Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií
DUTKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá motivací pedagogických a externích pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu motivace a pojmy s ní související. Zabývá se především motivačními teoriemi s důrazem na Maslowovu hierarchii potřeb. Praktická část pojednává o motivovanosti pracovníků DDM a hledání potřeb, které motivují pracovníky DDM ke své práci. Motivaci z hlediska motivačních teorií hodnotili pedagogové volného času a externí pracovníci čtyřech Domovů dětí a mládeže, tj. DDM Prachatice, DDM Vimperk, DDM Netolice a DDM Volary. Byly zjištěny potřeby (z hlediska Maslowovy hierarchie potřeb), které motivují pracovníky k práci pedagoga volného času v DDM. Mezi zásadní potřeby motivující k práci v DDM patří např. potřeba jistoty, potřeba osobního růstu, potřeba pozitivních vztahů v DDM. Za nejpodstatnější považují pedagogové VČ potřeby naplňující jejich seberealizaci, tj. sebenaplnění, sebezdokonalování, důvěru a respekt.
Analýza a reflexe etického kodexu sociálních pracovníků
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá odbornou etickou reflexí a analýzou etického kodexu sociálních pracovníků se zapojením do širších souvislostí profese sociální práce a lidskoprávních principů. V úvodu se zabývá postihnutím základních pojmů v oblasti etiky a sociální práce s ohledem na specifika profese sociální práce a požadavků na profesionálního sociálního pracovníka. Na základě odborné etické reflexe teoretických východisek se práce dále analyzuje dokument Etický kodex Společnosti sociálních pracovníků České republiky v porovnání s Mezinárodním etickým kodexem sociální práce a Kodexem charity Česká republika s důrazem na interpretaci principů lidských práv a sociální spravedlnosti. V závěru se práce v návaznosti na analýzu snaží shrnout také kritiky a důležitost aktualizace etického kodexu včetně naznačení dalších možných cest ke zkoumání této problematiky.
Eticko-psychologické kontexty vztahu sociálního pracovníka a klienta
SÝKOROVÁ, Eva
Práce reflektuje vztah sociálního pracovníka a klienta v eticko-psychologických kontextech a zprostředkovává porozumění jeho významu. Informuje o podmínkách vytváření optimálního vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem, ale i o rizicích, které mohou vzájemný vztah narušovat, zejména o riziku moci. V práci je charakterizován sociální pracovník, klient a jejich vztah z hlediska profesní etiky. Má-li být etická úvaha kompetentní, musí zahrnovat i psychologické poznatky jako jsou lidské potřeby, pohnutky a motivace jednání. V závěru práce jsou formulována etická východiska, která by měl sociální pracovník ve vztahu ke klientovi zohlednit. Jedná se o lidskou důstojnost, respekt, autonomii, odpovědnost, závislost a zranitelnost.
Dramaticko výchovné činnosti ve školní družině
UŠATÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá osobnostním a sociálním rozvojem dítěte, zaměřeným na mezilidské vztahy. Teoretická část charakterizuje prostředí, metody, hry a formy, které jsou důležité při výchově. Praktická část obsahuje lekce tvořivé dramatiky, které byly vytvořeny na základě teoretických poznatků. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte a zjistit změny mezilidských vztahů ve školní družině včetně dotazníků a pozorování. Součástí diplomové práce je ověřit jednotlivé části projektu v praxi. Školní družina, jako zařízení pro volný čas dětí, může k rozvoji osobnostně sociální výchovy připravit podmínky a realizovat jednotlivé úkoly projektu.
Sebereflexe studentů sociální práce v průběhu jejich odborné praxe
POSTRÁNECKÁ, Hana
Sebereflexe studentů je nedílnou součástí profesní přípravy tedy i odborné praxe. Sebereflexi můžeme chápat jako rozvoj profesní i vlastní osobnosti. Cílem diplomové práce je charakterizovat reflexi studentů sociální práce v rámci propojení teorie a odborné praxe. V teoretické části se autorka věnuje právě pojmu sebereflexe, reflexe a sebepoznání. Dále stručně popisuje co je sociální práce, kompetence jež jsou pro výkon sociální práci potřebné a význam odborné praxe. Zabývá se také tím, jak dochází k propojení teoretických poznatků a praktické zkušenosti, jak může být vlastní praxe reflektována. V dalších kapitolách se autorka věnuje supervizi, neboť jedním z jejich cílů je sebereflexe. Zaměřuje se hlavně na autosupervizi a rozvojovou supervizi. V poslední kapitole se snaží nastínit vliv etiky, jejich pravidel a dilemat, která sociální práci ovlivňují. V praktické části je stanoven hlavní cíl: ?Charakterizovat reflexi studentů sociální práce v rámci propojení teorie a odborné praxe? Autorka dále stanovuje dva dílčí cíle: ?Zjistit charakter reflexe studentů sociální práce v souvislosti s délkou studia.? a ?Zjistit míru využívání reflexe studentů sociální práce v průběhu jejich odborné praxe.? Pro naplnění cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s technikou polostandardizovaného interview. Struktura interview měla strukturu šířeji formulovaných otázek, které směřovali k poznání problému. Výzkumný soubor tvoří studenti Zdravotně sociální fakulty, kteří absolvovali bakalářské studium a navazující magisterské studium v oboru Rehabilitační-psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Charakter reflexe v souvislosti s délkou studia a míru využívání reflexe je definován v rámci navrhovaných hypotéz. Získané poznatky mohou být využity ke zkvalitnění sebereflexe studentů sociální práce a k rozvoji odborných praxí.
Automatizace vyhodnocování studentských úloh ve vstupních kurzech programování na VŠE
Ďopan, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Učitelé programování ve vstupních kurzech na VŠE i jiných vysokých školách čelí v prvních ročnících, kdy vyučují stovky studentů, nepříjemnému problému s vyhodnocováním studentských domácích úloh a testů. Cílem této práce je navrhnout systém, jenž by automatizoval vyhodnocování pro učitele, kteří vyučují podle publikace OOP: naučte se myslet a programovat objektově. Na začátku práce pojednává o různých přístupech k testování. V další části se poohlíží po testovacích nástrojích ve světě se zaměřením na testování studentských programů. Po krátkém úvodu do reflexního API Javy a analýze dosavadního systému vyhodnocování na VŠE jsou definovány požadavky na vyhodnocování jednotlivých lekcí v knize. V poslední části je uživatelská příručka programu.
Vyzžití výtvarné hry a prohloubení vybraných témat v programu VYTAX (mládež)
VONDRÁŠEK, Václav
Hlavním zaměřením této diplomové práce je předložit a popsat rámec možností, jak výtvarně a pomocí zážitkové pedagogiky zajímavým, tvůrčím způsobem pomoci mladým lidem zpracovat a uchopit různá témata motivačně vzdělávacího programu Vytax, jehož prvotním cílem je podnítit mladé lidi k aktivnímu zapojení v církvi. V její teoretické části se nejdříve autor této práce snažil vysvětlit základní pojmy o programu samotném v souvislosti církve a pak objasnit základní ideové nasměrování tohoto programu v kontextu dnešní postmoderní doby. Důraz se klade nejen na program a techniky samotné, ale především na ústřední hodnotu a účinek kvalitního pedagogického vedení takového kolektivu mladých lidí. V praktické části práce pak autor navrhuje konkrétní zpracování deseti témat programu VYTAX, kde jsou okruhy řazeny od témat osobní spirituality po prvky, které se týkají nejen zařazení do společenství, ale popisují i postup implementace motivačních výzev, které povedou účastníky k aktivnímu, tvůrčímu zapojení do rodiny církve.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Automatické vyhodnocování studentských úloh
Oraný, Vladimír ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Necelých sedm set studentů nastupuje každým rokem na Vysokou školu ekonomickou v Praze (VŠE), aby se zde učili informatice. Každý z nich musí na úvod absolvovat dva navazující předměty týkající se programování -- Základy programování a Základy softwarového inženýrství. Oba kurzy žádají poměrně mnoho výstupů, ať již dílčího (domácí úkoly), nebo komplexnějšího rázu (semestrální práce), které musí vyučující řádně vyhodnocovat. Zejména hodnocení úvodních úkolů má pracný, ale rutinní charakter, což z nich dělá vynikající kandidáty na automatizaci. Cílem této práce je navrhnout nejvhodnější způsob, jak této automatizace dosáhnout. Jelikož problém s velkokapacitními kurzy trápí univerzity po celém světě, existuje již řada řešení, jak automatizovat vyhodnocování úkolů v programování. První dvě kapitoly této práce se shrnují snahu nalézt ty nejzajímavější z nich a představit je českému publiku. Protože nalezené systémy dosahují vysoké míry sofistikovanosti, nicméně nepodporují testy implementace využívané na VŠE, věnuje se zbytek práce místo tvorby vlastního systému tvorbě frameworku, který by umožnil tento nedostatek překonat. Zmiňovaný framework nazvaný Duckapter zjednodušuje práci s reflexí v jazyce Java a je volně dostupný jako knihovna na stránkách projekt http://code.google.com/p/duckapter. Pomocí něj mohou vyučující snáze zahrnovat testy implementace do (jednotkových) testů chování, které jsou běžnou součástí systémů pro vyhodnocování studentských úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.