Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Herka, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
Hlava zkušebního jednoválcového motoru
Lesák, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčních řešeních spalovacích prostorů a sacích kanálů zážehových spalovacích motorů včetně jejich základních vlastností. Součástí práce je experimentální měření reálného sacího kanálu motoru Mikron III. Dále popisuje tvorbu 3D modelu pro CFD simulace proudění, návrhy optimalizace pro zvýšení plnící účinnosti motoru a zhodnocení výsledků.
Optimalizace sacího kanálu spalovacího motoru
Michal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sacího kanálu moderního spalovacího motoru. Popisuje sestavení 3D modelu v prostředí softwaru Pro Engineer na základě reálné geometrie získanou reverzním inženýrstvím systémem ATOS a metodou CFD simuluje proudění sacím traktem. Na konci práce jsou porovnány výsledky počítačové simulace s reálnou zkouškou na průtokoměru.
Návrh sacího kanálu turbínového motoru v provedení NACA vstup
Babinec, Viktor ; Navrátil, Jan (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a aerodynamickou analýzou subsonického vstupného ústrojenstva v prevedení NACA vstup pre prúdový motor osadený v bezpilotnom prostriedku. Súčasťou práce je teoretický rozbor NACA vstupu, na ktorého základe je vytvorená metodika návrhu sacieho kanálu s týmto vstupom. Získané znalosti sú použité pri vytvorení sacieho kanálu pre zadaný bezpilotný prostriedok, ktorý je podrobený CFD analýze. Pri vyhodnotení je braný do úvahy vplyv deflektorov a výsledky sú porovnané so sacím kanálom typu S-duct. Navrhnuté vstupné ústrojenstvo pri použití deflektorov spĺňa kritérium distorzie DC60 pre všetky zadané prípady a podmienku tlakových strát pre prípady pri nižších rýchlostiach. Na základe zistených výsledkov, odporúčaná aplikácia je pre lietadlo vystavené optimálnym návrhovým podmienkam po väčšinu charakteristickej misie.
Měření průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů na profukovací stanici SF 260
Školař, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálními úpravami s cílem zvýšení plnící účinností spalovacího motoru. V práci je provedena rešerše na problematiku zabývající se zvýšení plnící účinnosti motoru. Zjištěné znalosti jsou experimentálně aplikovány na vybranou hlavu motoru. Pro ověření úprav na hlavě motoru bylo provedeno měření v laboratoří na profukovací stanici. V závěru byli porovnány a vyhodnoceny naměřené výsledky.
Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru
Vávrovec, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh sacího traktu pro čtyřdobý motor rallyecrossové divize 1A. Pro zvýšení plnící účinnosti se zde využívá teorie rezonančního přeplňování, které je založeno na ladění délek sacího potrubí. Využívá se vlnového efektu. Jako pohonnou jednotku jsem si vybral čtyřválcový, vodou chlazený, atmosférický motor z vozu VW Polo 6N GTI. Návrh je vytvořen tak aby odpovídal regulím divize 1A.
Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru
Foral, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčních řešeních sacích traktů moderních soudobých spalovacích motorů. Dále pak popisuje typy proudění a konstrukční provedení sacích kanálů včetně jejich základních vlastností. Součástí práce je i porovnání výsledků analýz a návrh optimalizace na základě simulace proudění sacim kanálem a měření na skutečném sacim kanále.
Experimentální zjištování průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů halvy válců
Mecerod, Vít ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rešerši v oblasti průtokových charakteristik hlavy motoru a jejich měření za pomoci profukovací stanice. Důraz je kladen na sestavení ztrátového koeficientu jakožto jednoho z hlavních výstupů z navrženého a provedeného měření. Koeficienty jsou následně zhodnoceny pro kalibraci 1D simulačních modelů.
Měření průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů na profukovací stanici SF 260
Školař, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálními úpravami s cílem zvýšení plnící účinností spalovacího motoru. V práci je provedena rešerše na problematiku zabývající se zvýšení plnící účinnosti motoru. Zjištěné znalosti jsou experimentálně aplikovány na vybranou hlavu motoru. Pro ověření úprav na hlavě motoru bylo provedeno měření v laboratoří na profukovací stanici. V závěru byli porovnány a vyhodnoceny naměřené výsledky.
Návrh sacího kanálu turbínového motoru v provedení NACA vstup
Babinec, Viktor ; Navrátil, Jan (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a aerodynamickou analýzou subsonického vstupného ústrojenstva v prevedení NACA vstup pre prúdový motor osadený v bezpilotnom prostriedku. Súčasťou práce je teoretický rozbor NACA vstupu, na ktorého základe je vytvorená metodika návrhu sacieho kanálu s týmto vstupom. Získané znalosti sú použité pri vytvorení sacieho kanálu pre zadaný bezpilotný prostriedok, ktorý je podrobený CFD analýze. Pri vyhodnotení je braný do úvahy vplyv deflektorov a výsledky sú porovnané so sacím kanálom typu S-duct. Navrhnuté vstupné ústrojenstvo pri použití deflektorov spĺňa kritérium distorzie DC60 pre všetky zadané prípady a podmienku tlakových strát pre prípady pri nižších rýchlostiach. Na základe zistených výsledkov, odporúčaná aplikácia je pre lietadlo vystavené optimálnym návrhovým podmienkam po väčšinu charakteristickej misie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.