Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová synagoga Česká Lípa
Prachař, Jakub ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nové synagogy v České Lípě. Předmětem řešení je zároveň návrh židovského komunitního centra, košer restaurace a muzea židovské kultury. Vypracována byla architektonická studie formátu A2 a zmenšená kopie formátu A3. Byl vyhotoven prezentační plakát formátu B1 a architektonický model návrhu v měřítku 1:200. Při návrhu komplexu jsem kladl důraz na hlavní pohledové osy z ulice na objekt. Synagoga je navržena jako dominanta celého komplexu – je převýšená nad ostatní hmoty budovy. Komplex je navržen jako jednopodlažní hmota čtvercového půdorysu. Jednotlivá nároží jsou převýšena nad ostatní hmotu. Každé z nároží reaguje svou hmotou na vnitřní provoz. Uprostřed komplexu se nachází čtvercové venkovní nádvoří. Výraz objektu má vyjadřovat čistotu a jednoduchost – proto byly navrženy světlé odstíny. Povrchy jsou opatřeny bílou omítkou a betonové plochy jsou navrženy pohledovým betonem bílé barvy. Jako odkaz na židovské bohatství jsou zde navrženy zlaté prvky z mosazi.
The new synagogue in Frýdek-Místek
Borisová, Alexandra ; Benedek, Borislav (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
The diploma project handles the design of the synagogue and other buildings of the Jewish community in Frýdek - Místek. The project is formed as an architectural study. The complex of the Jewish community includes, in addition to the synagogue itself, a kosher restaurant, which is characterized by a specific cooking convention, as well as a Jewish gallery, a library and the administration of the Jewish community. The whole complex is complemented by an underground car park. The area is located close to the border of the historic city center. The land is not monotonous, in some parts it is relatively flat, in others it is sloping. It is bounded on the north by a blind road and on the south by road II. class on Revoluční street. At present, the territory of the former synagogue is unused and neglected. The idea of the design is based on simple principles of basic geometric shapes - circle and square. The circle is a symbol of heaven and eternity and the square is a symbol of earthliness and transience. The symbolism of numbers is also applied in the proposal, especially "1" - a sign of unity, indivisibility, as well as God; "2" - number of opposites - heaven and earth; "3" completeness and stability. From the compositional point of view, it is a line of 3 blocks of the same base and height, while one of them is fitted with a cylinder, which is the tallest of all objects. This results from the Jewish tradition. All objects are designed on a platform that symbolizes the ascent to the Temple Mount. The above mentioned functions are divided into separate objects. A uniform architectural language is chosen for all buildings. The principles of construction and layout of individual buildings differ according to their operation.
Sakrální stavba
Jun, Filip ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
jedná se novostavbu Sakrálního typu. Objekt je projektován pro církev protestanského typu. Objekt leží v městě Kutná Hora, na mírně svažitém pozemku. Objekt je navržen jako samostatne stojící. V prvním patře objektu se nachází hlavní shromažďovací prostor a další místnosti pro sborový život. V druhém a třetím nadzemním podlaží se nacházejí tři menší byty a byt pro faráře Půdorysný tvar je L. Objekt je dělen do tří částí. První část je věž, v druhé části se nachází shromažďovací sál , který je orientován na východ a ve třetí části se nacházejí byty a celkové zázemí, hlavní dominanta této části je vnitřní pavlač. Objekt je zastřešen plochou střechou. Konstrukční systém je zděný.
Krematorium
Hančík, Dominik ; Kacálková, Lenka (oponent) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vypracování projektové dokumentace krematoria v městské části Mařatice u Uherského Hradiště. Novostavba se nachází ve východní části Mařatic a je navrhována v lokalitě, která svým charakterem představuje plochy pro výstavbu veřejných pohřebišť a souvisejících služeb. Navržená novostavba krematoria bude samostatně stojící, částečně dvoupodlažní a částečně podsklepená stavba. Objekt bude svou funkcí plnit požadavky na sakrální stavbu. Objekt je založen na základových pasech z prostého betonu lokálně doplněna o základové patky v místě nosných železobetonových sloupů. Stavba je členěna na tři základní sekce, které jsou rozděleny dle své funkce na sekci spojenou s vykonáváním posledního rozloučení, sekci sloužící k provádění kremace a sekci administrativní. Novostavba je řešena jako částečně dvoupodlažní a částečně podsklepený objekt s dominantní vystupující částí, která má za úkol pomyslně představit dlouho cestu rozdělující dva rozdílné světy. Část částečného podsklepní je navržena s ohledem na možnost vytvoření samostatných parkovacích prostor pro zaměstnance krematoria. První nadzemní podlaží představuje stěžení část celé novostavby a v této úrovni je navržen veškerý provoz. Částečné druhé nadzemní podlaží je situováno v SEKCI A – tedy v prostorách, které slouží ke konání posledních rozloučení. Toto podlaží je navrženo s ohledem na vzrůstající tendenci doprovázení těchto pietních aktů živou kapelou. Konstrukčně je objekt řešen jako klasická zděná stavba v úrovni 1NP – částečně podsklepení je konstrukčně tvořeno tvarovkami ztraceného bednění. Stropní konstrukce bude provedena v kombinaci jako těžká monolitická železobetonová stropní deska doplněna o předepnuté stropní panely Spiroll. Střešní konstrukce celého objektu je řešena za pomoci extenzivních plochých střech v několika výškových úrovních. Tyto konstrukce jsou navrženy se spádem 3%. Venkovní fasáda navržené novostavby bude tvořena třemi odlišnými materiály. Jednotlivý druh použitých fasádních materiálů se odvíjí od jednotlivých sekcí novostavby. První typ fasády je řešen typem provětrávané konstrukce opláštěn dřevěným obkladem druhu Rhombus z modřínového dřeva. Druhý typ fasády je opět zvolen typu provětrávané konstrukce s opláštěním z plechových velkoformátových šablon s charakterem falcovaného plechu. Třetí typ fasády je poté řešen probarvenou pastovitou silikátovou omítkou v bílé barvě.
Nová synagoga Česká Lípa
Prachař, Jakub ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nové synagogy v České Lípě. Předmětem řešení je zároveň návrh židovského komunitního centra, košer restaurace a muzea židovské kultury. Vypracována byla architektonická studie formátu A2 a zmenšená kopie formátu A3. Byl vyhotoven prezentační plakát formátu B1 a architektonický model návrhu v měřítku 1:200. Při návrhu komplexu jsem kladl důraz na hlavní pohledové osy z ulice na objekt. Synagoga je navržena jako dominanta celého komplexu – je převýšená nad ostatní hmoty budovy. Komplex je navržen jako jednopodlažní hmota čtvercového půdorysu. Jednotlivá nároží jsou převýšena nad ostatní hmotu. Každé z nároží reaguje svou hmotou na vnitřní provoz. Uprostřed komplexu se nachází čtvercové venkovní nádvoří. Výraz objektu má vyjadřovat čistotu a jednoduchost – proto byly navrženy světlé odstíny. Povrchy jsou opatřeny bílou omítkou a betonové plochy jsou navrženy pohledovým betonem bílé barvy. Jako odkaz na židovské bohatství jsou zde navrženy zlaté prvky z mosazi.
The new synagogue in Frýdek-Místek
Borisová, Alexandra ; Benedek, Borislav (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
The diploma project handles the design of the synagogue and other buildings of the Jewish community in Frýdek - Místek. The project is formed as an architectural study. The complex of the Jewish community includes, in addition to the synagogue itself, a kosher restaurant, which is characterized by a specific cooking convention, as well as a Jewish gallery, a library and the administration of the Jewish community. The whole complex is complemented by an underground car park. The area is located close to the border of the historic city center. The land is not monotonous, in some parts it is relatively flat, in others it is sloping. It is bounded on the north by a blind road and on the south by road II. class on Revoluční street. At present, the territory of the former synagogue is unused and neglected. The idea of the design is based on simple principles of basic geometric shapes - circle and square. The circle is a symbol of heaven and eternity and the square is a symbol of earthliness and transience. The symbolism of numbers is also applied in the proposal, especially "1" - a sign of unity, indivisibility, as well as God; "2" - number of opposites - heaven and earth; "3" completeness and stability. From the compositional point of view, it is a line of 3 blocks of the same base and height, while one of them is fitted with a cylinder, which is the tallest of all objects. This results from the Jewish tradition. All objects are designed on a platform that symbolizes the ascent to the Temple Mount. The above mentioned functions are divided into separate objects. A uniform architectural language is chosen for all buildings. The principles of construction and layout of individual buildings differ according to their operation.
Sakrální stavba
Jun, Filip ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
jedná se novostavbu Sakrálního typu. Objekt je projektován pro církev protestanského typu. Objekt leží v městě Kutná Hora, na mírně svažitém pozemku. Objekt je navržen jako samostatne stojící. V prvním patře objektu se nachází hlavní shromažďovací prostor a další místnosti pro sborový život. V druhém a třetím nadzemním podlaží se nacházejí tři menší byty a byt pro faráře Půdorysný tvar je L. Objekt je dělen do tří částí. První část je věž, v druhé části se nachází shromažďovací sál , který je orientován na východ a ve třetí části se nacházejí byty a celkové zázemí, hlavní dominanta této části je vnitřní pavlač. Objekt je zastřešen plochou střechou. Konstrukční systém je zděný.
Moderní sakrální architektura
PODROUŽKOVÁ, Petra
Práce se zabývá evropskou sakrální architekturou 20. a 21. století. Konkrétně se jedná o stavby židovské, římskokatolické a islámské. Ve druhé části jsou stavby jednotlivých náboženství uvedeny do historického kontextu, zároveň jsou zmíněny jejich funkce, znaky a typologie. Na tomto základě pak třetí část u každého náboženství uvádí reprezentativní vzorek zásadních moderních sakrálních staveb, vždy s okolnostmi jejich vzniku, popisem urbanistického zakomponování v konkrétní lokalitě a architektonického řešení, uspořádání interiéru a případně použití speciálních technologických postupů při jejich výstavbě. Ve čtvrté části je provedeno vzájemné srovnání staveb jednotlivých náboženství a zhodnocení vývoje moderní evropské sakrální architektury. Všímá si též funkce a využití světla a uvádí z tohoto hlediska některé výjimečné stavby. Závěrečná, pátá část se pokouší odpovědět na otázku, jak by měl vypadat moderní chrám.
Poutní areál Klokoty
JIRKŮ, Hana
Poutní areál Klokoty Tato práce se zabývá poutním areálem Klokoty. Součástí areálu je kostel Nanebevzetí Panny Marie, kaplička nad pramenem Dobré Vody a křížová cesta se čtrnácti zastaveními. V úvodu práce se zabývám historií obce Klokoty, která je dnes součástí města Tábora. Hlavní část práce věnuji stavební historii, dnešní podobě a mobiliáři kostela a ambitům. Jedna z kapitol je věnována obrazu Panny Marie na hlavním oltáři. Jedná se o ikonografický typ Panny Marie Klasové. V další části práce se zmiňuji o nedaleké kapli nad studánkou u Dobré Vody a o cyklu 14 zastavení křížové cesty, která vede od kostela k té to kapli. Poslední část se zaměřuje na vznik poutních míst, význam poutí a jejich tradice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.