Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v Jihočeském kraji
Vychopeňová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá situací inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Stěžejním cílem práce je mapování připravenosti mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v oblasti Jihočeského kraje. Téma je rozpracováno dle teoretických i praktických východisek speciální pedagogiky a příbuzných oborů. Zkoumaná oblast zájmu je posuzována na základě vytyčených podmínek vycházejících z koncepce inkluzivní pedagogiky. Analýza dotazníkového šetření přináší pohled předškolních pedagogů, kteří mají zkušenost se vzděláváním dětí se zrakovým postižením. Prezentovány jsou příklady Dobré praxe, které doplňují a dotvářejí náhled na informace získané od předškolních pedagogů. Příklady Dobré praxe jsou realizovány formou rozhovorů s pedagogy prvního stupně základních škol, kteří mají rovněž zkušenost se vzděláváním žáků se zrakovým postižením. Výstupem pro praxi jsou Náměty pro činnosti s dětmi se zrakovým postižením. Náměty činností jsou koncipovány jako podněty či inspirace pro pedagogy mateřských škol, kde se vzdělává dítě se zrakovým postižením. Činnosti jsou sestaveny tak, aby mohly být aplikovány v rámci běžného denního provozu mateřské školy, včetně účasti a zapojení dalších předškolních dětí.
Připravenost dětí předškolních tříd na psaní v 1. ročníku ZŠ
MARKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá utvářením počátečních grafomotorických dovedností v posledním ročníku mateřské školy s návazností na systém výuky psaní v 1. ročníku ZŠ. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce je obecně zaměřena na předškolní věk a na systém přípravy předškoláků, zejména v oblasti utváření hygienických a pracovních návyků. Dále se zabývá problematikou leváctví. Výzkumná část je založena na výzkumu s cílem praktického využití. Výzkum byl prováděn v mateřských školách se zaměřením na dodržování hygienických a pracovních návyků (správný úchop a směr tužky u praváků a leváků, správné sezení, apod.). Pozornost byla také věnována psaní velkých tiskacích písmen (zrcadlové psaní) a rozvoji grafomotoriky (grafomotorická cvičení). Výsledky výzkumu byly porovnány s teoretickou částí práce a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem.
Připravenost začínajících učitelů 1. st. ZŠ na řešení kázeňských problémů ve třídě
SULKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání začínajícího učitele 1. stupně základní školy, a to z hlediska jeho připravenosti na setkání se s kázeňskými problémy žáků. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň připravenosti začínajícího učitele 1. stupně základní školy na řešení kázeňských problémů ve třídě. Dílčím cílem je nahlédnutí do pregraduální přípravy začínajícího učitele a zodpovězení otázky, do jaké míry připravuje vysoká škola na řešení kázeňských problémů v praxi. Dalším cílem je zjištění pocitu připravenosti začínajících učitelů na řešení problémového chování žáků, a to na reálných i nastíněných případech.
Připravenost na zvládání požadavků základní školy
STOŠKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti předškolních dětí na vstup do základní školy. Cílem práce je zjistit, jak se daří rodičům a učitelům mateřských škol připravovat předškolní děti na zvládání požadavků základní školy.V teoretické části jsou popsány důležité oblasti, které mají vliv na celkový rozvoj osobnosti dítěte. První kapitola se věnuje fyziologickému a psychickému vývoji dítěte od narození po vstup do školy. Ve druhé kapitole je popsán vliv rodinného působení na dítě. Třetí kapitola seznamuje s úkoly a cíli mateřské školy a jejím významem pro předškolní děti. Čtvrtá kapitola se zabývá definováním pojmů školní zralost a školní připravenost a také otázkou odkladů školní docházky.V praktické části jsou zaznamenány výsledky rozhovorů s učitelkami mateřských škol, rodiči předškolních dětí a učitelů prvních ročníků základní školy. Vyhodnocení těchto rozhovorů přináší odpověď na otázku, jak připravovat děti předškolního věku na zvládání požadavků základní školy.
Možné přístupy ve vzdělávání dospělé populace z pohledu ochrany obyvatelstva
Mrázková, Silvie ; Doležel, Ludvík (oponent) ; Svoboda, Bohuslav (vedoucí práce)
Přírodní a antropogenní katastrofy obklopují náš život čím dál víc. Oblast edukace běžného občana v ochraně obyvatelstva vykazuje stále velký deficit. Proto je třeba vymyslet a navrhnout způsoby, jak dosáhnout zlepšení. V první části práce je ohlédnutí od historie ochrany obyvatelstva až po současný stav. Poukazuje se na řešení této problematiky v sousedních evropských státech. Dále jsou analyzovány možné postupy a způsoby využití těchto poznatků v podmínkách naší republiky. Tyto přístupy je třeba ve vzdělávání dospělé populace v ochraně obyvatelstva uplatnit. V praktické části je vypracován vlastní návrh kapesního průvodce ochrany obyvatelstva.
Ochrana území obce s rozšířenou působností při vzniku zvláštní povodně
PROISL, Ivo
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na ochranu obyvatel před účinky zvláštní povodně a částečně je v práci využito zkušeností z přirozených povodní z let minulých. Ochrana před zvláštní povodní je v této práci převážně vztažena na území města Český Krumlov {--} obce s rozšířenou působností, ležící pod vodním dílem Lipno. V kapitole, věnující se současnému stavu, jsou vypsány povodně, k nimž došlo v uplynulých letech, další část se zabývá podklady pro vymezení záplavových území a území ohrožených zvláštní povodní, popisuje základní činnosti povodňových orgánů a vlastníků vodních děl. V další podkapitole současného stavu je shrnuta základní charakteristika vodního díla Lipno a složek IZS na území ORP Český Krumlov. Jedním z cílů této práce bylo vyhodnocení úrovně informovanosti a znalostí občanů, dalším cílem bylo prověření propracovanosti jednotlivých podkladů a vyhodnocení rozsahu následků zvláštní povodně pod již zmíněným vodním dílem. Výsledky znalostí byly získávány z vyplněných dotazníků a vyhodnoceny pomocí grafů. Ke zhodnocení propracovanosti jednotlivých opatření byla využita metoda kvalitativního výzkumu, pro stanovení rozsahu zvláštní povodně byly porovnávány plánované počty evakuovaných obyvatel s počtem evakuovaných při přirozené povodni v roce 2002. Získané výsledky ukázaly, že je stávající dokumentace dostatečně propracována, je však potřeba nezapomínat na její průběžnou aktualizaci. Dále bude v budoucnu nutno zlepšit informovanost veřejnosti. Další výsledky potvrdily, že rozsah ohroženého území zvláštní povodní je značný a nesrovnatelně větší než v případě povodně přirozené.
Biologické zbraně a připravenost složek IZS na biologický útok
KVÍDEROVÁ, Lenka
Pro svoji bakalářskou práci jsem zvolila téma Biologické zbraně a připravenost složek IZS na biologický útok. V poslední době se stal bioterorismus jedním z nejdůležitějších světových problémů. Teroristické organizace, které by zneužily biologické zbraně jako nástroj nátlaku a vydírání k prosazení vlastních zájmů, by za svůj cíl útoku vybraly především civilní obyvatelstvo. V ochraně obyvatelstva před touto hrozbou, hraje integrovaný záchranný systém důležitou roli. Cílem této práce je poukázat na problematiku biologických zbraní, nastínit možnosti produkce těchto nebezpečných látek, informovat o tom, jak mohou být tyto biologické prostředky šířeny mezi obyvatelstvo a hlavně upozornit na nejvýznamnější zástupce biologických zbraní. Dále popsat integrovaný záchranný systém a jeho jednotlivé složky, které se účastní řešení mimořádných situací s výskytem B-agens. Pro zjištění připravenosti základních složek IZS na biologický terorismus, byl sestaven dotazník, který byl následně předán příslušníkům hasičského záchranného sboru, Policie ČR a zdravotnické záchranné služby k vyplnění. V práci byla ověřována hypotéza, zda složky IZS jsou dostatečně připraveny na biologický útok. Konfrontací získaných informací z literatury, legislativy, elektronických zdrojů a výsledků z dotazníkového šetření, byla v závěru formulována odpověď na položenou hypotézu, a to, že složky integrovaného záchranného systému nejsou v současné době dostatečně připraveny na biologický útok.
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.