Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Možnosti realizace systému veřejných kol v Brně
Hruška, Miroslav
Tato práce se zabývá systémy veřejných kol a možnostmi realizace takového systému v Brně. Pro návrh systému veřejných kol pro město Brno jsou využity informace z teoretické a praktické části práce. V teoretické části práce jsou popsány základní principy systémů veřejných kol, jejich historie, fungování ve vybraných zahraničních městech a aktuální situace v České republice. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkového šetření s cílem zjistit aktuální postoje obyvatel města Brna k projektu systému veřejných kol. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že 53 % respondentů má zájem využívat systém veřejných kol. Na základě výsledků dotazníkového šetření, rozboru zahraničních systémů a údajů od společnosti Homeport, s.r.o., je navržen pro město Brno tarif a umístění stanic kol a sestavena finanční a ekonomická analýza nákladů a přínosů tohoto systému ve třech variantách financování. Výsledky zjištěné finanční a ekonomickou analýzou nákladů a přínosů prokazují reálnost systému veřejných kol v Brně.
Analýza využitelnosti bike-sharingu v hlavním městě Praha
Steinbachová, Dominika ; Louda, Jiří (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza bike-sharingu v Praze, zejména jeho využitelnosti a budoucího potenciálu. Práce odpovídá na otázky, zda může bike-sharing v Praze vůbec fungovat a pokud ano, zda může přispět k řešení problematické dopravní situace v Praze. V teoretické části práce jsou nejprve popsány koncepty ekonomických teorií, které s konceptem bike-sharingu úzce souvisí. Dále práce charakterizuje oblast ekonomiky spoluspotřebitelství, sdílené spotřeby a model ekonomiky sdílení. Jsou představeny definice základních pojmů a principů, na kterých je ekonomika spoluspotřebitelství založena. V úvodu praktické části je provedeno srovnání vybraných měst z celého světa, ve kterých je provozován bike-sharing. Jednotlivá města jsou porovnávána na základě shromážděných statistických dat a pomocí modelu analýzy obalů dat. V rámci analýzy potenciálu bike-sharingu v Praze je provedeno kvantitativní porovnání alternativních možností dopravy -- kolo, auto a MHD. Pomocí shromážděných dat a několika stanovených hypotéz jsou porovnány doby jízd jednotlivých dopravních alternativ a také jejich rozptyly, které mohou hrát značnou roli při výběru optimálního způsobu dopravy. Výstupy těchto analýz jsou vhodně konfrontovány s ekonomickými náklady na jednotlivé alternativy a výsledkem je komplexní náhled na problematiku volby způsobu dopravy. Z analýz vyplývá, že bike-sharing může být výhodnější než MHD za splnění určitých podmínek. Z analýz však vyplývá, že nelze očekávat takový rozmach bike-sharingu v Praze, jaký v posledních letech vidíme v některých světových městech. Lze však předpokládat, že kdyby Rekola, či některý nový projekt minimalizoval současné slabé stránky, může se i bike-sharing v Praze dočkat značné obliby a nárůstu. Ohledně potenciálu bike-sharingu při pomoci s řešením dopravního vytížení v Praze nelze očekávat téměř žádný efekt. I ve městech, kde je bike-sharing plně rozvinut tvoří řádově maximálně malé jednotky procent dopravního mixu a jeho vliv v Praze tedy zřejmě nikdy nebude znatelný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.