Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tavená skleněná plastika
KUCHYŇKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce Tavená skleněná plastika je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část teoretické práce se zabývá vznikem, vývojem a situací tavené plastiky po druhé světové válce. Ve druhé části teoretické práce jsou zmíněni nejvýznamnější čeští tvůrci tavené plastiky. Třetí část teoretické práce pojednává o tavené plastice po roce 1989 společně se současnými tvůrci sklářského designu. Poslední čtvrtá část teoretické práce je věnována samotnému Zdeňku Lhotskému, který se stal inspirací pro tuto bakalářskou práci. Praktická část se zaměřuje na výrobu skleněného taveného objektu, při níž se autorka inspirovala monumentálním sarkofágem od českého sklářského výtvarníka Zdeňka Lhotského.
Sarkofág kardinála Tomáše Špidlíka na Velehradě, v širších duchovních a výtvarných souvislostech Centra Aletti v Římě.
Šefernová, Marie ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá novodobým sarkofágem kardinála Tomáše Špidlíka SJ (1919- 2010) v bazilice Nanebevzetí Panny Marie a svatých Cyrila a Metoděje na Velehradě. Sarkofág vznikl v Ateliéru liturgického umění Centra Aletti v Římě v roce 2010. Práce má za cíl zasadit vznik a umístění díla do širších duchovních, historických a výtvarných souvislostí. Těžištěm pro představení umělecké tvorby Atelieru Centra Aletti, jsou Špidlíkovy myšlenky o výtvarném umění s teologickým podkladem. Jeho teologický směr a duchovní vedení byly východiskem pro akademického malíře a jezuitu Marka Ivana Rupnika (*1954), který je Špidlíkovým žákem a dnes působí v čele Centra Aletti v Římě. Důležitým bodem práce je část věnující se umístění sarkofágu v bazilice na Velehradě, která je významná spojením s cyrilometodějským kultem. Hlavní část práce je zaměřena z metodologického hlediska na formální analýzu díla a ikonografickou interpretaci témat vyobrazených na bocích sarkofágu. To se týká také uměleckých děl patřících k sarkofágu jako: bronzový nápis na víku, jehož autorem je sochař Otmar Oliva (*1952) a deska s mottem Tomáše Špidlíka za sarkofágem také z ateliéru Centra Aletti. Klíčová slova sarkofág, mozaika, liturgický prostor, bazilika Nanebevzetí Panny Marie a svatých Cyrila a Metoděje na Velehradě, Tomáš Špidlík,...
Kamenné sarkofágy v Egyptě ve 3. tisíciletí před Kristem
Štěpánová, Věra ; Bárta, Miroslav (vedoucí práce) ; Krejčí, Jaromír (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem a vývojem egyptských kamenných sarkofágů v období Staré říše. Nálezy sarkofágů z uvedeného období jsou zapracovány do databáze. Na základě jejich dokumentace a statistického zpracování se práce pokouší charakterizovat hlavní diachronní trendy ve vymezených sociálních vrstvách egyptské společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.