Název:
Přestávky jako potenciál pro vytváření vztahů v 1. třídě ZŠ
Překlad názvu:
Breaks as a potential for creating relationships in 1. grade in primary school
Autoři:
NĚMCOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje zmapování přestávek na prvním stupni ZŠ z pohledu vytváření vztahů mezi dětmi a mezi dětmi a učitelem. V teoretické části je popsáno základní pojetí prvního stupně ZŠ, socializace v mladším školním věku, problematika zahájení školní docházky a vnímání přestávek mezi vyučovacími hodinami v odborné literatuře českých i zahraničních autorů. Praktická část byla realizovaná formou pozorování, řízených rozhovorů s dětmi i učiteli a dotazníku s rodiči. Data získaná tímto výzkumem jsou použita ke zmapování činností dětí a pedagogů o přestávkách a vytváření vztahů během přestávek. The thesis deals with charting building relationships between children and between children and teachers during school breaks in the first grade of elementary school. The theoretical part describes conception of elementary school, socialization in younger school age, the issue with starting school attendance and perception of school breaks in Czech and foreign literature. The practical part of the thesis was realized by observation, structured interviews with children and teachers and by survey with parents. The obtained data are used to chart activities of children and teachers during school breaks and building relationships during school breaks.
Klíčová slova:
primární vzdělávání; přestávky; učitel; vztah; žák; primary education; school breaks; schoolchild; teacher Citace: NĚMCOVÁ, Michaela. Přestávky jako potenciál pro vytváření vztahů v 1. třídě ZŠ. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52698