Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ženy ve vedoucích pozicích a možnosti slaďování práce a soukromého života
Šestáková, Romana ; Muzikant, Martin (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou žen ve vedoucích pozicích a možnostmi slaďování práce a soukromého života. Práce se v teoretické rovině zaobírá problematikou genderu se zaměřením na ženy v manažerských pozicích. V praktické části pak podrobně analyzuje postavení žen manažerek ve vybraném podniku, a to prostřednictvím studia vnitropodnikových materiálů, směrnic a dále pak i za použití dotazníků a rozhovorů se ženami a muži v řídících funkcích. V diplomové práci jsou analyzovány postoje mužů a žen ve vedoucích pozicích s akcentem na slaďování zaměstnání a soukromého života. V závěru práce jsou navržena řešení pro uplatnění žen ve vedoucích pozicích.
Aplikace gender managementu ve vybrané firmě
Brabcová, Zdeňka ; Procházková, Petra (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aplikací gender managementu ve společnosti Bosch Diesel v Jihlavě. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy týkající se dané problematiky a obecné poznatky v oblasti gender managementu a slaďování pracovního a rodinného života. Praktická část práce je zaměřena na vybranou firmu, analýzu jejího vnitropodnikového prostředí, iniciativ firmy v oblasti gender managementu, dotazníkové šetření a další analýzy směrující ke zjištění situace ve firmě. Zároveň bylo provedeno dotazníkové šetření ve firmě Honeywell, spol. s.r.o., které poskytlo zajímavé srovnání s dotazníkovým výzkumem ve firmě Bosch Diesel v Jihlavě. Cílem práce je na základě analýz vypracovat vhodné návrhy, které by měly jednak informativní charakter, a dále by mohly přinést pozitivní změny ve firmách a v přístupu společnosti k tomuto aktuálnímu problému.
Domácí hospicová péče z pohledu sestry
HERDOVÁ, Elena
Tématem této bakalářské práce je "Domácí hospicová péče z pohledu sestry". Skládá se z části teoretické a výzkumné. V teoretické části je definována domácí hospicová péče a práce vysvětluje, pro koho je určena. Dále se zabývá potřebným vybavením dle standardů a vyhlášky, co se týče materiálního, přístrojového či personálního vybavení. Zaobírá se smyslem a složením multidisciplinárního týmu, rozsahem péče a rolemi, které sestra zastává pro umírajícího, rodinu i pozůstalé, při procesu smíření se s umíráním dle Elisabeth Kübler Rossové. Práce zahrnuje přehled agentur domácí hospicové péče fungujících v Jihočeském kraji dle odbornosti 926 a v neposlední řadě legislativní úpravu domácí hospicové péče. Výzkumná část je zpracována formou kvalitativního výzkumu s hlavním cílem zjistit pohled sester na domácí hospicovou péči. Byly stanoveny i cíle dílčí - zjistit rozsah péče sester v domácí hospicové péči, zjistit, jak samy sestry hodnotí svou pracovní zátěž a jaké faktory komplikují poskytování této péče. K jednotlivým cílům byly stanoveny výzkumné otázky. Sběr dat probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly realizovány se sestrami pracujícími v agenturách domácí hospicové péče v Jihočeském kraji. Rozhovory byly nahrávány na diktafon se souhlasem dotazovaných sester a následně doslovně přepsány do písemné formy. Celkem bylo vytvořeno šest kategorií a dvacet podkategorií. Výzkum probíhal v období únor až březen 2022 a velikost výzkumného souboru se odvíjela dle nasycení odpovědí dotazovaných - ve výsledku osm sester. Výsledky práce mohou být publikovány pro laickou i odbornou veřejnost. Možný přínos vidím ve zvýšení povědomí v rodinách, kde se nachází umírající člen, který by si přál umírat doma, či zvýšení zájmu sester o tento obor.
Terapie využívané u dětí s poruchou autistického spektra
CAPOUCHOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se věnuje terapiím využívaným u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají terapie z pohledu rodičů na vývoj dítěte, které má poruchu autistického spektra. Dále se tato práce zaměřuje na to, jaké terapie děti s poruchou autistického spektra využívají a jak často tyto děti terapie využívají. V rámci výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. V kvalitativní výzkumné strategii byly využity polostrukturované rozhovory, které probíhaly s rodiči dětí s poruchou autistického spektra ve věku od 2 do 18 let. Výběr výzkumného souboru byl realizován pomocí metody sněhové koule. Polostrukturované rozhovory byly doslovně přepsány a následně vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a kódy byly zkategorizovány. Ve výsledcích se ukázal pozitivní vliv terapií na děti s poruchou autistického spektra. Pozitivním vlivem se rozumí to, že terapie kladně působí na děti s autismem, jelikož jsou po absolvování terapií vidět určité změny. Největší vliv terapií byl shledán v komunikaci, dále pak v nápodobě a porozumění. V minulosti u rodičů dětí s poruchou autistického spektra bylo použito devět terapií, nejvíce však byla uplatňována aplikovaná behaviorální analýza a nejvíce komunikačních partnerů používalo také muzikoterapii a zooterapii. V současné době polovina komunikačních partnerů žádné terapie nevyužívá. Nicméně je používáno sedm terapií, kdy je nejvíce aplikován videotrénink interakcí. Frekvence využívání terapií u dětí s autismem se liší, často se však terapie využívají denně anebo vůbec. Pomocí této bakalářské práce jsem si rozšířila znalosti o problematice poruch autistického spektra a o terapiích, které se mohou aplikovat u dětí s autismem. Nikdy nemůžeme s jistotou říci, jaká terapie je pro dítě s poruchou autistického spektra nejvhodnější, jelikož každý člověk je jedinečný a reaguje na terapie jinak. Bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro terapeuty pracující s dětmi s poruchou autistického spektra.
Institucionální podpora rodin s dětmi se sluchovým postižením z pohledu rodičů
ANDĚLOVÁ, Klára
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol a osmi podkapitol. První kapitola se zaobírá základním vymezením sluchového postižení, rozdělením sluchových vad, popisem specifického vývoje dítěte se sluchovým postižením a jeho komunikací s okolím a dále informacemi o kompenzačních pomůckách u dětí se sluchovým postižením. Druhá kapitola je zaměřena na téma rodina, její specifika jak ve výchově, tak komunikaci a také na druhy institucionální podpory, která je rodinám s dítětem se sluchovým postižením nabízena. Praktická část se zabývá institucionální podporou pro rodiny s dětmi se sluchovým postižením právě z pohledu rodičů. Vlastní výzkumné šetření bylo zpracováno kvantitativní metodou, prostřednictvím dotazníku, kterému náležely otevřené a uzavřené otázky, přičemž získané poznatky a jejich následné vyhodnocení jsou shrnuty v závěru práce. V kvantitativním šetření se ukázalo, že největší problém je v nedostatečné informovanosti společnosti o sluchovém postižení, a také v nedostačujícím vzdělávání lékařů v tomto oboru. Výsledky bakalářské práce budou sloužit k představě, zda je podpora pro rodiny dětí se sluchovým postižením dostatečná a co by se dle názoru rodičů mohlo zlepšit.
Život rodin s autismem
KALÍŠKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak diagnóza dítěte s PAS ovlivnila život rodiny. Analýza informací, které byly získány z rozhovorů, poskytla mnoho poznatků. Zároveň byly nalezeny i odpovědi na jednotlivé výzkumné otázky, které byly zaměřeny na běžný den rodiny s dítětem s PAS, změny mezi partnery po zjištění diagnózy a do jaké míry ovlivnila diagnóza celkový život rodiny. Výzkum probíhal kvalitativní výzkumnou strategií, technikou polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Pro tento typ výzkumu byly předem připravené otázky, které byly průběhu rozhovoru poupravovány. Výzkumné šetření probíhalo s dvanácti informanty- rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Díky otevřenému kódování se podařilo najít deset základních kategorií. Z rozhovorů bylo patrné, že každé dítě s PAS, i když má stejnou diagnózu, se od ostatních dětí ve svých projevech odlišuje. Výpovědi matek se protnuly hlavně v oblasti stereotypního života dětí, ale zároveň se shodují na úlevných emocích po zjištění diagnózy. Rodiče najednou cítili větší jistotu a přestali pochybovat o svém údajném selhání ve výchově. Informantky uváděly jako velké problémy širší rodinné vztahy a časovou náročnost péče. Ve vztazích mezi partnery po zjištění diagnózy již určité změny nastaly. I když diagnóza byla u některých rodin příčinou rozpadu partnerského vztahu, u jiných naopak vedla k utužení a prohloubení spolupráce mezi partnery. Zpracování tohoto tématu mi přispělo nejen k rozšíření pohledu na oblast poruch autistického spektra, ale dokonce mě obohatilo o nové přátelské vztahy s rodinami. Výzkum bakalářské práce může napomoci šířit informace o poruchách autistického spektra a zároveň ukázat rodičům, že s touto diagnózou nejsou sami.
Kontakty dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou dítěte
MARKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá kontakty dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou dítěte. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti dětí v pěstounské péči s kontakty s biologickou rodinou. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na přiblížení systém náhradní rodinné péče, dále vysvětluje rozdíly mezi dílčími formami náhradní rodinné péče. Pozornost je věnována prožívání dětí, identitě dítěte a také je zmíněno téma attachmentu. Podrobněji se práce věnuje biologické rodině dítěte v pěstounské péči a jejich následným kontaktům jako jedním z hlavních témat. Praktická část navazuje kvalitativním zpracováním narativních rozhovorů, kdy snahou je popsat, jak děti prožívají v dlouhodobé pěstounské péči kontakt s biologickou rodinou. Práce je zaměřená na zkušenost dítěte v pěstounské péči s kontakty s biologickou rodinou pohledem devíti mladých lidí vyrůstajících v náhradní rodině, kteří tvořili výzkumný soubor. K výběru participantů byla použita metoda prostého záměrného výběru a metoda sněhové koule. Získaná data byla vyhodnocena pomocí metody vytváření trsů. Z výzkumu vyplynulo 7 trsů, které se ukázaly jako společné ve výpovědích participantů. Jedná se o následující trsy: kontakt dítěte s biologickou rodinou; získávání informací o biologické rodině; pocity spojené s kontaktem; postoj k biologickému rodiči (příbuzným) ze strany dítěte; reakce pěstounů na kontakt; vztah dítěte a pěstouna; současný pohled na kontakt. Každý participant nahlíží na průběh kontaktů s biologickou rodinou individuálně, nicméně výsledky výzkumu ukázaly, že jsou situace, které mají informanti a informatky společné. Například touha poznat své biologické rodiče, i když jedinci na kontakt s biologickou rodinou potřebují čas a získané informace ohledně biologické rodiny nejdříve postupně zpracovat. Diplomová práce pomůže zlepšit informovanost o pěstounské péči a může být užitečná pro budoucí náhradní rodiče.
Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany
ROZSÁROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany, se zabývá problematikou agrese u klientů směrem k pracovníkům v zařízeních. Cílem této práce bylo zjistit, jaké metody a techniky sociální práce používají pracovníci v institucích při práci s agresivními klienty. Dalším cílem této práce bylo zjistit, jaké intervence používají zařízení při práci s agresorem a za jsou tyto používané intervence účinné. Zaměřila jsem se na metody a techniky sociální práce, které používají zařízení, kde pracují s agresivními dětmi věk věku 7 18 let. Na tyto metody a techniky jsem se detailně soustředila především ve své praktické části této práce. V teoretické části jsem se zabývala významem šikany jako takové, co o ni říká odborná literatura, na formy šikany, osobností agresora i oběti, a především metodami a technikami sociální práce, které se používají pro řešení šikany. Dále potom v praktické části jsem zjišťovala metody a techniky sociální práce, které využívají zaměstnanci v DDŠ Šindlovy Dvory a v SVP Dukelská při práci s agresorem šikany, zda podle pracovníků jsou tyto metody a techniky účinné. Výzkumný soubor jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování technikou polostandardizovaného rozhovoru s informanty. Informanty jsem volila na základně dostupnosti. Řešení této práce poskytuje náhled na používané metody a techniky sociální práce v praxi. Zda jsou tyto metody a techniky účinné či nikoli a dále pak upozorňuji na případné nedostatky v zakotvení legislativy, kterou se tato zařízení řídí. Malá spolupráce rodin, které se nepodílejí na procesu změny jejich dítěte ovlivňuje celý proces práce s klientem.
Role rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti
VOLFOVÁ ŽÁKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se zabývá rolí rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části specifikuje a rozlišuje základní pojmy čtenářská kompetence, čtenářská dovednost a čtenářství. Dále je vymezena předčtenářská a čtenářská gramotnost a jejích pět složek. Práce rovněž čtenáře seznamuje s pojmem rodina z pohledu generačních změn, aktuálních problémů a postojů ke čtenářství. Nastíněno je několik realizovaných projektů na podporu čtenářství v České republice. Formou smíšeného kvantitativně kvalitativního výzkumu je zjišťováno, zda a jakým způsobem dochází k rozvoji čtenářské dovednosti v kontextu rodinného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi výchovou dítěte v trvalé péči jednoho z rodičů nebo ve střídavé péči obou rodičů a rozvojem čtenářské dovednosti.
Hodnota manželství aneb problematika rozvodu (Základní reflexe zvláště s ohledem na sociální práci)
KUDRLIČKOVÁ, Andrea
Cílem diplomové práce byla reflexe hodnoty manželství a s ní spojený fenomén rozvodovosti. Práce se zaměřuje na srovnání křesťanského pojetí manželství, které bylo určující především v historii, s pojetím, které je prosazováno v současnosti. U fenoménu rozvodovosti poukazuje na jeho možné příčiny a důsledky. Reflektuje rovněž význam sociální práce ve vztahu k rodině, která svým působením může pomoci předcházet nebo řešit problémy v rodinách a předcházet rozvodovosti. Chápání a prožívání manželství se v průběhu let značně změnilo a díky tomu se změnilo i postavení k problematice rozvodovosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.