Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role speciálního pedagoga na základní škole
DOUBKOVÁ, Lucie
Předkládaná bakalářská práce je věnována tématu školní speciální pedagog přímo z pohledu školních speciálních pedagogů působících na základní škole. Cílem práce bylo popsat roli speciálního pedagoga na základní škole, zanalyzovat jeho náplň práce a popsat postavení speciálního pedagoga v pedagogickém týmu na základní škole. K dosažení cíle práce byl použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Byly stanoveny 3 výzkumné otázky, které byly zaměřeny na činnosti, které vykonává speciální pedagog, na cílovou skupinu, se kterou pracuje a na pozici, kterou zaujímá v pedagogickém týmu. Výzkumný vzorek tvořili speciální pedagogové působící na základních školách v Plzni a Praze. Rozhovor byl uskutečněn s celkem 7 informanty. Získané informace byly vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a prezentovány formou kategorizace dat. Z výsledků výzkumu vyplývá, že role školních speciálních pedagogů na základních školách je z jejich strany i ze strany ostatních členů pedagogického týmu vnímána jako přínosná, mnohdy až nepostradatelná. Získané informace od informantů se z velké části shodují s odbornou literaturou a legislativou týkající se speciálních pedagogů. Rozhovory s informanty pomohly nahlédnout hlouběji do činností, které speciální pedagogové na základní škole vykonávají a s jakými problémy se během své práce potýkají. Výsledky této práce mohou přinést důležité informace o této pozici studentům, kteří by se chtěli stát školním speciálním pedagogem. Dále tato práce může být užitečná pro veřejnost, která se dozví více o roli školního speciálního pedagoga, získá náhled do jeho činností a může jim nastínit možnosti, které se jim naskytují, pokud na jejich základní škole tato pozice zřízená je.
Pedagogická diagnostika pohledem začínajících učitelů
Juřičková, Libuše ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začínajících učitelů v oblasti pedagogické diagnostiky. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce obsahuje tři kapitoly. V první části práce jsou shrnuty teoretické poznatky z oblasti učitelské profese a nároků na začínajícího učitele. Dále jsou stanoveny požadavky na teoretickou připravenost a kompetence učitele s důrazem na potřebu metodického vedení v jeho začátcích i nezbytnost dalšího vzdělávání. Následující kapitola přibližuje téma pedagogické diagnostiky a předkládá její vymezení, úkoly a cíle, předmět pedagogické diagnostiky a definuje diagnostické kompetence učitele prvního stupně základní školy. V poslední kapitole teoretické části jsou specifikovány oblasti dílčích funkcí a charakterizovány jejich projevy a deficity, které může učitel pozorovat v projevu žáka při výchovně-vzdělávacím procesu. Výzkumná část práce se věnuje praktické připravenosti začínajících učitelů na pedagogickou diagnostiku a jejich teoretické přípravě. Kvalitativním postupem s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru jsou vyhledávány odpovědi na výzkumné otázky k připravenosti začínajících učitelů na pedagogickou diagnostiku v rámci vysokoškolského studia, k jejich informovanosti o deficitech dílčích funkcí u žáků, možnosti práce s nimi a ke...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.