Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Laboratorní soustrojí s asynchronním a stejnosměrným motorem
Hudák, Ondřej ; Feiler, Zdeněk (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce řeší návrh a realizaci univerzálního laboratorního pracoviště určeného pro výuku v kurzech týkajících se elektrických pohonů. Pracoviště bude tvořeno soustrojím skládající se ze stejnosměrného motoru s permanentními magnety o výkonu 400W na napájecí napětí 24V a asynchronního motoru s výkonem 180W na 3x24V. Motory budou spojeny pomocí pružné hřídelové spojky. Na hřídeli asynchronního motoru bude umístěn resolver pro snímání otáček a polohy rotoru. Oba motory budou napájeny z tranzistorových měničů. Pracoviště bude navrženo s ohledem na maximální názornost a odolnost vůči poškození neodbornou manipulací.
Organizační formy silového tréninku a jejich vliv na explozivní sílu
Šírek, Filip ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Blažek, Dušan (oponent)
Název: Organizační formy silového tréninku a jejich vliv na explozivní sílu. Cíle práce: Pomocí statistické analýzy posoudit bezprostřední vliv odlišných organizačních forem silového tréninku na explozivní sílu. Metody: Vybraní probandi podstoupili tři odporové tréninky s odlišnými organizačními formami. Před zahájením a po ukončení silového tréninku všichni účastníci podstoupili testování v podobě výskoku s trap barem. Výstupní informací z testu byla maximální a střední rychlost. Na základě získaných dat byla provedena statistická analýza pomocí programu R studio. Výsledky: Nejvýznamnější vliv na explozivní sílu mají dle statistické analýzy trojsérie. Poté následovaly supersérie a nejmenší rozdíl v explozivní síle před a po tréninku byl zaznamenán u tradičních sérií. Nejvyšší pokles střední rychlosti byl zaznamenán po absolvování odporového tréninku s trojsériemi. V případě maximální rychlosti byl nejvyšší pokles u supersérií, ale trojsérie zaostávaly pouze o 0,1 %. Nejmenší vliv v obou případech byl u tradičních sérií. Klíčová slova: odporový trénink, série, střední a maximální rychlost
Matematické základy zobrazovacích metod pro radiologické asistenty
JELÍNKOVÁ, Barbora
Téma bakalářské práce reagovalo na zjištění, že v současnosti není k dispozici vhodný edukační text obsahující matematické základy pro edukaci radiologických asistentů a dalších příbuzných oborů. Bakalářská práce obsahuje vybrané okruhy matematiky, které je nutné znát pro pochopení fyzikálních základů zobrazovacích metod. Formulace těchto okruhů je přiměřená potřebám budoucích absolventů uvedených studijních oborů. Cíle bakalářské práce byly následující: C1 Vytvoření učebního textu a příkladových ilustrací obsahujících základy matematiky, které jsou potřebné k co nejúplnějšímu pochopení fyzikálních popisů zobrazovacích metod. C2 Sestavení testu, který bude použit k ověření znalosti matematiky studentů oboru Radiologický asistent či jeho absolventů, a následné statistické vyjádření úrovně znalostí. Na základě cílů byly sestaveny hypotézy: H1 Aplikací teorie kurikulárního procesu lze popsat strukturu matematických základů zobrazovacích metod pro radiologické asistenty. H2a Komparací množinových struktur matematiky se složkami profilu radiologického asistenta lze popsat jednotlivé strukturní úrovně matematických základů pro radiologické asistenty. H2b Z hlediska potřeb a možností radiologických asistentů lze vybrat příkladové ilustrace z oblasti funkcí, diferenciálního počtu, integrálního počtu a počtu vektorového. H3 Znalosti respondentů v oblasti vymezených matematických základů zobrazovacích metod budou mít rozdělení blízké rozdělení normálnímu. S ohledem na kurikulární proces byl sestaven výukový text společně s příkladovými ilustracemi. Tento krok vedl ke splnění cíle C1. Poté byl sestaven single-choice test o 20 otázkách ke zjištění úrovně znalosti matematiky napříč oborem Radiologický asistent. Tento krok vedl ke splnění cíle C2. Tento test byl následně rozšířen pomocí online formuláře mezi radiologické asistenty a studenty tohoto oboru. Vzhledem k výše uvedeným splněným cílům bylo možno potvrdit hypotézy H1 i H2a a H2b. Výsledky testu byly statisticky vyjádřeny v praktické části bakalářské práce. Potvrdilo se, že empirické rozdělení odpovědí testu je blízké normálnímu rozdělení. Tímto krokem byla potvrzena také hypotéza H3. Přínosy bakalářské práce lze spatřovat v rovině praktické (konstrukce edukačního textu ověřeného testovým šetřením) a v rovině teoretické (ověření aplikace teorie kurikulárního procesu).
Investování do setů stavebnic LEGO
Voborský, Michal ; Brada, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kováč, Michal (oponent)
Bakalářská práce popisuje LEGO sety jako příležitost k investování a sety řadí mezi tzv. alternativní aktiva. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První definuje alternativní aktiva a investování do nich. Druhá část seznamuje s historií společnosti LEGO a s jejími produkty. Třetí popisuje způsoby investování do LEGO setů a seznamuje s trhy, kde se LEGO převážně obchoduje. Čtvrtá část popisuje faktory, které ovlivňují hodnotu LEGO setu. Poslední, pátá část, analyzuje výkonnost jednotlivých setů z pohledu návratnosti investice a průměrné roční míry zhodnocení.
Laboratorní soustrojí s asynchronním a stejnosměrným motorem
Hudák, Ondřej ; Feiler, Zdeněk (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce řeší návrh a realizaci univerzálního laboratorního pracoviště určeného pro výuku v kurzech týkajících se elektrických pohonů. Pracoviště bude tvořeno soustrojím skládající se ze stejnosměrného motoru s permanentními magnety o výkonu 400W na napájecí napětí 24V a asynchronního motoru s výkonem 180W na 3x24V. Motory budou spojeny pomocí pružné hřídelové spojky. Na hřídeli asynchronního motoru bude umístěn resolver pro snímání otáček a polohy rotoru. Oba motory budou napájeny z tranzistorových měničů. Pracoviště bude navrženo s ohledem na maximální názornost a odolnost vůči poškození neodbornou manipulací.
Vennovy diagramy
TOMANOVÁ, Denisa
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit přehled matematických úloh zabývajících se znázorněním množin ve Vennových diagramech. Uvedený přehled slouží jako inspirace učitelům a zahrnuje hlavní typy příkladů na procvičování. Příklady jsou řešené a určené k použití na základních školách. První část bakalářské práce je teoretická. Tato část se věnuje popisu množin a následného zobrazování množin do Vennových diagramů. Druhá část bakalářské práce se zabývá Vennovými diagramy v praxi. V pěti podkapitolách jsou uvedeny řešené příklady. Tyto příklady ukazují využití Vennových diagramů v úlohách různého typu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.