Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,859 záznamů.  začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova k aktivnímu občanství v projektovém vyučování na 1. stupni ZŠ
Plecháčková, Radka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou průřezového tématu - Výchova demokratického občana. Cílem práce je představit význam výchovy k aktivnímu občanství a vytvořit projekt, který žákům 1. stupně nabídne cestu k vnímání sebe sama jako aktivního člena komunity, ve které žijí. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. V první je představen projekt, jeho význam, zásady práce a historie projektového vyučování v českých školách. Druhá kapitola shrnuje zásadní znaky současné podoby průřezového tématu podle RVP ZP. Poslední část je věnována vzdělávání k aktivnímu občanství a jeho významu ve výchovně-vzdělávacím procesu. V této části jsou stručně představeny dvě moderně reformovaná kurikula, která mohou být ve vztahu k aktivnímu občanství pro české prostředí podnětná pro nové pojetí průřezového tématu Výchova demokratického občana. V praktické části diplomové práce je popsána příprava a realizace projektu. Cílem projektu je uvědomění si sebe sama jako aktivního občana a člena komunity, který je všímavý ke svému okolí a vlastním přičiněním může ovlivňovat místo, v němž žije. Projekt je navržen tak, aby byl aplikovatelný pro jakékoliv téma a třídu. Součástí praktické části jsou představena sebehodnocení práce žáků zapojených do projektu. V závěrečné části práce je vyhodnocení, v čem bylo provedení projektu...
Využití projektové metody ve výuce odborných předmětů u učebního oboru kadeřník
TURKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá projektovou výukou a jejím využití na střední škole. Je zaměřena na výuku odborných předmětů u učebního oboru Kadeřník. Realizovaný projekt může přiblížit životní realitu a částečně připravit na budoucí povolání. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje informace o projektové výuce čerpané z odborné literatury. V praktické části je popsán konkrétně připravený projekt zaměřený na propojení odborných předmětů a odborného výcviku.
Lidová řemesla na Jindřichohradecku a jejich využití v lesní školce Živě v trávě
KOLÁŘOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je přiblížit dětem předškolního vzdělávání lidové řemeslo, seznámit je s jeho historií i současností, a následně je obeznámit s jeho využitím v praxi. Teoretická část shrnuje odborné informace a poznatky o tématice lidových řemesel v oblasti Jindřichohradecka. Další kapitola teoretické části obsahuje poznatky o tradicích a svátcích slavené v lesní školce Živě v trávě. Tato část je zakončena teoretickými informacemi o projektovém vzdělávání. Praktickou část tvoří několik praktických postupů a aktivit na vybraná lidová řemesla. Konkrétní výběr druhů řemesel je dán zejména mou osobní zkušeností při výuce v Živě v trávě.
Technické památky na Plzeňsku a jejich uplatnění na 1. stupni ZŠ
SCHEJBALOVÁ, Jaroslava
Výběr technických památek je koncipován tak, aby byl vhodný k zařazení do výuky na prvním stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem projekt a projektové vyučování. Popisuje realizaci projektu, jeho přednosti a úskalí. Velká pozornost je věnována vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, technické výchově a technické gramotnosti žáků. V závěru teoretické části se diplomová práce zabývá termínem technická památka a následně charakteristikou šesti vybraných technických památek v Plzeňském kraji. Praktická část diplomové práce je zaměřena na terénní výzkum technických památek, naplánování exkurzí, možnost propojení exkurze s vybraným projektem pro žáky 1. stupně základních škol a vytvořením pracovních listů k exkurzi.
Využití a přínos projektové činnosti pro oblast veřejné správy
KORTIŠOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na projektovou činnost, která rozvíjí a zefektivňuje veřejnou správu v sociální oblasti a na zkušenosti pracovníků v této oblasti působících. Hlavním cílem práce bylo popsat a analyzovat projektovou činnost směřující do oblasti rozvoje a zefektivňování veřejné správy pro sociální oblast a dílčím cílem je zjistit, jaké zkušenosti mají pracovníci veřejné správy v sociální oblasti s projektovou činností. V souladu s cílem byly stanoveny tyto výzkumné otázky: "Jaké je využití a přínos projektové činnosti pro rozvoj a zefektivňování veřejné správy v sociální oblasti?" a "Jaké zkušenosti mají pracovníci veřejné správy v sociální oblasti s projektovou činností?" Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je zaměřena na veřejnou správu, sociální oblast ve veřejné správě, projektový management a projektovou činnost ve veřejné správě se zaměřením na sociální oblast. Praktická část byla zpracována kvalitativním výzkumem s využitím metody sekundární analýzy dat, triangulace a dotazování s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Nejprve byla využita volně dostupná data k vyhodnocení projektů spadající do oblasti rozvoje a zefektivnění veřejné správy v sociální oblasti, kde jsou uvedeny projekty na úrovni republikové, krajské a místní se zaměřením na Karlovarský kraj a město Karlovy Vary. Poté byly provedeny rozhovory s pracovníky Ministerstva vnitra, Krajského úřadu Karlovy Vary a Magistrátu města Karlovy Vary. K vyhodnocení dat z rozhovorů byla využita metoda zvaná zakotvená teorie a proces otevřeného kódování. K prezentaci výsledků je použita kategorizace dat. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že největším přínosem projektové činnosti je shromažďování zdrojů a jejich efektivní využití, rozvoj sociální oblasti a její modernizace, analýza potřeb nebo problematických oblastí, pomoc potřebným a spolupráce s odborníky. Z výzkumu bylo také zjištěno, že pracovníci ve zkoumané oblasti zkušenosti s projektovou činností mají, avšak každý v jiné míře. Někteří se přímo podílejí na realizaci projektu, jiní působí jako odborná stránka projektu z pozice externího pracovníka. Pracovníci se mohou setkat s projektovou činností jednak prostřednictvím svého nadřízeného, ale i ze své vlastní iniciativy. Tato práce by mohla být přínosem a posloužit například pracovníkům veřejné správy, laické veřejnosti, která se o danou problematiku zajímá či studentům příbuzných oborů.
Příprava a řízení stavební zakázky z pohledu investora
Fialová, Jana ; Michek, Petr (oponent) ; Nováková, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je příprava a řízení stavební zakázky z pohledu investora. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává informace o životním cyklu projektu, legislativním prostředí, financování a o smluvních vztazích projektů. V praktické části jsou následně tyto teoretické znalosti aplikovány na konkrétní veřejné zakázce, kde investorem je město Mohelnice. Cílem této práce je popsat a analyzovat celý průběh realizace veřejné stavební zakázky od přípravy po její dokončení a uvedení do provozu.
Příprava a řízení zakázky ve stavebním podniku
Jedlička, Jan ; Vala, Jiří (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je popis přípravy a řízení zakázky ve stavebním podniku s využitím nástrojů projektového řízení. V diplomové práci se prolíná teoretická část s praktickou částí, kdy je v první řadě vysvětlena problematika teoreticky a poté prakticky na vybrané zakázce. Touto zakázkou je bytový dům ve Štěpánově, který byl realizován v průběhu roku 2017 a 2018 stavební společností Moravostav Brno, a.s.
Výtvarná výchova a komunita
Tůmová, Aneta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností rozvoje spolupráce, angažovanosti a mezilidských vztahů prostřednictvím umělecky zaměřených projektů. Může výtvarná výchova podporovat zájem žáků o svoje okolí a učit je angažovanosti? Na tuto otázku se snaží práce nalézt odpověď. V teoretické části jsou popsány metody a přístupy, které s participací ve výtvarné výchově souvisí. Pozornost je věnována i mezipředmětovým vztahům vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět a Umění a kultura. V rámci diplomové práce došlo též k mapování a interpretování projektů zaměřených na komunitní rozvoj a lokální změny. V praktické části je popsán vlastní projekt, věnující se městu Dačice. Hlavní myšlenky projektu vychází z úředního přesunu města z Moravy do Čech. Cílem projektu je nejen podporovat zájem dětí o místo jejich bydliště a učit je angažovanosti a spolupráci, ale rovněž vést zúčastněné k zamyšlení se nad vnímáním své identity. Klíčová slova: komunita, škola, vizuální kultura, angažované umění, umění spolupráce, výtvarná výchova, komunikace, spolupráce, interpretace, interdisciplinarita, projekt
Řízení rizik projektu v konkrétní společnosti
Sobotka, Michal ; Jiří Koukal, MSc., MBA (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na řízení rizik v konkrétním projektu v konkrétní společnosti. Úvodní část se zabývá principy věrnostních programů v současnosti, formulaci cílů práce a použitou metodikou. Analytická část obsahuje analýzu současného stavu společnosti, popis projektu a jeho plánů. Hlavním úkolem této práce je identifikace a ohodnocení rizik projektu a návrh na opatření ke snížení jejich závažnosti. Výstupem práce je soupis rizik daného projektu, který může sloužit i pro další projekty společnosti a zefektivnit tak jejich řízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,859 záznamů.   začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.