Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Stanovení polohy těžiště zemědělského stroje
Židek, Martin
Tato bakalářská práce řeší problematiku polohy těžiště zemědělského stroje. Konkrétně zemědělského traktoru. Cílem práce je popsat metody stanovení polohy těžiště, navrhnout novou metodu a důvody proč je důležité znát polohu těžiště. V experimentální části jsem měřil model traktoru a následně pomocí výpočtů vypočítal polohu těžiště. Při měření polohy těžiště jsem se řídil podle stanov vyplývajících z normy ČSN 30 0415. Výpočty jsem proložil metodou nejmenších čtverců. Výsledky měření jsem vyhodnotil v závěru této práce.
Porovnání přenosu vertikálního zatížení od kolových a pásových sklízecích mlátiček
TKADLEC, Jakub
Tato diplomová práce řeší porovnání přenosu vertikálního zatížení od kolových a pásových sklízecích mlátiček na půdu. Zatížení, o kterém práce pojednává, je pro samostatné sklízecí mlátičky bez nasazeného adaptéru. Cílem práce bylo vytvoření databáze vertikálního zatížení pod kolovým nebo pásovým podvozkem sklízecích mlátiček, včetně zjištění parametrů samojízdných sklízecích mlátiček. Vypočtená, naměřená a zjištěná data byla následně zahrnuta do grafů a tabulek s grafickým zobrazením zatížení. Výsledná data z tabulek jsou dále využitelná pro počítačové simulace zatížení půdy pod sklízecími mlátičkami s kolovým či pásovým podvozkem.
Vliv rozložení hmotnosti traktoru na jeho tahové vlastnosti
Friedl, Pavel
V diplomové práci je uveden přehled současného stavu v konstrukci traktorů. Teoretická část je zaměřena na motory, převodová ústrojí a podvozkové části. V části motory je řešena zejména aktuální problematika s emisními normami, v převodových ústrojích je největší část věnována hydromechanickým převodovkám doplněnými dalšími převodovkami a spojkami. Podvozkové části obsahují přehled v konstrukci podvozků kolových a pásových traktorů, konstrukci pneumatik a systémy dohušťování pneumatik. V praktické části je vypracována metodika měření tahových vlastností při různém rozložení hmotnosti traktoru. Měření tahových vlastností bylo provedeno na traktoru Case IH Magnum 370 CVX. Naměřená data jsou v práci zpracována do grafů, kde jsou znázorněny jednotlivé prokluzy a závislosti tahového výkonu na tahové síle. V závěru je stanoveno doporučení k optimálnímu rozložení hmotnosti traktoru při tahových pracích.
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Stanovení polohy těžiště zemědělského stroje
Židek, Martin
Tato bakalářská práce řeší problematiku polohy těžiště zemědělského stroje. Konkrétně zemědělského traktoru. Cílem práce je popsat metody stanovení polohy těžiště, navrhnout novou metodu a důvody proč je důležité znát polohu těžiště. V experimentální části jsem měřil model traktoru a následně pomocí výpočtů vypočítal polohu těžiště. Při měření polohy těžiště jsem se řídil podle stanov vyplývajících z normy ČSN 30 0415. Výpočty jsem proložil metodou nejmenších čtverců. Výsledky měření jsem vyhodnotil v závěru této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.