Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejčastější důvody odkladu školní docházky v okrese Strakonice
ŠKOPKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladu školní docházky. V teoretické části je popsán vývoj dítěte od početí do předškolního věku v oblastech psychického, fyzického, motorického a sociálního vývoje, podmínky pro vstup do základní školy v jednotlivých oblastech zralosti, pojmy školní zralost a školní připravenost, dále jsou popsány rizikové faktory, které vedou k odkladu školní docházky. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření a interpretovány výsledky šetření. Šetření zjišťuje, jaké jsou nejčastější důvody odkladu školní docházky, jaké diagnostické metody používají učitelky mateřských škol a jakým způsobem se pedagogové věnují problematice připravenosti dětí na vstup do základní školy.
Problematika motivace u dětí předškolního věku
PLECHATÁ, Helena
Tématem bakalářské práce je problematika motivace u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu motivace, motivačním procesem, vývojem dítěte předškolního věku, vstupem do školy, vzděláváním v mateřské a základní škole. Cílem praktické části je zjišťování úrovně motivace u dětí předškolního věku ve vztahu ke škole a k učení. Šetření proběhlo kvalitativním výzkumem, prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru pomocí otevřených otázek a zúčastněného pozorování. Vybrané téma je vhodné pro výzkum v mateřské škole a zvolené metody jsou optimální pro tuto věkovou skupinu.
Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní
KOVAŘÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce na téma "Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní'' mapuje situaci dětí v posledním roce školní docházky, ve věkově heterogenních třídách. Zjišťuje, jaká je možnost rozvoje těchto dětí a jejich přípravy na vstup do základní školy. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku včetně školní zralosti, členění dětí do tříd v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro mateřské školy a v rámci možností mateřských škol. V praktické části je realizováno kvantitativní výzkumné šetření metodou internetového dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé mateřských škol. Z odpovědí vyplývají názory učitelů na věkově heterogenní třídy a s tím související školní připravenost a zralost dětí ve věku 5-7 let. Práce je doplněna zásobníkem her.
Postoje rodičů ke zjišťování školní zralosti v MŠ a v rámci standardního zápisu do 1. třídy ZŠ
DUBANOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je školní zralost u předškoláků, kteří nastupují do první třídy základní školy. V teoretické části bakalářské práce je popsáno, co je to školní zralost, z čeho se skládá, jak se zjišťuje a jaký vliv má toto zjišťování pro další vývoj jedince. Testování školní zralosti dětí v mateřské škole probíhá formou depistáže (screeningu). Tato služba se v mateřských školách provádí pomocí externích služeb dětských psychologů z pedagogicko-psychologických poraden a je zcela dobrovolná. Předškoláci však prochází i druhým typem testování školní zralosti, a to v rámci zápisu do první třídy základní školy. V tomto případě se jedná o úkon povinný. Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit postoj rodičů k procesu testování školní zralosti, porovnat dva výše zmíněné způsoby testování, a dále zjistit reakce rodičů na výsledky a doporučení z tohoto testování. Dílčím cílem bakalářské práce je dát zpětnou vazbu ředitelům mateřských škol na jejich projekt zjišťování školní zralosti formou depistáže (screeningu) a posunout tak spolupráci mezi mateřskou školou a rodiči.
Představy rodičů předškolních dětí o připravenosti jejich dětí pro vstup na základní školu
KROMKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se v teoretické části zaobírá celkovou charakteristikou dítěte v předškolním období. Dále jsou vysvětleny pojmy školní připravenost a školní zralost, kde jsou uvedeny požadavky na jednotlivé její složky fyzická, psychická, emocionální a sociální zralost. Také se věnuje faktorům, které mohou ovlivnit vstup dítěte do školy, zabývá se diagnostikou v mateřské škole a popisuje možné činnosti a metody, které rozvíjí dětské dovednosti. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na rodiče předškolních dětí, konkrétně, jak jsou informování o problematice týkající se přípravy a vstupu dítěte do základní školy a jak toto období vnímají.
Děti s odkladem školní docházky
KOVÁŘOVÁ, Tereza
Tato práce se věnuje problematice odkladu školní docházky. V teoretické části se zabývám školní zralostí, školní připraveností, charakteristikou předškolního věku a odklady školní docházky. Cílem výzkumu je zjistit, jak se přistupuje k dětem s OŠD, zda jsou využívány speciální úkoly a zda je dětem věnována individuální péče. V praktické části byly vedeny rozhovory s učitelkami a pracovníky PPP. Další použitou metodou bylo zúčastněné pozorování práce s konkrétními dětmi s OŠD zda tyto děti dostatečně vyzrály či se zlepšily v těch oblastech, kvůli kterým jim byl dán odklad.
Příprava dítěte na vstup do ZŠ.
DOSKOČILOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá všestrannou přípravou dítěte předškolního věku před vstupem do základní školy. V práci je popsána organizace a úkoly předškolního vzdělávání. Je zde zmíněno "Desatero pro rodiče dětí předškolního věku" sestavené skupinou odborníků na předškolní vzdělávání. Jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a školní připravenost. V praktické části práce je použita baterie testů školní zralosti "Předcházíme poruchám učení" a cílem je zjištění, jakých pokroků bude dosaženo u diagnostikovaných dětí procvičováním oslabených oblastí.
Problémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školy
VESELÁ, Lenka
Cílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti.
Příprava předškolních dětí na vstup do školy. (srovnání běžné MŠ a MŠ s prvky Montessori pedagogiky)
MORAVOVÁ, Vendula
V teoretické části bakalářské práce vysvětluji pojmy související se vstupem dětí na základní školu - školní zralost a školní připravenost. Popisuji prostředí, přístup pedagogů a metody práce v běžné mateřské škole a v mateřské škole s prvky Montessori pedagogiky. Dotazníkovým výzkumem v praktické části zjišťuji, jakým způsobem jsou naplňovány předpoklady pro přechod dětí na základní školu u dětí z běžné mateřské školy a mateřské školy s prvky Montessori pedagogiky.
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.