Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Výpočtový model řetězového pohonu jako modul virtuálního motoru
Vlastník, Jan ; Štětina, Josef (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce představuje způsoby vytváření výpočtových modelů k analýze řetězového pohonu vačkových hřídelí u spalovacích motorů. Jsou porovnávány způsoby modelování rozvodového mechanismu, je zde také uveden nový způsob modelování napínací a vodící lišty pomocí modální redukce pružného tělesa v Multibody systému. Práce obsahuje popis jednotlivých částí řetězového převodu a matematickou formulaci pohybových diferenciálních rovnic. Uvedeny jsou také algoritmy popisující vzájemnou interakci těles v kontaktu. Jsou zde popsány výpočty pro zjištění jednotlivých parametrů potřebných pro sestavení modelu řetězového pohonu. Určení tahové charakteristiky řetězu je provedeno FEM programem. Model řetězu je analyzován ve více variantách uspořádání. Jsou zde popsány FEM výpočty tuhostí kontaktů mezi řetězem a řetězovými koly, mezi řetězem a vodícími lištami. Je zde zpracována analýza vlastních frekvencí částí rozvodového mechanismu v závislosti na jejich zatížení. Výpočtový model je vytvořen v programu MSC ADAMS. Výpočet je zpracován pro ustálené otáčky klikového hřídele, 3000, 4500, 6000 1/min a pro plynulý rozběh z klidu až do otáček 6000 1/min s konstantním zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem. Dále je zpracován výpočet s zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem vyvozeným tvarem vaček . Získané průběhy veličiny jsou zpracovány pomocí FFT, pro vyhodnocení jsou sestrojeny Campbellovy diagramy. Výsledky jsou porovnány s modálními analýzami jednotlivých částí řetězového převodu pro určení jejich vzájemného ovlivňování.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Rozvodový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Holeňa, Vít ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a návrh rozvodového mechanismu leteckého pístového motoru. Cílem je pomocí výpočetního programu GT Suite sestavit dynamický model rozvodového mechanismu, provést výpočty a navrhnout konstrukční úpravy. Práce začíná uvedením do problematiky leteckých motorů a rozvodového mechanismu obecně. V dalších kapitolách je proveden podrobnější přehled problematiky vačkových profilů a oblastí s nimi spojených. V praktické části diplomové práce je analyzováno současné řešení, po kterém následuje návrh nových vačkových profilů. Je sestaven model jako jednoventilového modelu, tak i modelu se všemi ventily a uvážením tlaku plynu ve válci. Pro dodatečné výpočty byl využit MKP program Ansys Workbench. V závěru práce je provedeno shrnutí navržených variant a nastíněn případný další postup.
Výpočtový model řetězového pohonu jako modul virtuálního motoru
Vlastník, Jan ; Štětina, Josef (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce představuje způsoby vytváření výpočtových modelů k analýze řetězového pohonu vačkových hřídelí u spalovacích motorů. Jsou porovnávány způsoby modelování rozvodového mechanismu, je zde také uveden nový způsob modelování napínací a vodící lišty pomocí modální redukce pružného tělesa v Multibody systému. Práce obsahuje popis jednotlivých částí řetězového převodu a matematickou formulaci pohybových diferenciálních rovnic. Uvedeny jsou také algoritmy popisující vzájemnou interakci těles v kontaktu. Jsou zde popsány výpočty pro zjištění jednotlivých parametrů potřebných pro sestavení modelu řetězového pohonu. Určení tahové charakteristiky řetězu je provedeno FEM programem. Model řetězu je analyzován ve více variantách uspořádání. Jsou zde popsány FEM výpočty tuhostí kontaktů mezi řetězem a řetězovými koly, mezi řetězem a vodícími lištami. Je zde zpracována analýza vlastních frekvencí částí rozvodového mechanismu v závislosti na jejich zatížení. Výpočtový model je vytvořen v programu MSC ADAMS. Výpočet je zpracován pro ustálené otáčky klikového hřídele, 3000, 4500, 6000 1/min a pro plynulý rozběh z klidu až do otáček 6000 1/min s konstantním zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem. Dále je zpracován výpočet s zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem vyvozeným tvarem vaček . Získané průběhy veličiny jsou zpracovány pomocí FFT, pro vyhodnocení jsou sestrojeny Campbellovy diagramy. Výsledky jsou porovnány s modálními analýzami jednotlivých částí řetězového převodu pro určení jejich vzájemného ovlivňování.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.