Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trávení volného času žáků základní školy žijících ve městě a na vesnici
BENÍČKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje volnému času žáků druhého stupně základní školy a poukazuje na rozdíly v trávení volného času dětí žijících ve městě a na vesnici. V teoretické části jsou definovány pojmy volný čas, formy volnočasových aktivit a zařízení a prostory pro volnočasové aktivity. Dále definuje pojem prostředí a charakterizuje prostředí města a vesnice. Přibližuje téma digitálních médií a vlivu médií obecně a vysvětluje charakteristické vývojové změny žáka staršího školního věku. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření, které je založeno na teoretických předpokladech a prostřednictvím dotazníkového šetření jsou tyto předpoklady potvrzeny či vyvráceny. Výzkumného šetření se účastnili žáci dvou základních škol v Jindřichově Hradci, z nichž jednu navštěvují převážně děti ze spádových obcí Jindřichova Hradce a druhou děti z města.
Přestávky jako potenciál pro vytváření vztahů v 1. třídě ZŠ
NĚMCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se věnuje zmapování přestávek na prvním stupni ZŠ z pohledu vytváření vztahů mezi dětmi a mezi dětmi a učitelem. V teoretické části je popsáno základní pojetí prvního stupně ZŠ, socializace v mladším školním věku, problematika zahájení školní docházky a vnímání přestávek mezi vyučovacími hodinami v odborné literatuře českých i zahraničních autorů. Praktická část byla realizovaná formou pozorování, řízených rozhovorů s dětmi i učiteli a dotazníku s rodiči. Data získaná tímto výzkumem jsou použita ke zmapování činností dětí a pedagogů o přestávkách a vytváření vztahů během přestávek.
Vývoj vztahu žáka k anglickému jazyku
MIFKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka z pohledu vytváření vztahu k vyučovacímu předmětu v průběhu primárního vzdělávání. V teoretické části jsou popsány poznatky týkající se vývojové psychologie, zaměřené na její specifika u žáků základních škol, dále charakterizuje stěžejní oblasti výuky anglického jazyka a také se soustředí na emoce, které doprovází výchovně vzdělávací proces. Srovnává názory odborníků na tuto problematiku a popisuje podmínky efektivního vzdělávání žáků. Praktická část byla realizována formou řízeného rozhovoru. Získaná data jsou použita k osvětlení vývoje vztahu žáků k výuce anglického jazyka jako vyučovacího předmětu. Dále také zkoumá vybrané metody a přístupy pedagogů jak z pohledu stávajících žáků, tak budoucích učitelů prvního stupně na základních školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.