Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití lapbooku v předškolním vzdělávání
Majerová, Monika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím lapbooku v předškolním vzdělávání. Úvod teoretické části se věnuje vysvětlení pojmu lapbook a squashbook, historií lapbooku, jeho využití v českém školství a cílí na představení této didaktické pomůcky. V souvislosti s teoretickou přípravou pedagoga na tvorbu lapbooků je uvedena teorie rozmanitých inteligencí a typy učebních stylů, které je vhodné při plánování obsahu lapbooku zohledňovat. Uváděny jsou pozitivní přínosy práce s lapbooky v oblastech čtenářské, informační a matematické pregramotnosti. Dále je teoreticky představen třífázový model učení E - U - R, který bude využíván i při výzkumu. Praktická část se věnuje využití lapbooků v prostředí mateřské školy, klade si za cíl sestavit kroky přípravy pedagoga na tvoření lapbooku, vytvoření modelových lapbooků a metodických instrukcí k jejich tvorbě. Jde o kvalitativní přístup k výzkumu, v němž jsou použity kazuistiky, participační pozorování, nestrukturovaný a polostrukturovaný rozhovor a analýza práce s lapbooky, kterých bylo vytvořeno pět v průběhu téměř pěti měsíců a byly tvořeny pěti dětmi ve věku 5-6 let. Výsledky výzkumu ukázaly, že tvoření lapbooků mělo pozitivní vliv na rozvoj schopnosti samostatně a odpovědně vytvářet svou práci, prezentovat její výsledky, ale také spolupracovat na zadaném problému a...
Využití různých typů inteligence žáků při výuce nové slovní zásoby v anglickém jazyce
KUTTENBERGOVÁ, Lucie
Diplomová práce je věnována využití různých typů inteligencí žáků při výuce nové slovní zásoby v anglickém jazyce. Teoretická část se věnuje popisu teorie osvojování slovní zásoby a popisu rozmanitých inteligencí dle Howarda Gardnera. V praktické části dochází k aplikaci těchto teorií do vyučovacích hodin, ve kterých budou k výuce nové slovní zásoby použity aktivity zaměřené na různé druhy rozmanitých inteligencí. Cílem práce je zjistit, které typy inteligence se nejefektivněji využívají při osvojování nové slovní zásoby. Toto zjištění bude provedeno na základě testu zaměřeného na slovní zásobu probíranou ve vyučovacích hodinách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.