Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pupilometrie aplikovaná během měření defokusační křivky
Musilová, Kateřina ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh algoritmu, který provede detekci pupily z videa. V diplomové práci jsou také popsány teoretické znalosti potřebné ke správné detekci pupily. Detekce je provedena na 24 videích, které jsou převedeny na jednotlivé snímky. Úplným výsledkem je závislost průměru pupily na použité dioptrii. Celkové procento úspěšnosti algoritmu je 88,13 %. Celková chyba měření je 11,87 %. Pro 17 z 24 pacientů je potvrzeno, že čím je větší dioptrie, tím je větší pupila.
Určení směru pohledu
Bastl, Petr ; Číp, Pavel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou sledování oka a určování směru a místa pohledu. Je uveden přehled metod pro určování směru pohledu. Pro vlastní realizaci je vybrána a navržena metoda přímého zjišťování směru pohledu pomocí jedné kamery a umožňující volný pohyb hlavy uživatele. Jsou popsány algoritmy pro zpracování a popis obrazu. Střed zorničky je určován genetickým algoritmem hledajícím elipsu. Dále jsou navrženy postupy kalibrace měřicího zařízení. Práce dále řeší problematiku určení polohy oka směru jeho pohledu. Nakonec je uvedeno srovnání přesnosti s podobnými projekty.
Hra s ovládáním pomocí očí a výrazů obličeje
Vaňhara, Jaromír ; Štancl, Vít (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářká práce ukazuje jeden z možných způsobů ovládání počítače pomocí očí. Je zde představen způsob detekce oblasti očí pomocí mrknutí, dále detekce duhovky pomocí Houghovy transformace a také jednoduchá metoda k určení směru pohledu. K demonstraci principu ovládání také vznikla jednoduchá hra.
Design and implementation of eye tracking system
Špaček, Michal ; Janoušek, Oto (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design and implement an eye tracking system. Eye tracking is a technology that allows for the measurement and analysis of eye movements and gaze behavior, providing insights into attention, perception, and cognitive processes. The thesis discusses the necessary theory related to eye tracking, including an overview of the anatomy and physiology of the human eye, as well as the different types of eye tracking, methodologies, applications, and more. For the practical part of this work, a solution design was created, which served as the basis for the implementation of both the hardware and software components. A dataset was collected, consisting of videos capturing eye images and their movements. Subsequently, the dataset was analyzed using the developed software solution, and the results of the individual analysis components were discussed.
Pupilometrie aplikovaná během měření defokusační křivky
Musilová, Kateřina ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh algoritmu, který provede detekci pupily z videa. V diplomové práci jsou také popsány teoretické znalosti potřebné ke správné detekci pupily. Detekce je provedena na 24 videích, které jsou převedeny na jednotlivé snímky. Úplným výsledkem je závislost průměru pupily na použité dioptrii. Celkové procento úspěšnosti algoritmu je 88,13 %. Celková chyba měření je 11,87 %. Pro 17 z 24 pacientů je potvrzeno, že čím je větší dioptrie, tím je větší pupila.
Hra s ovládáním pomocí očí a výrazů obličeje
Vaňhara, Jaromír ; Štancl, Vít (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářká práce ukazuje jeden z možných způsobů ovládání počítače pomocí očí. Je zde představen způsob detekce oblasti očí pomocí mrknutí, dále detekce duhovky pomocí Houghovy transformace a také jednoduchá metoda k určení směru pohledu. K demonstraci principu ovládání také vznikla jednoduchá hra.
Určení směru pohledu
Bastl, Petr ; Číp, Pavel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou sledování oka a určování směru a místa pohledu. Je uveden přehled metod pro určování směru pohledu. Pro vlastní realizaci je vybrána a navržena metoda přímého zjišťování směru pohledu pomocí jedné kamery a umožňující volný pohyb hlavy uživatele. Jsou popsány algoritmy pro zpracování a popis obrazu. Střed zorničky je určován genetickým algoritmem hledajícím elipsu. Dále jsou navrženy postupy kalibrace měřicího zařízení. Práce dále řeší problematiku určení polohy oka směru jeho pohledu. Nakonec je uvedeno srovnání přesnosti s podobnými projekty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.