Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vytváření sociokulturní kompetence žáka cizince v českém prostředí
Jirásková, Tereza ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců. Konkrétně vytvářením sociokulturní kompetence v českém prostředí. Primárně je zaměřena na prostředí základní školy a žáky druhého stupně. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem sociokulturní kompetence a zasazuje jej do širšího kontextu. Dále se zabývá žákem cizincem a osvojováním jazyka cizího. V neposlední řadě rozpracovává sadu faktorů, které jsou klíčové pro osvojení sociokulturní kompetence žáka cizince. Představen je také Společný evropský referenční rámec a jeho jednotlivé referenční úrovně. V části praktické je popsáno realizované výzkumné šetření kvalitativního rázu. Cílem šetření je zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, a to: Jak se vytváří sociokulturní kompetence žáka cizince v české škole? Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti byli vybíráni na základě stanovených kritérií. Skrze jejich výpovědi se došlo k závěru, že při práci s žákem cizincem je třeba vycházet z konkrétních situací. Dále byla potvrzena hypotéza, že pedagog je jedním z nejsilnějších faktorů ovlivňující proces osvojování sociokulturní kompetence žáka cizince v prostředí školy. KLÍČOVÁ SLOVA žák cizinec, sociokulturní kompetence, komunikační kompetence, prostředí, škola, učitel,

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.