|
Aula
Žilinský, Michal ; Cenek, Filip (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Pomalými kamerovými jazdami v dvadsiatich minútach piatich scén videa, kompletne CGI renderovaného prostredia, nazvaného Areál univerzálnej latencie, mapujem alternatívny časopriestor zóny lokalizovanej na severozápadnom Slovensku. Minimalistická narácia autonómnej jednokanálovej videoprojekcie konfrontuje subjektivizmus s univerzálnosťou antropocénu, vanitas a spiritualitu s vierou konzumizmu v nekonečnú akumuláciu a simulakrá virtuality s absolútnou pravdou. Príbeh celej videopoémy je komunikovaný virtuálnym prostredím, hudbou a zvukovými ruchmi. Táto diplomová práca prezentuje fragment mojej snahy o zaznamenanie morfológie špecifického miesta, prostredníctvom ktorého, ako zo samotného názvu vyplýva, nedopovedane alebo nevyslovene poukazujem na prežívanú skutočnosť a jej následky.
|
|
Adaptive CAD systems for modelling of electrical machines
Kancir, Andrej ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
This semestral project deals with creation of an animation of a claw-pole alternator with application of new possibilities in the 3D Studio MAX 9. The first part contains the overview of new functions in 3D Studio MAX 9 software. The second part describes procedure of importing claw-pole alternator`s rotor into a scene, materials application and setting of lighting. The third part is concerned with the animation of the claw-pole alternator model, with renderer modifications, rendering of the scene using another computer connected to the network and with creation of the video file from rendered frames.
|
|
Tvorba 3D scény s využitím open-source nástrojů
Vašák, Petr ; Štancl, Vít (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením komplexní 3D scény pomocí open-source nástrojů. Je zde popsán postup vytváření 3D modelů, úprav scény a následný převod do renderovacího programu PovRay, kde je za pomoci úpravy kódu a přidáním vlastností vytvořen výsledný obraz. Cílem je vyrenderovaná scéna metodou Ray-tracing.
|
|
Tvorba fotorealistických V-Ray materiálů a jejich aplikace v programu 3Ds Max
Kramárik, Jakub
Diplomová práce se zabývá představením vlastností V-Ray materiálů a jejich tvorbě. Pomocí těchto materiálů je možno vytvářet fyzikálně přesné fotorealistické povrchy objektů ve vizualizacích v programu Autodesk 3Ds Max. V první části jsou popsány charakteristiky různých povrchů a jejich optické vlastnosti v závislosti na dopadu světla. V této části jsou také rozebrány všechny V-Ray materiály a jejich vlastnosti vztažené zejména na vizualizace interiérů. Práce se také zabývá problematikou mapování na objekty a HDRI mapování. V praktické části se práce zabývá tvorbou komplexních fotorealistických V-Ray materiálů a jejich aplikací na objekty. V této části je také vytvořen tutoriál pro tvorbu vlastních textur v rastrovém editoru, které jsou ve spojení s vytvořenými materiály použity ve vzorové vizualizaci interiéru.
|
|
Aula
Žilinský, Michal ; Cenek, Filip (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Pomalými kamerovými jazdami v dvadsiatich minútach piatich scén videa, kompletne CGI renderovaného prostredia, nazvaného Areál univerzálnej latencie, mapujem alternatívny časopriestor zóny lokalizovanej na severozápadnom Slovensku. Minimalistická narácia autonómnej jednokanálovej videoprojekcie konfrontuje subjektivizmus s univerzálnosťou antropocénu, vanitas a spiritualitu s vierou konzumizmu v nekonečnú akumuláciu a simulakrá virtuality s absolútnou pravdou. Príbeh celej videopoémy je komunikovaný virtuálnym prostredím, hudbou a zvukovými ruchmi. Táto diplomová práca prezentuje fragment mojej snahy o zaznamenanie morfológie špecifického miesta, prostredníctvom ktorého, ako zo samotného názvu vyplýva, nedopovedane alebo nevyslovene poukazujem na prežívanú skutočnosť a jej následky.
|
| |
| |
|
Tvorba 3D scény s využitím open-source nástrojů
Vašák, Petr ; Štancl, Vít (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením komplexní 3D scény pomocí open-source nástrojů. Je zde popsán postup vytváření 3D modelů, úprav scény a následný převod do renderovacího programu PovRay, kde je za pomoci úpravy kódu a přidáním vlastností vytvořen výsledný obraz. Cílem je vyrenderovaná scéna metodou Ray-tracing.
|
|
Adaptive CAD systems for modelling of electrical machines
Kancir, Andrej ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
This semestral project deals with creation of an animation of a claw-pole alternator with application of new possibilities in the 3D Studio MAX 9. The first part contains the overview of new functions in 3D Studio MAX 9 software. The second part describes procedure of importing claw-pole alternator`s rotor into a scene, materials application and setting of lighting. The third part is concerned with the animation of the claw-pole alternator model, with renderer modifications, rendering of the scene using another computer connected to the network and with creation of the video file from rendered frames.
|
|
Optimalizace externího rendrovacího systému V-Ray v programu Autodesk 3DS Max
Kramárik, Jakub
Bakalářská práce se zabývá detailním představením vlastností externího renderovacího systému V-Ray a jeho optimálním nastavením v programu Autodesk 3ds Max. V první části jsou popsány důležité funkce a vlastnosti renderovacího editoru, světel, kamer a materiálů v systému V-Ray pro ideální výstup při tvorbě 3D vizualizací. Práce obsahuje také doporučené nastavení hodnot jednotlivých funkcí pro co nejlepší výstup, především při tvorbě vizualizací interiéru, které autor získal zkušenostmi s tvorbou vizualizací. V další části práce je popsán vzorový návod na tvorbu vizualizace interiéru v programu 3ds Max a je v ní aplikováno optimální nastavení externího renderu, včetně následného postprocesu v rastrovém grafickém editoru.
|