Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
Skauting pro všechny - inkluzivní prostředí ve skautském oddíle
MATYŠOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se zabývá odborem Skauting pro všechny a také prostředím ve skautských oddílech. Ve své práci si kladu za cíle zmapovat, jakým způsobem jsou děti se specifickými potřebami začleňovány do skautských oddílů a jak jsou zde zapojovány. Dalším cílem mé práce bylo zjistit, jakým způsobem je naplňován programový dokument "Skauting pro všechny" z roku 2011. Pro naplnění cílů této práce v praktické části byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru a metoda dotazování. Rozhovory jsem uskutečnila s dvanácti činovníky skauta a se třemi členy odboru Skauting pro všechny. Následně jsem pro vyhodnocení rozhovorů použila techniku otevřeného kódování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám skautingem jako celkovým tématem a také jeho historií. Dále se v této části věnuji tématice inkluze, a to školní i mimoškolní. Poslední kapitola v teoretické části mé bakalářské práce pojednává o samotném odboru Skauting pro všechny. V praktické části jsou prezentovány dva okruhy výsledků výzkumného šetření. První okruh se zaměřuje na výpovědi dvanácti činovníků skauta, které jsou zpracovány pomocí otevřeného kódování. Druhý okruh je zaměřený na výpovědi tří členů odboru Skauting pro všechny, které jsou vyobrazeny pomocí schémat. V poslední části své práce vyhodnocuji naplnění cílů práce a poskytuji odpovědi na výzkumné otázky. Tato bakalářská práce by mohla být přínosem pro skautské vedoucí, kteří se v oddílech potýkají s dětmi se specifickými potřebami a nemají povědomí, na koho by se mohli obrátit. Dále by práce mohla posloužit ke všeobecné informovanosti o celkové inkluzi ve skautu pro veřejnost i pro rodiče dětí se specifickými potřebami.
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.