Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.
Přehled typů hluku způsobeného kompresorem turbodmychadla
Paulík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor aerodynamického hluku vycházejícího z kompresoru turbodmychadla. Z jednotlivých publikací tuzemských i zahraničních byly převzaty poznatky týkající se práce radiálního kompresoru ve spojitosti s produkcí hlukového spektra. Hlavní pozornost byla věnována hluku vytvářeného v oběžném kole kompresoru. Jako podklad pro tvorbu hluku v kompresoru je používaná jeho charakteristika a v ní vyznačená pracovní křivka jako výsledek spolupráce motoru s turbodmychadlem. V jednotlivých kapitolách jsou popsány zdroje hluku vytvářené, rotací lopatek oběžného kola, nadzvukovým proudem vstupujícím do záběrníku, přetékáním vzduchu mezi lopatkami a skříní kompresoru, rotačním odtržením proudu a pumpováním kompresoru.
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.
Přehled typů hluku způsobeného kompresorem turbodmychadla
Paulík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor aerodynamického hluku vycházejícího z kompresoru turbodmychadla. Z jednotlivých publikací tuzemských i zahraničních byly převzaty poznatky týkající se práce radiálního kompresoru ve spojitosti s produkcí hlukového spektra. Hlavní pozornost byla věnována hluku vytvářeného v oběžném kole kompresoru. Jako podklad pro tvorbu hluku v kompresoru je používaná jeho charakteristika a v ní vyznačená pracovní křivka jako výsledek spolupráce motoru s turbodmychadlem. V jednotlivých kapitolách jsou popsány zdroje hluku vytvářené, rotací lopatek oběžného kola, nadzvukovým proudem vstupujícím do záběrníku, přetékáním vzduchu mezi lopatkami a skříní kompresoru, rotačním odtržením proudu a pumpováním kompresoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.