Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Krézek, Vladimír ; Schwarz, Josef (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá technikou PSO (Particle Swarm Optimization neboli Optimalizace pomocí částicových rojů), s jejíž pomocí je možné řešit komplexní problémy. Tuto techniku lze využít při řešení složitých kombinatorických problémů (obchodní cestující, úloha o batohu), návrh integrovaných obvodů a antén, v oborech jako je biomedicína, robotika, umělá inteligence nebo i finančnictví. Přestože je algoritmus PSO velice efektivní, čas nezbytný pro nalezení vhodného řešení reálných problémů často přesahuje hranice únosnosti. Cílem této práce je tedy urychlit běh tohoto algoritmu pomocí grafického adaptéru, který nabízí velmi vysoký výpočetní potenciál při zachování příznivé ceny a rozměru. Pro demonstrační účely a ověření kvality implementace byl zvolen problém rozhodnutelnosti systému logických formulí (SAT), jenž patří do třídy NP-úplných problémů. Redukcí časové náročnosti algoritmu PSO při řešení SAT problému jsme tedy schopni akcelerovat celou třídu úloh a řešit problémy, které byly dosud prakticky neřešitelné.
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Záň, Drahoslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých multidimenzionálních problémů, která nachází uplatnění v široké oblasti aplikací. Cílem práce je vytvořit paralelní implementaci tohoto algoritmu s důrazem na co nejvyšší zrychlení výpočtu. K tomuto účelu byla zvolena grafická karta (GPU), která v dnešních dobách poskytuje cenově dostupný, masivní výpočetní výkon. Za účelem vyhodnocení přínosu akcelerace s využitím GPU byly vytvořeny a porovnávány dvě aplikace řešící problém odvozený od známého NP-těžkého problému Knapsack. Akcelerovaná aplikace na GPU vykazuje až 5-násobné průměrné a téměř 10-násobné maximální  zrychlení výpočtu oproti optimalizované aplikaci pro vícejádrový procesor, ze které vycházela.
Srovnání somatotypů hráček roje a útoku v ragby
Vacková, Petra ; Vokounová, Šárka (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název práce: Srovnání somatotypů hráček roje a útoku v ragby Cíl práce: Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnat druhy somatotypů hráček roje a útoku v České republice. Dalším cílem je porovnat výsledky této práce se somatotypy práce Cardiffské Metropolitní Univerzity. Metodika: Celkový měřený soubor činí 30 probandek ženské elitní ragbyové série. K vyhodnocení somatotypů bylo využito somatometrických měření a metody Heathové a Cartera. Naměřené hodnoty byly zpracovány v sešitu Microsoft Excel a interpretovány pomocí grafů, tabulek a somatografů. Výsledky: Somatotypy hráček roje a útoku se nijak výrazně neliší. Nejvyšší hodnotu u obou zkoumaných souborů zastupuje mezomorfní komponenta, následovaná endomorfní a ektomorfní komponentou. U hráček roje zastává endomorfní a mezomorfní komponenta průměrného somatotypu vyšších hodnot nežli u hráček útoku, u kterých naopak převažuje ektomorfní komponenta nad hodnotami rojových spoluhráček. V porovnání s výzkumem hráček Walesu se výsledky zkoumaného souboru více podobají výsledkům elitních hráček Cardiffské práce. Klíčová slova: somatotyp, ragby, metoda Heathové-Cartera, roj, útok
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Záň, Drahoslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých multidimenzionálních problémů, která nachází uplatnění v široké oblasti aplikací. Cílem práce je vytvořit paralelní implementaci tohoto algoritmu s důrazem na co nejvyšší zrychlení výpočtu. K tomuto účelu byla zvolena grafická karta (GPU), která v dnešních dobách poskytuje cenově dostupný, masivní výpočetní výkon. Za účelem vyhodnocení přínosu akcelerace s využitím GPU byly vytvořeny a porovnávány dvě aplikace řešící problém odvozený od známého NP-těžkého problému Knapsack. Akcelerovaná aplikace na GPU vykazuje až 5-násobné průměrné a téměř 10-násobné maximální  zrychlení výpočtu oproti optimalizované aplikaci pro vícejádrový procesor, ze které vycházela.
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Krézek, Vladimír ; Schwarz, Josef (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá technikou PSO (Particle Swarm Optimization neboli Optimalizace pomocí částicových rojů), s jejíž pomocí je možné řešit komplexní problémy. Tuto techniku lze využít při řešení složitých kombinatorických problémů (obchodní cestující, úloha o batohu), návrh integrovaných obvodů a antén, v oborech jako je biomedicína, robotika, umělá inteligence nebo i finančnictví. Přestože je algoritmus PSO velice efektivní, čas nezbytný pro nalezení vhodného řešení reálných problémů často přesahuje hranice únosnosti. Cílem této práce je tedy urychlit běh tohoto algoritmu pomocí grafického adaptéru, který nabízí velmi vysoký výpočetní potenciál při zachování příznivé ceny a rozměru. Pro demonstrační účely a ověření kvality implementace byl zvolen problém rozhodnutelnosti systému logických formulí (SAT), jenž patří do třídy NP-úplných problémů. Redukcí časové náročnosti algoritmu PSO při řešení SAT problému jsme tedy schopni akcelerovat celou třídu úloh a řešit problémy, které byly dosud prakticky neřešitelné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.