Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum
Mostecká, Sabina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce jsou popsána specifika čtenářské a pisatelské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje, jež je neodmyslitelně spojen s tréninkem jednotlivých dovedností, které souvisí se čtením a psaním. Cílem praktické části diplomové práce je popsat souvislost mezi rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u vybraných šesti žáků z pátého ročníku základní školy. K tomu, aby mohl být výzkum uskutečněn, bylo sestaveno šest čtenářských lekcí, které byly realizovány v hodinách českého jazyka a literatury (Popletená říše, Nekonečný příběh, Limeriky, Strado a Varius, Listonoš vítr, Nedokončené pohádky). V těchto šesti čtenářských lekcích byly cíleně propojovány a rozvíjeny čtenářské a pisatelské dovednosti. Každá z šesti realizovaných čtenářských lekcí měla pisatelský výstup. Použitými výzkumnými metodami (obsahová analýza žákovských produktů, pozorování, nestrukturovaný rozhovor) bylo zjištěno, že spolu rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností úzce souvisí. Žáci, kteří mají rozvinuté čtenářské dovednosti většinou tvoří i kvalitní texty. Dále jsem zjistila, že rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností souvisí také s vnitřní motivací daného žáka. Na základě realizovaných...
Vybraná tvorba Miloše Kratochvíla ve volnočasové výchově ke čtenářství
MILFORTOVÁ, Natálie
Cílem bakalářské práce je představení tvorby současného autora knih pro děti a mládež, básníka, prozaika a scénáristy Miloše Kratochvíla a využití vybraných děl ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje životopis, literární tvorbu autora a získaná ocenění. Dále je zde popsán oblíbený literární žánr autora a jeho specifika, cílová skupina a metody zvolené pro konkrétní práci s textem, které jsou využity v praktické části. Ta obsahuje přípravu a realizaci čtenářských lekcí, na které je vyhotovena sada metodických a pracovních listů, jejich ověření v praxi a reflexe.
Práce s naučnou literaturou v mateřské škole
Steklá, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodickým zpracováním a realizací čtyř tematicky zaměřených týdenních lekcí pro práci s naučnou literaturou u dětí v mateřské škole. Cílem je motivovat děti v zájmu o naučné knihy a získání nových znalostí prostřednictvím knih. Práce předkládá užití integrativního modelu čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře propojením všech složek činností dítěte v mateřské škole, uplatněním metod kritického myšlení v třífázovém modelu učení (E-U-R) a čtenářských strategií pro umocnění zážitku z poznávání prostřednictvím naučných knih. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, zaměřenou na čtenářskou pregramotnost a integrativní model čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře, významem knihy v předškolním věku, využitím metod kritického myšlení a čtenářských strategií, prací s naučnou literaturou a charakteristikou dítěte předškolního věku ve vztahu k práci s naučnou literaturou. Praktická část vychází z designu akčního výzkumu, který byl zaměřen na realizaci čtyř týdenních tematicky zaměřených lekcí k získání zájmu dětí o naučné knihy a k získání jejich nových znalostí prostřednictvím knih. Cílem diplomové práce je představit možnost podnícení zájmu o knihy u dětí předškolního věku metodikou čtyř týdenních lekcí, vztahujících se ke konkrétnímu,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.