Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Liberální demokracie a občanská společnost
Chloubová, Karolína ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce kriticky reflektuje teorii C. B. Macphersona. Zabývá se jeho vizí demokracie jako jednotřídní společnosti, která je s příchodem liberalismu postupně přetvářena pro třídně rozvrstvenou společnost jako následek ekonomického liberalismu. Text se obrací i na autory, ze kterých Macpherson vychází, a také sleduje i další liberálně demokratické teoretiky pojednávající o problematice demokracie a soukromého vlastnictví. Stěžejní část práce se ovšem věnuje Macphersonovým důležitým kritikům a jeho zásadním konceptům jako je síť transferu sil, rozlišení etiky konzumenta a etiky rozvoje atd. Práce po analýze těchto textů ověřuje udržitelnost Macphersonovy teorie a také hodnotí její použitelnost pro současný svět. klíčová slova: liberální demokracie, kapitalismus, rozvoj schopností, socialismus, transfer schopností, Macpherson
Individualizace ve výuce jako prostředek k vzdělávání nadaných žáků na ZŠ
Pospíšilová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individualizace ve výuce jako prostředek ke vzdělávání nadaných žáků na základní škole. Cílem práce je zjistit, jak učitelé vzdělávají nadané žáky na základní škole a jaké uplatňují individualizační techniky v běžném vyučování, jaký je přístup učitelů ke vzdělávání nadaných žáků, jaká je jejich orientace v problému a jak jsou diferencovány vzdělávací nabídky. Těžištěm teoretické části je popis specifických charakteristik a problémů nadaných žáků, které ovlivňují jak vzdělávací proces, tak jejich vztahy s učiteli a vrstevníky, dále jsou zde uvedeny možnosti vzdělávání nadaných žáků, modifikace metod, forem a prostředí výuky. Empirická část obsahuje vícepřípadovou studii tří základních škol, jejíž součástí je zúčastněné pozorování výuky a rozhovory s učiteli. Výzkum popsal nejednotný přístup učitelů k nadaným žákům a jejich vzdělávání. Srovnání škol mezi sebou ukázalo velké rozdíly ve vzdělávání nadaných žáků v běžné základní škole. Každá škola pracuje s jiným systémem vzdělávání nadaných žáků, má jiné cíle ve vzdělávání nadaných žáků a jiný přístup k problému nadaných dětí. Klíčová slova Nadaný žák, individualizace, diferenciace, metody, formy výuky, motivace, rozvoj schopností, učitel.
Liberální demokracie a občanská společnost
Chloubová, Karolína ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce kriticky reflektuje teorii C. B. Macphersona. Zabývá se jeho vizí demokracie jako jednotřídní společnosti, která je s příchodem liberalismu postupně přetvářena pro třídně rozvrstvenou společnost jako následek ekonomického liberalismu. Text se obrací i na autory, ze kterých Macpherson vychází, a také sleduje i další liberálně demokratické teoretiky pojednávající o problematice demokracie a soukromého vlastnictví. Stěžejní část práce se ovšem věnuje Macphersonovým důležitým kritikům a jeho zásadním konceptům jako je síť transferu sil, rozlišení etiky konzumenta a etiky rozvoje atd. Práce po analýze těchto textů ověřuje udržitelnost Macphersonovy teorie a také hodnotí její použitelnost pro současný svět. klíčová slova: liberální demokracie, kapitalismus, rozvoj schopností, socialismus, transfer schopností, Macpherson
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.