|
Valivé vedení beranu
Kosar, Jakub ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem valivého vedení beranu mechanického lisu s možností vymezení vůlí. Poskytuje přehled používaných vedení u lisů. Rozebírá jednotlivé druhy vedení a udává jejich použití. Ukazuje postup při návrhu a kontrole valivého vedení a jeho částí, zejména rolny, čepu rolny, ložiska a stavěcího klínu.
|
|
Analýza a návrh uložení pojezdu výtahu v lakovně karoserií
Polášek, Lukáš ; Bukáček, Vladimír (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy poškozování vodících drah u výtahu karoserií a následné vytvoření konstrukčního návrhu nového řešení pojezdu podle předem získaných poznatků. V první části této práce je sepsána rešerše zabývající se problematikou zvedacích zařízení. Po této části následuje výpočet zatížení s uvažováním dynamických účinků. Na základě tohoto výpočtu jsou vytvořeny čtyři různé varianty nového pojezdu výtahu s využitím různých typů rolen (kovové a plastové) pohybujících se po různých typech kolejnic (výtahové a čtvercového profilu). Pro nejvhodnější vybranou variantu jsou vytvořeny 2 nové konstrukční varianty pojezdu výtahu. Konstrukční varianty jsou podrobně popsány a zkontrolovány pomocí metody konečných prvků, na jejímž základě došlo k výběru finální varianty. Pro vybranou variantu je vypracována kompletní výkresová dokumentace.
|
| |
|
Valivé vedení beranu
Kosar, Jakub ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem valivého vedení beranu mechanického lisu s možností vymezení vůlí. Poskytuje přehled používaných vedení u lisů. Rozebírá jednotlivé druhy vedení a udává jejich použití. Ukazuje postup při návrhu a kontrole valivého vedení a jeho částí, zejména rolny, čepu rolny, ložiska a stavěcího klínu.
|
|
Analýza a návrh uložení pojezdu výtahu v lakovně karoserií
Polášek, Lukáš ; Bukáček, Vladimír (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy poškozování vodících drah u výtahu karoserií a následné vytvoření konstrukčního návrhu nového řešení pojezdu podle předem získaných poznatků. V první části této práce je sepsána rešerše zabývající se problematikou zvedacích zařízení. Po této části následuje výpočet zatížení s uvažováním dynamických účinků. Na základě tohoto výpočtu jsou vytvořeny čtyři různé varianty nového pojezdu výtahu s využitím různých typů rolen (kovové a plastové) pohybujících se po různých typech kolejnic (výtahové a čtvercového profilu). Pro nejvhodnější vybranou variantu jsou vytvořeny 2 nové konstrukční varianty pojezdu výtahu. Konstrukční varianty jsou podrobně popsány a zkontrolovány pomocí metody konečných prvků, na jejímž základě došlo k výběru finální varianty. Pro vybranou variantu je vypracována kompletní výkresová dokumentace.
|
| |