Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální kritika v knize Micheáš
FIBICHOVÁ, Johana
Bakalářská práce se zabývá komplexním popisem sociální kritiky v knize Micheáš v jejích historických, sociálních i současných souvislostech. V úvodní kapitole jsou uvedeny základní údaje o knize Micheáš. Další kapitola je věnována historickým souvislostem, především dějinám Judského království v 2. pol. 8. stol. př Kr. Následující část práce se zabývá sociálními souvislostmi, je zde popsána podoba izraelské a judské společnosti v 8. stol. př Kr. se zaměřením na vztahy mezi vyššími a nižšími sociálními vrstvami. Další kapitola obsahuje interpretaci pasáží, ve kterých se vyskytuje sociální kritika. Poslední kapitola se věnuje porovnání problematiky exekucí v současné české společnosti s problematikou zabírání majetku rolníků v knize Micheáš.
Sociální kritika v knize Ámos
KARBULKA PŘIBYLOVÁ, Kateřina
Cílem práce je popsat sociální problémy v době, ve které žil Ámos a porovnat je s dnešními sociálními problémy na území, kde se odehrává kniha Ámos.
Harry Potter: A Social critique
Nováková, Petra ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Clark, Colin Steele (oponent)
Harry Potter: Sociální Kritika Cílem této práce je předložit analýzu řady fantasy románů Harry Potter od autorky J.K. Rowlingové jako díla sociální kritiky. Výrazný rozdíl mezi dvěma diametrálně odlišnými fiktivními světy, kouzelnickým světem, v němž je řídícím principem magie, a jeho mudlovským protějšekem (termín označující ne-kouzelnický status) definovaný především nepřítomností magie, umožňuje Rowlingové ukázat a prozkoumat rozličné sociální otázky: rasové předsudky, sociální stratifikace, korupce, sociální zabezpečení dítěte, morální otázky, zneužívání moci, občanské konflikty, národní podjatost, otroctví, terorismus a genderová problematika. Tyto dvě souběžně existující kultury, jsou v jejích románech reflektovány v jazyce, tradicích a hodnotách. Komplexnost jejího díla dovoluje Rowlingové se postupně přesunout od jednodušších ke složitějším sociálním problémům. Zpočátku se autorka soustředí na záležitosti týkající se hlavního hrdiny příběhu, Harryho Pottera, a později se zabývá kouzelnickým a mudlovským světem jako celkem. Jinými slovy, to, co začíná jako dětský příběh, se záhy změní v kritiku sociálních nespravedlností, a s tím, jak postavy dospívají, v tzv. bildungsroman (vývojový román), díky čemuž lze rozvíjet, kromě základního motivu souboje dobra a zla, i další náměty. Pozornost bude věnována...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.