|
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
|
| |
|
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
|
|
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
|
|
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
|
| |