Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svoboda v práci
Dlouhá, Karolína ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem svobody v práci. Jejím cílem je popsat, analyzovat a zhodnotit koncept "Svoboda v práci" ve třech vybraných společnostech. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezena základní teoretická východiska konceptu "Svoboda v práci". V této části je vycházeno z odborné literatury. V praktické části je uvedena osvědčená praxe zahraničních svobodných firem. Dále jsou představeny vybrané společnosti (Etnetera a.s., IReSoft, s.r.o., Country Life, s.r.o.), ve kterých je provedena analýza svobodných principů, dotazníkové šetření, vyhodnocení dotazníkového šetření a formulace doporučení. K dosažení cíle jsou použity následující metody: srovnání teorie s praxí, rozhovory se členy personálního oddělení a s ředitelem společnosti, rozhovory se zaměstnanci svobodomyslných firem, analýza interních dokumentů a dotazníkové šetření. Přínosem této práce je formulace doporučení, která vyplynula z připomínek a návrhů zaměstnanců v rámci dotazníkového průzkumu.
Učitel a možnosti rozvoje žákovy seberealizace ve výchovně vzdělávacím procesu
Smetanová, Zuzana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Text diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.