Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany
Hrdlička, Šimon ; Křemen, Tomáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku Moravské Bránice – Oslavany. Zvýšení rychlosti se snaží dosáhnout návrhem úpravy geometrických parametrů koleje v rozsahu odpovídajícímu běžné údržbě, případně v některých místech i zásahy většími, nicméně stále méně nákladnými. K posouzení GPK je použita norma ČSN 73 6360-1. Dále se posuzuje, zda jednotlivé železniční přejezdy splňují podmínky pro zvýšení traťové rychlosti. Součástí práce je také návrh rychlosti pro vozidla s povoleným nedostatkem převýšení 130 mm.
Rekonstrukce železniční tratě Stará Paka - Trutnov v km 82,886-85,65 včetně technologie prací
Diblík, Milan ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem práce je rekonstrukce železniční jednokolejné tratě 510A Trutnov hl. n. – Chlumec n. C. v km 82,886 – 85,65. Práce obsahuje geometrickou úpravu parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku. Součástí práce je dále také řešení železničních přejezdů podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce bude navržena také obnova stávajícího odvodnění tratě a technologie práce.
Návrh rekonstrukce traťového úseku Rapotice - Náměšť nad Oslavou
Zapletal, Tomáš ; Andratschke, Jan (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout úpravu geometrických parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku a spodku v úseku železniční tratě Rapotice – Náměšť nad Oslavou. Úsek začíná v km 19,2 napojením na začátek výhybky číslo 5 do železniční stanice Rapotice a končí v km 22,2 po překonání ocelového mostu a průběžným kolejovým ložem. V rámci práce bylo vyřešeno odvodnění tratě a rekonstrukce přejezdů a byla navržena technologie provádění prací. Součástí práce bylo prověření možnosti zvýšení rychlosti v dotčeném úseku.
Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací
Marek, Josef ; Guziur, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnutí optimalizace geometrických parametrů koleje na železniční trati Chrudim – Borohrádek v km 35,000 – 38,621. Rekonstrukce železničního svršku a návrh obnovy odvodnění tratě. Práce dále řeší rozhledové poměry na přejezdech. Součástí práce je také řešení technologie prací.
Stavební úpravy traťového úseku Tišnov - Nedvědice pro zavedení 30 minutového taktu osobní dopravy
Moldovan, Lilija ; Křemen, Tomáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností návrhu 30ti minutového taktu v úseku Tišnov - Nedvědice a stavebními úpravami spojenými s jejím zavedením. Při zavedení taktu je brán ohled na návaznost stávajících spojů.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň
Hlávka, Miloslav ; Šiške, Vladimír (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi zvýšení traťové rychlosti v úseku Týniště nad Orlicí – Choceň. Navrhované zvýšení rychlosti je posuzováno ve čtyřech variantách. Jedna varianta nezahrnuje změnu geometrických parametrů koleje. Zbylé tři varianty zahrnují změnu geometrických parametrů koleje. U všech variant je také posuzováno omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel.
Rekonstrukce železniční tratě Stará Paka - Trutnov v km 79,45-82,451 včetně technologie prací
Rous, Petr ; Kubrt, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem práce je rekonstrukce železniční jednokolejné tratě Stará Paka - Trutnov v km 79,450 - 82,451. Práce obsahuje úpravu geometrických parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku. Dále je součástí práce řešení železničních přejezdů a železniční zastávky v obci Tample podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce bude navržena také obnova stávajícího odvodnění a návrh technologie práce.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku mezi žst. Hanušovice a žst. Bludov
Lehnert, Jan ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce navrhuji zvýšení rychlosti na železniční trati č.292 v úseku žst. Bludov - žst Hanušovice. Součástí je kompletní úprava směrových a výškových poměrů, případně návrh přeložení tratě. Železniční spodek je řešen podrobněji ve vybraných úsecích. Práce řeší i úpravu nástupišť a přejezdových konstrukcí.
Návrh zdvoukolejnění železniční tratě v úseku Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové
Hlávka, Miloslav ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií zdvoukolejnění trati v celém úseku mezi městy Chlumec nad Cidlinou a Hradec Králové. V návrhu je zpracováno několik variant řešení, které se liší v délce úseku, kde může být dosažena traťová rychlost 160 km.h-1. Také jsou prověřeny možnosti zrušení úrovňových křížení s pozemními komunikacemi a je zpracován odhad nákladů na výstavbu.
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.