Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití PFT u dospívajících a dospělých
Zouzalová, Žaneta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u populace dospívajících a dospělých v aplikovaných disciplínách psychologie se zaměřením na oblast experimentální, klinické, pedagogické, poradenské, forenzní, interkulturní psychologie, psychologie práce a organizace a psychoterapie. Práce se zaměřuje na historické souvislosti i aktuální využití testu v zahraničí a představuje tím možnosti takového využití i v našich podmínkách. Praktická část práce je věnována návrhu výzkumu, který si klade za cíl zjistit kauzální vztah mezi změnami v reaktivitě jedince v zátěžových situacích a vnějším záměrným působením v podobě intervenčních programů, které se zaměřují na posilování dovedností pro zvládání zátěžových situací. Rosezweigův obrázkový frustrační test je v návrhu výzkumu využíván jako nástroj zachycují dynamiku změn v reaktivitě jedince. KLÍČOVÁ SLOVA: Rosenzweigův obrázkový frustrační test, projektivní metoda, frustrace, agrese, reaktivita v zátěžových situacích.
Úprava, ověření, standardizace a příprava pro vydání aktualizované projektivní metody PFT (C-W) pro dospělé
Čáp, David ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Obereignerů, Radko (oponent) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Rosenzweigův obrázkový frustrační test (PFT) pro dospělé neměl nikdy vytvořeny normy na české populaci. Od doby, kdy vznikl, jeho grafický podnětový materiál velmi zestárl a stal se téměř nepoužitelným. Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s metodou PFT a následně představit novou verzi pro dospělé PFT (C-W) připravenou pro vydání. Součástí nové sady je také forma předkládaná na samostatných kartách. Vedle již dříve ověřované validity a test-retest reliability byla také zkoumána reliabilita metodou shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů. Standardizace byla provedena na vzorku 300 osob ve věku 18 až 81 let. Nové normy byly vytvořeny pro faktory, kategorie, S-E vzorce a GCR. Upraveno bylo také vyhodnocení testu. Klíčová slova: agrese, frustrace, projektivní metoda, Rosenzweigův obrázkový frustrační test, příručka
Využití PFT u dospívajících a dospělých
Zouzalová, Žaneta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u populace dospívajících a dospělých v aplikovaných disciplínách psychologie se zaměřením na oblast experimentální, klinické, pedagogické, poradenské, forenzní, interkulturní psychologie, psychologie práce a organizace a psychoterapie. Práce se zaměřuje na historické souvislosti i aktuální využití testu v zahraničí a představuje tím možnosti takového využití i v našich podmínkách. Praktická část práce je věnována návrhu výzkumu, který si klade za cíl zjistit kauzální vztah mezi změnami v reaktivitě jedince v zátěžových situacích a vnějším záměrným působením v podobě intervenčních programů, které se zaměřují na posilování dovedností pro zvládání zátěžových situací. Rosezweigův obrázkový frustrační test je v návrhu výzkumu využíván jako nástroj zachycují dynamiku změn v reaktivitě jedince. KLÍČOVÁ SLOVA: Rosenzweigův obrázkový frustrační test, projektivní metoda, frustrace, agrese, reaktivita v zátěžových situacích.
Kresba rodiny u dětí mladšího školního věku
KLEPLOVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na diagnostickou metodu kresby začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ. Teoretická část popisuje obecně období mladšího školního věku,rodinné prostředí dítěte a možnosti jejího fungování, vývoj kresby dětí mladšího školního věku a metodu kresby začarované rodiny. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 57 dětských kreseb, s cílem popisu nejčastějších symbolů, do nichž jsou jednotliví členové rodiny začarování.
Symbolika v kresbě začarované rodiny u žáků 1. stupně ZŠ
NOTA, Josef
Diplomová práce je zaměřena na jednu z metod psychologické diagnostiky - test kresby začarované rodiny. Teoretická část práce popisuje obecně rodinné prostředí dítěte, vztahy mezi rodinnými příslušníky a charakter neúplné rodiny. Poté je pozornost věnována specifikům dětského výtvarného vývoje a kresebným psychodiagnostickým metodám. Praktická část analyzuje soubor 56 dětských kreseb s cílem postihnout nejčastější tendence při volbách začarování a nastiňuje možnosti projekce charakteristik rodinných členů a rodinných konstelací do kresby začarované rodiny.
Kresba začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ
FOŘTOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje projektivní metodě psychologické diagnostiky rodiny, testu kresby začarované rodiny. Teoretická část práce popisuje obecně současnou rodinu, její míru stability i sklon ke krizovosti a následnému rozpadu rodiny. Posléze je pozornost věnována oblasti rodinné diagnostiky, konkrétně kresebným projektivním technikám, zejména pak testu kresby začarované rodiny. Praktická část analyzuje soubor 110 kreseb začarované rodiny získaných od dětí z prvních a pátých tříd různých základních škol. Cílem práce je postihnout nejčastější tendence ve volbách začarování a vyhledání možných symbolických souvislostí se začarováním a vztahy mezi jednotlivými členy rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.