Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomické aspekty větrné energetiky
Ryvolová, Ivana ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Žák, Milan (oponent) ; Štěpán, Vladimír (oponent)
Předkládaná práce zkoumá specifické charakteristiky elektřiny produkované větrnými elektrárnami, jakožto zdroje, do něhož jsou vkládány značné naděje. Produkce elektřiny z větru, stejně jako z ostatních obnovitelných zdrojů, je předmětem mnoha zvýhodňujících legislativních opatření. Tato ustanovení a regulatorní podpora zvýhodňují postavení energetických výrobců, nicméně přinášejí dodatečné náklady koncovým zákazníkům, stejně jako daňovým poplatníkům. Cílem této práce je analyzovat všechny klíčové argumenty obhájců zmiňovaných podpor, čímž je především 1) ekonomická výhodnost tohoto zdroje z důvodu nulových nákladů na palivo, a dále 2) minimální zátěž životního prostředí z důvodu nulových emisí oxidu uhličitého. Práce zohledňuje všechny aspekty produkce elektřiny z větru, včetně jejích finančních i mimofinančních souvislostí, a poukazuje na jejich neobhajitelnost jak z důvodu ekonomického, tak z důvodu ochrany životního prostředí. Vedle toho je pozornost věnována institucionálním aspektům a formám vlády, jež dávají prostor zájmových skupinám uspět ve svých rent-seekingových aktivitách, a které tedy ve svých důsledcích umožňují rozkvět zmiňovaného neefektivního způsobu produkce energie. Závěr práce taktéž nastiňuje další oblasti společenskovědního výzkumu, jímž je v souvislosti s daným tématem nutné věnovat pozornost a kam je možné následnou ekonomicko -institucionální analýzu směřovat.
Kroky Evropské komise ke snížení emisí CO2 z osobní dopravy
Nováková, Hana ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znečištěním ovzduší z osobní automobilové dopravy a kroky, které podniká Evropská komise, aby se pokusila emise CO2 z dopravy snížit. Evropská unie se v Kjótském protokolu zavázala ke snížení emisí CO2 o 8% vzhledem k roku 1990. Zatímco snižování emisí v ostatních sektorech probíhá úspěšně, emise z dopravy stále stoupají. Proto připravuje Evropská komise legislativu, která by měla zajistit dosažení limitu 120 g emisí CO2/km do roku 2012. Limit by měl být stanoven jako průměr všech prodaných vozů v daném roce na evropském trhu. EK se zabývá tím, aby návrh nepoškodil především konkurenceschopnost evropských automobilových výrobců, ale i další zájmové skupiny. V úvahu byly vzaty názory mnoha zájmových skupin, aby byl návrh co nejkompaktnější. Bakalářská práce se zabývá vývojem jednání EK o snížení emisí CO2 z dopravy a rozebírá návrh, který byl předložen Evropskou komisí. Jejím cílem je objasnění návrhu Evropské komise a odhad jeho důsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.