Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Multikulturní vyučování
PRÜHEROVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci popisuji jaké uplatnění nachází multikulturní výuka a výchova v podmínkách českého školství. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je vymezen pojem multikulturní výchova a zmíněn samotný původ vzniku multikulturní výchovy. Dále je tato část věnována charakteristice obsahové stránky multikulturní výchovy a samotné realizaci multikulturní výchovy ve školních vzdělávacích programech. Druhá, praktická část, porovnává postoje a znalosti dvou skupin žáků. První skupina měla jiné postoje a menší znalosti než druhá, která absolvovala projektové vyučování.
Politické myšlení a metody oslovování občanů nacionálně sociálního proudu české krajní pravice
Šůsová, Veronika ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce analyzuje politické myšlení subjektů řadících se k současnému českému nacionálnímu socialismu a metody aktivizace občanů, které tyto subjekty používají. Těmito subjekty jsou Dělnická strana (sociální spravedlnosti), Národní odpor a Autonomní nacionalisté. První kapitola práce objasňuje pozadí vývoje českého nacionálního socialismu z faktografického hlediska. Ve druhé stěžejní kapitole je charakterizováno politické myšlení soudobého českého nacionálního socialismu. V závěrečné kapitole je pozornost upřena na metody oslovování občanů těmito subjekty. Rozebrána jsou aktivizační témata, nástroje propagandy, rétorika, ale také image těchto subjektů.
Sociálně patologické jevy na pracovišti
Sulovská, Hana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konflikty, šikanou (mobbing, bossing, staffing), rasismem a sexuálním obtěžováním na pracovišti. V teoretické části jsou tyto jevy definovány a je zde rozebírána možná obrana proti nim. Praktická část se věnuje reakcím zaměstnanců na určité patologické chování, které se může na pracovištích vyskytovat. Srovnává reakce pracovníků, kteří jsou zaměstnáni ve školství s reakcemi pracovníků z jiných oborů.
Výuka tématu rasismus v předmětu výchova k občanství na 2. stupni ZŠ
SKLENÁŘOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá tématem rasismus ve vyučování v předmětu výchova k občanství na 2. stupni základní školy. V teoretické části je popsána problematika rasismu v průběhu historie, rasistické teorie, ideologie a současná situace extrémistických hnutí v České republice. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování tématu rasismus a jeho výuku na 2. stupni základních škol. Téma je vyučováno na základních školách v Českých Budějovicích, na ZŠ J. Š. Baara, ZŠ L. Kuby, ZŠ Máj 1. V rámci výuky jsou ověřovány tyto hypotézy: 1. Znají žáci pojem rasismus a umí jej definovat? 2. Mají žáci předsudky vůči jiným rasám? Cílem diplomové práce je zjistit, jak žáci vnímají rasismus a jaký mají vztah k ostatním rasám.
Informovanost učitelů základních škol o možnostech multikulturní výchovy jako součást integrace
MATLASOVÁ, Kateřina
Smyslem této práce je jeden z možných pohledů k přístupu české pedagogické veřejnosti k multikulturní výchově. Změny v české společnosti po roce 1989 vedly nejen ke změnám politickým, ale převážně společenským. Otevřeně se začalo mluvit o kultuře a životě národnostních menšin žijících na území České republiky. Jedním z hlavních prvků budoucí změny je multikulturní výchova na základních školách. Změnu v novém vnímání již přináší nový školský zákon, který obsahuje rámcový vzdělávací program, v nimž je zahrnuta i multikulturní výchova. Výzkumem bylo zjištěno, že povědomí o multikulturní výchově chybí, a to jak mezi učiteli, kteří nejsou příliš nadšeni jakoukoli změnou, tak i u učitelů budoucích, tj. současných studentů pedagogických fakult, neboť ani vysoké školy je k tomuto řešení nevedou.
Vzrůstající oblíbenost extremisticky orientovaných politických stran v ČR
LEPIČ, Jiří
V předložené diplomové práci se autor zaměřuje na vzrůstající oblíbenost extremisticky orientovaných politických stran v České republice. Růst oblíbenosti extremisticky orientovaných politických stran v České republice dokazují volební výsledky z posledních let. S rostoucí {\clqq}bojovou sílou`` pravicových extremistů stoupá i počet jejich příznivců. Důkazem mohou být krajské volby v roce 2008, v kterých Dělnická strana získala téměř 29 tisíc hlasů, což je osmkrát více než při volbách v roce 2004. Ve volbách do Evropského parlamentu získala tato strana dokonce 1,07 % hlasů, čímž překročila hranici nutnou k možnosti nárokovat si státní dotaci. V teoretické části se autor zaobírá vymezením základních pojmů extrémní a radikální. Dále se věnuje teoretickému rozdělení politické scény na pravici a levici z hlediska současnosti i historie. Poté se věnuje pojmům s extremismem úzce souvisejícími. Mezi tyto pojmy patří nacionalismus, antisemitismus a rasismus. V závěru teoretické části se autor zaměřuje na krajní pravici a krajní levici. Věnuje pozornost nejen současným představitelům těchto směrů, ale i jejich předchůdcům. V praktické části autor vymezuje cíle a stanovené hypotézy. Věnuje se zde i metodice použité při výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Otázky byly zaměřeny na názory týkající se nepřizpůsobivých občanů a extremismu. Nechyběly také otázky zaměřené na činnost politických stran zastoupených v Parlamentu České republiky ve výše zmíněných oblastech nepřizpůsobivých občanů a extremismu. Výsledky byly autorem zhodnoceny z hlediska stupně dosaženého vzdělání dotazovaných respondentů. V diskuzi autor srovnává získaná data s poznatky odborníků. Zaměřuje se zde také na názorovou odlišnost dotazovaných respondentů v souvislosti se stupněm dosaženého vzdělání. Tato diplomová práce a její výsledky by mohly sloužit široké veřejnosti zajímající se o extremismus v České republice jako informační materiál napomáhající k lepší znalosti extremistické scény v České republice a problematice s ní související.
Problematika diskriminace imigrantů a azylantů žijících v ČR
FITTLOVÁ, Romana
Chování majority vůči cizincům (a tedy i azylantům a imigrantům) se často zakládá na stereotypním uvažování a z něho plynoucích předsudcích vůči skupině či jednotlivci. Diskriminace se poté děje na základě těchto předsudků. Diskriminace však není jen problémem menšin, obětí diskriminace se může stát v podstatě kdokoliv. Existuje mnoho forem diskriminace avšak i tehdy, dochází {--} li k diskriminaci veřejně, lze jí jen obtížně prokázat. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování pojmu diskriminace a jejích forem, pojmů souvisejících s problematikou diskriminace, pojmů z oblasti migrace, uprchlictví a azylu. Poslední část teorie se zabývá problematikou médií a jejich vlivu na společnost. Pro výzkum mé bakalářské práce byly použity dvě metody kvalitativního výzkumu. První z nich byla metoda řízeného rozhovoru s vybranými členy majoritní populace. Druhou použitou metodou byla metoda obsahové analýzy vybraného deníku se zaměřením na reportáže (články) týkající se imigrantů, azylantů (případně žadatelů o mezinárodní ochranu). Obsahová analýza byla provedena zpětně za půl roku vydávání vybraného deníku. Prvním cílem práce bylo zjistit názory, stereotypy a předsudky ve vztahu k imigrantům, azylantům (případně žadatelům o mezinárodní ochranu) u vybraných členů majoritní populace. Druhým cílem bylo zjistit, jak vybraný deník prezentuje reportáže (články) vztahující se k imigrantům, azylantům (případně žadatelům o mezinárodní ochranu)- tzn., že používáním určitých slovních druhů de facto neposkytuje neutrální (nezaujatý) pohled na danou skutečnost. Oba tyto cíle byly splněny. Jelikož se v mé práci jedná o kvalitativní výzkum, byly hypotézy stanoveny až na základě výsledků výzkumu. Mimo jiné byla stanovena např. hypotéza č. 1: Osobní zkušenost s cizinci uvádí nejvíce respondentů z kategorie časná a střední dospělost (věkové rozmezí od 20 do 45 let). Hypotéza č. 5: Členové majoritní populace by nebyli ochotni přijmout azylanta či imigranta za člena své rodiny. Hypotéza č. 15: Titulky článků odpovídají jejich obsahům. Další hypotézy jsou uvedeny v části diskuze. Na základě mé práce vznikla některá doporučení k řešení dané problematiky např. rozšiřování povědomí o problematice migrace a to nejen na školách, ale i prostřednictvím nejrůznějších přednášek pro širokou veřejnost a také samozřejmě prostřednictvím médií, aby byla zaručena informovanost širokých vrstev obyvatelstva, dále zbavit veřejnost předsudků týkajících se cizinců pocházejících z východních států {--} zprostředkovat široké veřejnosti kontakt s cizinci z těchto zemí např. besedy s cizinci, pořádat přednášky o těchto zemích, o problémech, které mohou tamní obyvatelé ve své zemi mít apod. Další doporučení jsou popsány v závěru práce.
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
TYKVARTOVÁ, Oľga
Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti interkulturního vzdělávání v Evropě a České republice. Vyústěním práce je nástin aplikace interkulturní výchovy do volnočasové sféry současné mládeže.
Masaryk - kritik rasismu
Opat, Jaroslav
Masaryk - kritik rasismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.