Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počáteční vývoj čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií
Richterová, Eva ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Vitásková, Kateřina (oponent)
Eva Richterová: Počáteční vývoj čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií Práce se zabývá procesem rozvoje raných čtenářských dovedností u skupiny dětí s vývojovou dysfázií, a to z psycholingvistické perspektivy. Vychází z poznatků o jazykových a kognitivních schopnostech, které se u dítěte rozvíjí ještě před nástupem školní docházky a podílí se významnou měrou na rozvoji čtení. Tento přístup je relevantní při zkoumání skupin, které jsou z hlediska osvojování gramotnosti kvůli přítomnosti jazykových obtíží vnímány jako rizikové, což je právě případ vývojové dysfázie. V první části práce jsou představena základní teoretická východiska pro studium rozvoje čtení u této skupiny a přiblížen současný stav poznání o vztahu jazykových schopností a osvojování čtení v tuzemském a zahraničním prostředí. V souvislosti s vývojovou dysfázií je akcentována potřeba longitudinálních studií pro hlubší porozumění vztahu mezi rozvojem čtení a jeho předpoklady. Cílem této práce je tedy podat ucelený popis vývoje čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií v období prvních čtyř let školní docházky. U skupiny 25 dysfatických dětí byla ve čtyřech etapách sledována úroveň čtenářských dovedností (dekódování a porozumění čtenému textu) a úroveň schopností, které jsou pro rozvoj čtení klíčové. Testovými...
Analýza chyb v testu opakování vět u dětí předškolního věku
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce poskytuje přehled informací o testu opakování vět a interpretuje informace o úspěchu českých předškolních dětí v tomto testu. Primární data této studie jsou součástí crosslingvistické longitudinální studie Předpoklady rozvoje gramotnosti v evropských jazycích projektu ELDEL. Cílem této práce je seznámit čtenáře s testem opakování vět, představit strukturu tohoto testu, poukázat, jak je test opakování vět vnímán v mezinárodním měřítku, postihnutí výkonnostního obrazu předškolních dětí v tomto testu v rámci české populace a prostřednictvím kvalitativní interpretace chyb kvalitativně zhodnotit výkony českých dětí ve zmiňovaném testu. Tato práce popisuje hlavní předpoklady nabývání procesu čtení, které jsou v tomto kontextu důležité. Uvádí měřítka gramatické citlivosti, které mohou poukazovat na procesy osvojování gramotnosti. V práci sumarizuji přístup mezinárodní literatury k tomuto testu a uvádím doposud získané poznatky a studie tohoto testu. Předkládaná práce popisuje na vzorku předškolních dětí sběr, administraci a vyhodnocení výkonů v testu opakování vět a kvalitativně je analyzuje, přičemž se snaží poukázat na test opakování vět jako na možné měřítko budoucí úspěšnosti dětí v rozvoji gramotnosti, které doposud nebylo v českém prostředí identifikováno. Klíčová slova: test...
Počáteční vývoj čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií
Richterová, Eva ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Vitásková, Kateřina (oponent)
Eva Richterová: Počáteční vývoj čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií Práce se zabývá procesem rozvoje raných čtenářských dovedností u skupiny dětí s vývojovou dysfázií, a to z psycholingvistické perspektivy. Vychází z poznatků o jazykových a kognitivních schopnostech, které se u dítěte rozvíjí ještě před nástupem školní docházky a podílí se významnou měrou na rozvoji čtení. Tento přístup je relevantní při zkoumání skupin, které jsou z hlediska osvojování gramotnosti kvůli přítomnosti jazykových obtíží vnímány jako rizikové, což je právě případ vývojové dysfázie. V první části práce jsou představena základní teoretická východiska pro studium rozvoje čtení u této skupiny a přiblížen současný stav poznání o vztahu jazykových schopností a osvojování čtení v tuzemském a zahraničním prostředí. V souvislosti s vývojovou dysfázií je akcentována potřeba longitudinálních studií pro hlubší porozumění vztahu mezi rozvojem čtení a jeho předpoklady. Cílem této práce je tedy podat ucelený popis vývoje čtenářských dovedností u dětí s vývojovou dysfázií v období prvních čtyř let školní docházky. U skupiny 25 dysfatických dětí byla ve čtyřech etapách sledována úroveň čtenářských dovedností (dekódování a porozumění čtenému textu) a úroveň schopností, které jsou pro rozvoj čtení klíčové. Testovými...
Analýza chyb v testu opakování vět u dětí předškolního věku
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce poskytuje přehled informací o testu opakování vět a interpretuje informace o úspěchu českých předškolních dětí v tomto testu. Primární data této studie jsou součástí crosslingvistické longitudinální studie Předpoklady rozvoje gramotnosti v evropských jazycích projektu ELDEL. Cílem této práce je seznámit čtenáře s testem opakování vět, představit strukturu tohoto testu, poukázat, jak je test opakování vět vnímán v mezinárodním měřítku, postihnutí výkonnostního obrazu předškolních dětí v tomto testu v rámci české populace a prostřednictvím kvalitativní interpretace chyb kvalitativně zhodnotit výkony českých dětí ve zmiňovaném testu. Tato práce popisuje hlavní předpoklady nabývání procesu čtení, které jsou v tomto kontextu důležité. Uvádí měřítka gramatické citlivosti, které mohou poukazovat na procesy osvojování gramotnosti. V práci sumarizuji přístup mezinárodní literatury k tomuto testu a uvádím doposud získané poznatky a studie tohoto testu. Předkládaná práce popisuje na vzorku předškolních dětí sběr, administraci a vyhodnocení výkonů v testu opakování vět a kvalitativně je analyzuje, přičemž se snaží poukázat na test opakování vět jako na možné měřítko budoucí úspěšnosti dětí v rozvoji gramotnosti, které doposud nebylo v českém prostředí identifikováno. Klíčová slova: test...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.