Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účelová aktualizace souboru historických objektů
Cvrčková, Dana ; Klement, Miloš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem obnovy bývalé sýpky a ovčínu v klášterním areálu Porta Coeli, Předklášteří u Tišnova. Při vytváření architektonické studie bylo nutné zanalyzovat a přihlédnout ke kulturně-historickým hodnotám kláštera, jeho areálu a nejbližšího okolí, stavebně-technickému stavu a veřejným funkcím v okolí klášterního areálu. Základní ideou návrhu bylo navrhnout místo, kde se budou lidé shromažďovat, a tím přinesou život do klášterního areálu. Proto z bývalého ovčínu je navržen multifunkční sál, kde se mohou odehrávat oslavy, svatby, firemní večírky, ale například i obecní akce. V blízké návaznosti na ovčín je sýpka, kde se v návrhu nachází loutkové divadlo a ve vyšších podlažích jsou umístěné hotelové pokoje. Tyto objekty mají lidi vybízet k setkávání se v klášterním areálu Porta Coeli.
Výtvarné zpracování tématu Loutkové divadlo u lidí se závislostí na návykových látkách
JANDOVÁ, Zuzana Vlasta
Bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné ztvárnění arteterapeutického tématu Loutkové divadlo lidmi se závislostí na návykových látkách léčících se v terapeutické komunitě. Společně s prezentací tématu Loutkové divadlo si klade za cíl poskytnout oporu pro interpretaci tématu Loutkové divadlo v rámci projektivně-intervenčního přístupu v arteterapii. Zabývá se tématy závislosti a loutkového divadla, která pak vyústí do podkapitoly pojednávající o Loutkovém divadle z hlediska arteterapie. Závislost je rozebírána z hlediska její definice, forem či příčin. Konkrétně jsou zmíněny typy drog a jejich účinky a léčba závislosti v ČR se zřetelem k terapeutickým komunitám, přičemž je zde přiblížena i role arteterapie v léčbě. Část o loutkovém divadlu pak pojednává o vzniku a funkci divadla a loutek a o jejich konstrukčních typech. Vše zmíněné tvoří podklad pro uchopení tématu Loutkové divadlo v intencích projektivně-intervenční arteterapie, které dokládá artefakty získanými během výzkumného šetření a analyzuje je s cílem definovat znaky opakující se v rámci tvorby lidí se závislostí.
České loutkářství 20. století
KYSELKOVÁ, Františka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Teoretická část představuje loutku a její jednotlivé druhy. Dále se zabývá vývojem českého loutkářství v průběhu 20. století a zasazuje jej do historického kontextu. Představuje významné spolky, umělce, výtvarníky, režiséry, amatérské i profesionální soubory. Praktická část staví na poznatcích z první části práce a představuje autorskou experimentální tvorbu loutky.
Loutkové divadlo jako výchovný prostředek předškolního vzdělávání
ŠVEJKAROVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá využitím loutek v předškolním vzdělávání na podporu utváření pozitivních modelů chování u dětí. Teoretická část je zaměřena na vývoj loutkového divadla, dále na historii, druhy a funkce loutek a následně i na loutky z pohledu dítěte. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké má loutkové divadlo a samotná loutka vliv na budování morálních hodnot a v neposlední řadě na socializaci dítěte mateřské školy. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu za použití metody fenomenologického zkoumání a akčního výzkumu.
Historie Muzea loutkářských kultur v Chrudimi
Matula, Richard ; Krátká, Lenka (vedoucí práce) ; Wohlmuth Markupová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se pomocí metody orální historie, archivního výzkumu i dostupných literárních zdrojů pokouší nastínit vznik a vývoj Muzea loutkářských kultur v Chrudimi, založeného roku 1972. Pozornost je zaměřena na okolnosti etablování této paměťové instituce s mezinárodními ambicemi, utváření jejího sbírkového fondu, charakteristiku odborných činností a opomenuta není ani každodennost jejích zaměstnanců v období tzv. normalizace. Práce dále sleduje i proměny, které zmíněné oblasti zaznamenaly v souvislosti s pádem minulého režimu v nových politických, ekonomických i společenských podmínkách a to přibližně do první poloviny 90. let.
Účelová aktualizace souboru historických objektů
Cvrčková, Dana ; Klement, Miloš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem obnovy bývalé sýpky a ovčínu v klášterním areálu Porta Coeli, Předklášteří u Tišnova. Při vytváření architektonické studie bylo nutné zanalyzovat a přihlédnout ke kulturně-historickým hodnotám kláštera, jeho areálu a nejbližšího okolí, stavebně-technickému stavu a veřejným funkcím v okolí klášterního areálu. Základní ideou návrhu bylo navrhnout místo, kde se budou lidé shromažďovat, a tím přinesou život do klášterního areálu. Proto z bývalého ovčínu je navržen multifunkční sál, kde se mohou odehrávat oslavy, svatby, firemní večírky, ale například i obecní akce. V blízké návaznosti na ovčín je sýpka, kde se v návrhu nachází loutkové divadlo a ve vyšších podlažích jsou umístěné hotelové pokoje. Tyto objekty mají lidi vybízet k setkávání se v klášterním areálu Porta Coeli.
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek), můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.
Téma "Loutkové divadlo" z hlediska arteterapie
ZACHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje loutce a loutkovému divadlu v arteterapii dospělých. Vychází ze způsobu, jakým k tomuto fenoménu přistupuje rožnovská terapie. Teoretická část mapuje základy, na kterých je námět postaven. Slučuje arteterapeutický pohled s teatrologickým. Rozebírá problematiku loutkového divadla jako specifického divadelního druhu a zkoumá jeho metaforický potenciál. Přibližuje podstatu dramaterapie a rožnovské terapie. Loutkové divadlo je v expresivních terapiích neprávem opomíjené. Rožnovská terapie je jednou z mála, která využívá jeho potenciál v terapii dospělých. Ale i zde stojí na okraji hlavního zájmu a písemné prameny k této problematice nejsou běžně k dispozici. Proto byly, na základě rozhovorů s osmi zkušenými terapeuty, shrnuty hlavní poznatky o aktuálním stavu rožnovské analýzy klientské produkce s námětem loutkové divadlo. Speciálním konstrukčním typem loutky je marioneta. Má výlučné postavení jak v divadelní historii, tak v rožnovské terapii. Na otázku, proč tomu tak je, a jaké jsou možnosti terapeutického a analytického využití tohoto faktu, se snaží odpovědět jak teoretická, tak praktická část. Loutkové divadlo má velký terapeutický potenciál, který ale není využíván v práci s dospělými klienty. V praktické části je proto popsán pilotní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem reagují dospělí klienti na setkání s loutkou, se zvláštní pozorností na preferenci určitého konstrukčního typu loutky (marioneta, manekýn, javajka). V závěru praktické části se hodnotí účinnost loutky ve funkci nosiče lateralizovaného přenosu a míra korelace mezi preferencí určitého konstrukčního typu loutky a osobnostními rysy klienta. Pilotní experimentální screening odhalil fakta, která budou, jestliže se je povede prokázat v následném kvalitativním a kvantitativním výzkumu, přínosná pro další rozvoj expresivních terapií. Výsledkem pilotního experimentu je jeho revidovaná verze a stanovení hypotéz a směru následného kvalitativního výzkumu.
Provoz a financování Divadla Drak a Divadla Minor
Matysová, Gabriela ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Petrová, Pavla (oponent)
Předmětem práce je problematika provozu a financování dvou předních českých loutkových divadel, Divadla Drak a Divadla Minor. Úvodní teoretická část se zabývá historickým vývojem českého loutkového divadla od jeho počátků až do dnešních dní, dále pak současnou divadelní sítí České republiky se zaměřením na divadla orientovaná na dětského diváka a následně možnostmi financování divadel z veřejných, soukromých a vlastních zdrojů. Praktická část se pak věnuje případové studii dvou konkrétních divadel s ohledem na jejich odlišné zázemí v Praze a Královéhradeckém kraji. Práce se zaměřuje především na finanční zdroje divadel a následnou efektivitu využívání získaných finančních prostředků.
Pohádkové vyprávění Ivy Peřinové
Vildová, Hana ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Následující práce z oboru české dramatické tvorby pro děti se zabývá dílem významné české dramatičky Ivy Peřinové, konkrétně jejími vybranými divadelními loutkovými hrami. Jádro práce tvoří analýza a interpretace knižně vydaných her (s přihlédnutím i k méně dostupnějším dramatům). První část práce sleduje specifičnosti odkazující ke klasickému lidovému loutkářství. Druhá část práce se soustřeďuje na poetiku loutkových dramat Ivy Peřinové. Pozornost je věnována zejména problematice vypravěče při dramatizaci prozaických předloh a způsobům výstavby loutkové pohádkové postavy. Klíčová slova: Iva Peřinová, pohádka, parodie, loutkové divadlo, drama, ironie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.