Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy
TELECKÝ, Martin
Disertační práce se zabývá problematikou hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy. Veřejná doprava patří mezi odvětví náročná na veřejné finanční zdroje. Předkládaná problematika disertační práce se zabývá oblastí analýzy hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti veřejné dopravy, konkrétně veřejné linkové a městské autobusové dopravy. Cílem práce je diskuse a návrh propočtu prokazatelné (kompenzační) částky v rámci financování veřejné linkové a městské autobusové dopravy na základě nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a vyhlášky č. 296/2010 Sb. a způsobech proplacení dotací u regionální dopravy. Prokazatelná ztráta (kompenzační částka) vyjadřuje "dotaci", která náleží dopravnímu podniku ze zajištění dopravní obslužnosti. Analýza dané problematiky vypovídá o finančních odchylkách, které mohou vzniknout v průběhu dopravního roku na základě sestavení výchozího a skutečného finančního modelu, to je dle struktury ekonomicky oprávněných nákladů a výnosů. Výchozí finanční model předpokládá odhady výše nákladových a výnosových položek a skutečnost je realizována dle metod stanovených ve vnitropodnikové směrnici dopravního podniku. Výsledek práce lze použít jako komplexní pohled na problematiku, ale zejména jako možný doporučující a kontrolní prvek financování podniku. S tím souvisí i vymezení klasifikace nákladových a výnosových položek ovlivňujících výši dotace a návrh efektivního zařazení do jednotlivých skupin ekonomicky oprávněných nákladů na základě jejich vypovídací schopnosti. Disertační práce zahrnuje regresní rovnici, která slouží jako informativní náhled pro výpočet průměrné minimální výše kompenzační částky stávajících dopravních podniků, ale též pro účely stanovení předpokládaných kompenzací v rámci budoucího výběrového řízení ve veřejné linkové a městské autobusové dopravě. Práce zároveň nabízí stručnou metodiku, která identifikuje předpokládané provozní náklady ze zajištění dopravní obslužnosti a přiřazuje je do příslušných skupin ekonomicky oprávněných nákladů.
Financování dopravní obslužnosti
KUČEROVÁ, Petra
Diplomová práce se věnuje problematice dopravní obslužnosti a jejího financování. Hlavním cílem je zhodnocení využití finančních prostředků na dopravní obslužnost v Jihočeském kraji. Na začátku charakterizuje práce dopravu. Hovoří o tom, jakou roli hraje v národním hospodářství, jaký má význam a jak ovlivňuje společnost. Dále se věnuje regulování a řízení sféry dopravy prostřednictvím dopravní politiky vlády a stručně popisuje její základní strategické dokumenty. Nezbytné je vymezení dopravní obslužnosti, jejího významu a faktorů, které ji ovlivňují. V závěru popisuje teoretická část tři možnosti financování dopravní obslužnosti a hovoří o pojmech jako kompenzace či prokazatelná ztráta, které s financováním úzce souvisejí. Praktická část je zaměřena na Jihočeský kraj. Charakterizuje dopravní obslužnost a analyzuje její financování. Zvlášť je rozebírána veřejná linková a regionální železniční doprava. Při analýze byly použity vybrané statistické metody. Nakonec se práce zabývá dílčím cílem zkoumání, kterým je návrh dosud nevyužívaného způsobu využití financování dopravní obslužnosti.
Analýza financování veřejné dopravy v České republice
Sláma, David ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast financování veřejné dopravy v České republice jako veřejné služby. Hlavním cílem je analýza finančních toků do veřejné dopravy. Práce analyzuje současnou legislativu vztahující se k veřejné dopravě a dopravní obsluze území na české i evropské úrovni. V práci se komparuje veřejná linková doprava s železniční dopravou na úrovni krajů z hlediska nákladů na ujetý kilometr, kde jednoznačně železnice vycházejí jako ekonomicky méně výhodné. Komparaci se podrobují i náklady na veřejnou dopravu mezi jednotlivými kraji. Další oblastí ekonomické analýzy jsou rychlíková spojení na jednotlivých státem objednávaných tratích, kde je také zmíněn současný stav vytvářející bariéry pro konkurenční prostředí. Pro jednotlivé úrovně veřejné správy jsou znázorněny modely finančních toků jako kompenzace veřejné služby. Práce se rovněž věnuje nezanedbatelnému významu dopravy jako sektoru národního hospodářství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.