Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole
UHLÍKOVÁ, Bohuslava
Bakalářská práce s názvem Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole je zaměřena na přínos těchto metod pro rozvoj dětí předškolního věku. Představuje pohled odborníků na význam příběhů, pohádek, her, kresby, relaxace, masáží a mandal. Vyzdvihuje přínos těchto činností pro snižování stresu, podporování sociálních dovedností a zlepšování celkového psychického stavu dětí. Praktická část představuje projekt, kombinující tyto postupy a popisem realizace nabídky relaxačních a terapeutických příběhů, haptických masáží a jógových cvičení v prostředí mateřské školy, včetně jejich následné evaluace s dětmi a pedagogem v průběhu šesti měsíců. Stručně zachycuje jednotlivé terapeutické příběhy, jógová relaxační cvičení s příběhy, relaxační haptické masáže a hry. Popisuje průběh jejich realizace a evaluaci.
Práce s emocí strachu v předškolním věku
NEDĚLKOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na emoci strachu a úzkosti v předškolním věku dítěte. První kapitola objasňuje vývojová specifika dětí předškolního věku v oblasti emočního a kognitivního vývoje. Další kapitola popisuje emoční prožitek dítěte, který úzce souvisí s vývojem a posilováním psychické odolnosti v předškolním věku. Poslední kapitola teoretické části přibližuje emoci strachu a úzkosti se zaměřením na samotné prožívání dítěte těchto konkrétních zvolených emocí. Empirická část práce věnuje pozornost možnostem a technikám, jak s těmito emocemi pracovat v rámci mateřské školy. Pro výzkumné šetření je zvolena metoda rozhovoru s učitelkami mateřských škol. Výsledky výzkumu ukazují, že každý jedinec prožívá své individuální strachy, které mohou být běžné nebo atypické. Během rozhovorů respondentky zdůrazňují nutnost empatického přístupu k dítěti, navození důvěry, bezpečí a jistoty. Při snaze zmírnit dětský strach učitelky využívají ve své praxi rozmanité pomůcky. V práci je zahrnut námět na týdenní program, opírající se o knižní publikaci, týkající se tematiky strachu.
Případová studie tréninkového procesu tanečního páru v latinskoamerických tancích
Chytková, Libuše ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Případová studie tréninkového procesu tanečního páru v latinskoamerických tancích Cíle: Hlavním cílem práce je vytvoření případové studie zaměřené na vývoj sportovní kariéry tanečního páru v latinskoamerických tancích. Dalším záměrem je vytvořit na základě sběhu informací návrh tréninkového plánu pro následující taneční sezónu. Metody: V práci byla využita obsahová a kritická analýza odborných poznatků literatury. Výzkum byl uskutečněn prostřednictvím metody případové studie, dále rozhovoru a testování. Výzkumný soubor tvořil latinskoamerický taneční pár dospělých tanečníků. Výsledky jsou interpretovány prostřednictvím textu, názorných grafů a tabulek. Výsledky: Bylo zjištěno, že výkon tanečního páru v současné době nejvíce ovlivňuje jeho psychický stav na jednotlivých soutěžích. V závislosti na aktuální úrovni tanečníků je nutno se pro následující taneční sezónu zaměřit především na ovlivnění psychické odolnosti. Další akcentovanou částí přípravy bude nácvik vyjádření charakteru a prožitku jednotlivých tanců. Klíčová slova: sportovní výkon, taneční technika, tělesná zdatnost, psychická odolnost, tréninkový plán Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Psychická resilience u všeobecných sester na dvou vybraných klinikách fakultní nemocnice
Freibauerová, Sarah ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Štefančíková, Mariana (oponent)
Autor: Sarah Freibauerová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Psychická resilience všeobecných sester na dvou vybraných klinikách fakultní nemocnice Vedoucí práce: prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 75 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2019 Klíčová slova: psychická resilience, všeobecná sestra, zátěž, adaptace, osobnost člověka Bakalářská práce se zabývá problematikou psychické resilience všeobecných sester. V teoretické části se práce zabývá pojetím osobnosti, dále se zaměřuje na problematiku stresu. Zmiňuje nejen základní teoretické poznatky o stresu jako jsou jeho příznaky, reagování osob na stres, ale také zvládání zátěžových situací (coping). S tím vším velmi úzce souvisí psychická resilience, které je v teoretické části věnována samostatná kapitola. Teoretická část se dále zaměřuje na konkrétní problematiku osobnosti všeobecných sester, jejich zátěž v práci a na možnosti duševní hygieny, jež napomáhá k posílení psychické resilience. V empirické části výzkumné šetření zkoumá resilienci všeobecných sester na gerontometabolické a na chirurgické klinice. Jednalo se o dotazníkové šetření pomocí české verze dotazníku Connor-Davidson_Resilience_Scale (CD-RISC). Cílem bylo zjistit, jaká je úroveň resilience zkoumaného...
Případová studie tréninkového procesu tanečního páru v latinskoamerických tancích
Chytková, Libuše ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Případová studie tréninkového procesu tanečního páru v latinskoamerických tancích Cíle: Hlavním cílem práce je vytvoření případové studie zaměřené na vývoj sportovní kariéry tanečního páru v latinskoamerických tancích. Dalším záměrem je vytvořit na základě sběhu informací návrh tréninkového plánu pro následující taneční sezónu. Metody: V práci byla využita obsahová a kritická analýza odborných poznatků literatury. Výzkum byl uskutečněn prostřednictvím metody případové studie, dále rozhovoru a testování. Výzkumný soubor tvořil latinskoamerický taneční pár dospělých tanečníků. Výsledky jsou interpretovány prostřednictvím textu, názorných grafů a tabulek. Výsledky: Bylo zjištěno, že výkon tanečního páru v současné době nejvíce ovlivňuje jeho psychický stav na jednotlivých soutěžích. V závislosti na aktuální úrovni tanečníků je nutno se pro následující taneční sezónu zaměřit především na ovlivnění psychické odolnosti. Další akcentovanou částí přípravy bude nácvik vyjádření charakteru a prožitku jednotlivých tanců. Klíčová slova: sportovní výkon, taneční technika, tělesná zdatnost, psychická odolnost, tréninkový plán Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.