Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Threat Assessments and Intelligence Sharing: Toward Desecuritisation of School Shootings in the United States
Roth, Caitlyn Regan ; Anceschi, Luca (vedoucí práce) ; Hynek, Nikola (oponent) ; Dowd, Caitriona (oponent)
'The first step in developing effective assessment approaches and appropriate policy is to identify clearly the types of behavior or outcomes that one is trying to prevent' (Chavez, 1999; Furlong & Morrison, 2000 quoted in Reddy et al, 2001, 158-59). This dissertation answers the question of why a skewed perception of risk exists for the threat of school shootings in the United States. It further seeks to propose the creation of an intelligence database to inform threat assessment teams in schools to increase knowledge of threat communications and behaviours of potential shooters. This assessment is significant to understanding how the skewed assessment of risk negatively impacts the implementation of prevention policies, resulting in a failure to prevent school shootings and lasting detrimental consequences on the learning environment. By applying the Copenhagen School's securitisation theory to US policy responses, discursive language will be analyzed to support the claim that school shootings are perceived as an existential threat to the United States, marking a successful securitisation. A within case analysis of unfavorable policies will inform the selection of a policy recognized in the research as a positive step toward achieving desecuritisation. The policy, behavioural threat assessment,...
Mediální obraz "šílených" střelců: jsou média pouze zdrojem informací nebo spolupachateli?
Pálková, Šárka ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi případy střílení na školách a mediálním pokrytí těchto tragédií. Práce vychází z teorie mediálních účinků, a to zejména účinků mediálního násilí, a reflektuje významné empirické výzkumy v této oblasti. Práce podrobně popisuje případ střílení na škole Columbine High School ve spojitosti s problémem takzvaného copycat efektu, tedy napodobování činu, a přináší konkrétní příklady takového vlivu. Stěžejní částí práce je stanovení tří problematických oblastí mediálního pokrytí střeleckých tragédií na školách, vysvětluje je uvedením konkrétních příkladů ze světa a nabízí zároveň řešení, jak lépe k těmto kritickým oblastem přistupovat. Součástí této části práce jsou také dílčí obsahové analýzy, které ukazují, jakým způsobem se s danými problémy při informování o stříleních na školách vypořádala vybraná česká média, konkrétně Lidové noviny, zpravodajský server iDnes.cz a zpravodajství České televize.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.