Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova jako motivace ke čtení

Kratochvilová, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce Dramatická výchova jako motivace ke čtení se věnuje propojení dramatické výchovy a literatury. Dramatická výchova využívá literaturu jako námět pro své lekce, prostřednictvím příběhu žáky rozvíjí v oblasti dramatické, osobnostní a sociální. Zároveň prostřednictvím svých metod, technik a zvoleným námětem motivuje žáky ke čtení konkrétních knih. Teoretická část popisuje dramatickou výchovu, její cíle, metody, techniky, učivo, formy, její využití na základní škole a ukotvení v rámcovém vzdělávacím programu. Věnuje se vztahu dramatické výchovy a literatury, výběru vhodné literární předlohy pro lekci. Zabývá se tématy: gramotnost, čtenářská gramotnost, vnitřní a vnější faktory ovlivňující vztah dětí ke knihám. Praktická část diplomové práce zkoumá tři typy práce s knihou a míru motivace, která na žáky působí. Představuje knihy skrze příběhové lekce dramatické výchovy. V rámci představení knih dramatickou výchovou byly vytvořeny tři bloky lekcí založené na práci s knihou. Dále představuje knihy četbou úryvků a pouhou informací o nových knihách ve třídní knihovničce. Knihy prezentované dramatickou lekcí jsou představeny tak, aby žáky provedly dějem, seznámily je s postavami, které se v příběhu objevují, ale neprozrazují zakončení příběhu. Praktická část práce zjišťuje, který způsob...
Tištěné nebo elektronické knihy: co , jak a proč čte generace Y?
Nykl, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Tištěné nebo elektronické knihy: co, jak a proč čte generace Y?" se zabývá motivací mladých lidí, konkrétně dvaceti studentů pražských vysokých škol, ke čtení tištěných a elektronických knih. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem nejen zjistit, jakou roli při rozhodování hrají sociální aspekty knih a jejich nabývání, nýbrž také porozumět vnímání knih očima této generace. Zkoumání tohoto velmi aktuálního tématu může obohatit nejen akademickou sféru, ale pomoci i marketingovým oddělením jednotlivých účastníků knižního trhu. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie čtení a z popisu i charakteristiky tištěných a elektronických knih. Následuje popis současného tuzemského knižního trhu pro vytvoření představy o prostředí, v němž se všichni čtenáři nacházejí. Třetí kapitolu tvoří seznámení s generací Y, která je posléze podrobněji zkoumána, a to pomocí metod a postupů popsaných v metodologické části, z nichž je nutné zmínit zvláště zakotvenou teorii. Závěrečná část prezentuje cíle výzkumu, jeho výzkumné otázky, popisuje vzorek respondentů a průběh rozhovorů, včetně zaměření kladených otázek. Jádrem této části je předložení výsledků výzkumu a jejich následná intepretace. Kromě toho jsou uvedena omezení výzkumu a doporučení pro...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.