla analyzována prostřednictvím reflexivní tematické analýzy. Následně byla stanovena témata "Existovat mimo škatulky", "(Ne)viditelnost" a "Takové zvířátko". Na základě analýzy byly zodpovězeny výzkumné otázky. Práce ukázala, že nebinární osoby vnímají svou odlišnost již v dětství, ačkoliv až do adolescence nevědí, co tato odlišnost znamená. V adolescenci se prostřednictvím internetu a osob v jejich životě...
Self-efficacy rodičů v kontextu poskytované míry volnosti ve výchově předškolního dítěte
ŠTOKINGEROVÁ, Lucie
Bakalářská práce se věnuje koncepci self-efficacy Alberta Bandury v souvislosti s poskytovanou mírou volnosti ve výchově. Cílem práce je zjistit, jaká je souvislost mezi úrovní self-efficacy rodičů a mírou poskytované volnosti ve výchově jejich předškolního dítěte. V teoretické části práce je v první části definován koncept self-efficacy a zákonitosti s ním spojené. Druhá část teoretické práce se zabývá výchovou v rodině s důrazem na výchovné přístupy rodičů. Empirická část práce je zaměřená na výzkum, jež je založený na kvantitativním designu. Výzkumný soubor představují děti předškolního věku z vybraných mateřských škol a jejich rodiče.
Vnímaná vlastní účinnost (self-efficacy) a pracovní výkonnost
Markvart, Štěpán ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Kožichová, Lenka (oponent)
Cíli této práce bylo ověřit u pracovníků ve vybrané organizaci, nakolik vnímaná účinnost ve vztahu ke konkrétním úkolům ovlivňuje kvalitu plnění těchto úkolů, doporučit postupy k zvyšování pocitu vnímané vlastní účinnosti a navrhnout postup formulování úkolů tak, aby bylo v souladu s principy sociálně kognitivního pojetí člověka v organizaci. Výzkum byl realizován na konkrétním oddělení jedné z organizací státní správy působící v rámci systému územních finančních orgánů. Potřebné informace byly získány metodou písemného dotazování, získaná data pak byla zpracována pomocí vhodných statistických metod. Dosažené výsledky dovolují tvrdit, že mezi vnímanou vlastní účinností při plnění konkrétních úkolů a výkonem referátů konkrétního oddělení sledované organizace neexistuje pozitivní vazba. Z realizovaného výzkumu mimo jiné vzešlo, že za podstatnými rozdíly v ukazatelích výkonnosti jednotlivých referátů nestojí přímo vnímaná vlastní účinnost pracovníků, nýbrž působení manažerů. Součástí práce jsou rovněž doporučení, která se týkala zvyšování pocitu vnímané vlastní účinnosti a postupu formulování úkolů tak, aby bylo v souladu s principy sociálně kognitivního pojetí člověka v organizaci, jež jsou určena manažerům konkrétního oddělení sledované organizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.