|
Vliv změny tlaku v pneumatikách na exploatační parametry traktoru
POSPÍCHAL, Tomáš
V této diplomové práci je pozorováno, jaký vliv má huštění pneumatik traktoru a jeho dotížení pomocí přídavného závaží na exploatační parametry. Práce je zaměře-na na možné způsoby huštění pneumatik, možnosti dotížení traktoru a optimalizaci nastavení pro úsporu pohonných hmot a zvýšení efektivity práce. Během praktické části této práce je konkrétně sledováno ovlivnění spotřeby pohonných hmot, pro-kluzu pneumatik a pracovní rychlosti.
|
| |
|
Vliv nastavení regulační hydrauliky traktoru na výstupní parametry orební soupravy
Remeš, Jan
Diplomová práce na téma „Vliv nastavení regulační hydrauliky traktoru na výstupní parametry orební soupravy“ podává v literární části přehled současného stavu v konstrukci hydraulických systémů zemědělských traktorů. Praktická část diplomové práce je zaměřená na realizaci a zhodnocení experimentálního měření. Orební souprava se sestávala z traktoru Class Axion 850 a čtyřradličného neseného pluhu Kverneland EG 85 Variomat. Cílem bylo zjistit, jak se různé typy regulací hydrauliky projeví na spotřebě paliva, prokluzu hnacích kol a výkonnosti orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Ze zjištěných výsledků byl formulován závěr.
|
| |
|
Vliv připojení nesených strojů v tříbodovém závěsu na výstupní parametry traktorových souprav
Kopecký, Petr
V literární části diplomové práce je zhotoven stručný přehled současného stavu v konstrukci traktorů, se zaměřením na prvky, které vedou ke snižování spotřeby paliva. Praktická část je postavena na základě realizovaného měření. Cílem měření bylo dokázat vliv seřízení tříbodového závěsu na výstupní parametry orebních souprav, které byly tvořeny traktorem Zetor Forterra 140 HSX a pluhy Kverneland 150 B (nesený) a Kverneland PN 100 (polonesený). Podstatou měření bylo postupné zkracování horního táhla tříbodového závěsu, kdy s jeho zkracováním se zároveň zvyšovala síla v horním táhle tříbodového závěsu, která byla snímána tenzometrem Hotinger U2A. V případě neseného pluhu bylo dokázáno, že zkrácením horního táhla vzroste síla, čímž je část tíhy pluhu přenesena na zadní kola traktoru. Výsledkem je pokles prokluzu kol a současně snížení spotřeby paliva.
|
| |