Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Péče o uživatele drog - kvalita služeb
HOLEMÁŘ, Marek
HOLEMÁŘ, M. Péče o uživatele drog {--} kvalita služeb. České Budějovice 2008. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra praktické teologie. Vedoucí práce J. Mišovič. Práce se zabývá kvalitou péče o uživatele drog v zařízeních prevence a léčby drogových závislostí v České republice. Teoretická část charakterizuje problém drog ve společnosti, význam služeb pro uživatele drog, princip hodnocení kvality těchto služeb a jeho vývoj v České republice a rolí uživatelů služeb při hodnocení kvality těchto služeb. Praktická část popisuje postup vytvoření nástroje hodnocení kvality služeb z pohledu uživatelů a jeho praktické odzkoušení na modelovém zařízení. Jako modelové zařízení bylo využito Centrum U Větrníku v Jihlavě - kontaktní a poradenské centrum pro uživatele drog a jako nástroj hodnocení kvality byl použit standardizovaný rozhovor s uživateli služby. Jako hodnotící kritéria kvality byly použity Standardy pro zařízení a programy poskytující odborné služby problémovým uživatelům a závislým na návykových látkách. Tento způsob zjišťování spokojenosti uživatelů se v praxi osvědčil a lze ho doporučit i ostatním poskytovatelům služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.