Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv profesní etikety na chod společnosti
Kuchařová, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jaký má vliv profesní etikety na chod společnosti. První část se zabývá teoretickými poznatky, charakteristikou a vymezením pojmu profesní etikety a nastavených pravidel při komunikaci a volbě oblékání a popisem kulturních specifik Německa a Švýcarska při obchodním jednání. Následující dvě kapitoly jsou věnovány praktickému přínosu práce, přestavují základní informace o společnosti Nanosun a porovnání kulturních specifik Německa a Švýcarska dle Hofstede s vlastními poznatky z praxe. Poslední část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření
Profesní etiketa v mezinárodním prostředí
Skopová, Gabriela ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
První část práce se věnuje problematice profesní etikety v diplomatickém prostředí, tedy diplomatickému protokolu. Druhá část charakterizuje pravidla profesní etikety v mezinárodní poradenské společnosti.
Profesní etiketa v obchodním styku
REIFOVÁ, Sabina
Záměrem práce je definovat profesní etiketu z pohledu podnikatelského prostředí dvou zemí České republiky a Španělska. Z hlediska zkoumané problematiky se autorka zaměřila na možnosti komunikace verbální {--} osobní, telefonickou, písemný styk a neverbální formy. Komunikace je klíčovým jevem ovlivňujícím obchodní styk mezi manažery. Proto autorka považuje komunikaci za jeden z nejpodstatnějších rysů, z něhož lze vnímat pravidla etikety a následně je zhodnocovat. Popsala, jaká mají být formální pravidla při jejich používání, vytyčila pozitivní a negativní stránku každé z nich a poukázala na drobné nuance v chápání a užívání pravidel komunikace podnikatelů v mentálně odlišných státech V závěru práce autorka komparačně analyzovala jednotlivé mentální projevy obou národností,které se promítají do podnikatelského interkulturního střetu.
Obchodní protokol a nejčastější prohřešky proti němu v ČR
Králová, Eliška ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Smyslem práce je zorientování se v pravidlech chování v profesním životě. Naučit se, jak se vhodně obléci, ovládat umění správné konverzace, osvojit si některá společenská pravidla. Bakalářskou práci lze pomyslně rozdělit na teoretickou a praktickou část. Náplní teoretické části je teorie obchodního protokolu, která je vždy doplněna nejčastějšími prohřešky. Praktickou část tvoří zhodnocení situace v České republice na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno nejen na získání informací z oblasti obchodního protokolu, ale také na testování znalostí dané problematiky. Tato práce má být rychlým a jednoduchým vodítkem k základní a praktické etiketě v obchodě a podnikání, poskytnout případnému čtenáři ucelený přehled o dané problematice a nejčastějších prohřešcích.
Zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie
Veselá, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce popisuje zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie. Cílem práce je poskytnou ucelený přehled o pravidlech chování v obchodním styku s francouzskými obchodními partnery a to především proto, že Francie se v průběhu minulých 15 let stala významným obchodním partnerem České republiky. V první kapitole jsou definovány pojmy profesní etiketa a obchodní protokol a charakterizovány základní vlastnosti Francouzů. Druhá kapitola je věnována zvláštnostem profesní etikety Francie. Soustředí se na charakter francouzských společností, pracovní etiketu, služební cesty a také na obchodní jednání s francouzskými obchodními partnery. Třetí kapitola je zaměřena na obchodní protokol Francie, tedy na pravidla etikety, která by měla být dodržována při obchodování s francouzskými obchodními partnery. Popisuje formy představování, oslovování, pravidla písemného a ústního projevu, a také pravidla oblékání a stolování. Čtvrtá, závěrečná kapitola je věnována Francii a česko-francouzským obchodním vztahům, jejímž cílem je krátce charakterizovat postavení Francie ve světové obchodě a stále se rozvíjející obchodní vztahy mezi Francií a Českou republikou. Na základě výsledků ankety jsou zde také uvedeny základní kroky, které by měl český obchodník podniknout před vstupem na francouzský trh, chyby, kterých se nejčastěji čeští obchodníci dopouštějí a také vlastnosti, kterých si Francouzi na českých obchodních partnerech nejvíce váží.
Firemní kultura IKEA
Macejová, Petra ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Voříšková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou IKEA, která zaujímá významné postavení na českém trhu s nábytkem. První kapitola vysvětluje vliv kulturních odlišností na organizaci firmy a uvádí typy mezinárodních firem. Druhá část představuje základní informace o společnosti IKEA a popisuje její vizi, hodnoty, vztahy s veřejností a společenskou odpovědnost.
Obchodní protokol a profesní etiketa Německa
Klimentová, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Práce popisuje obchodní protokol a profesní etiketu Německa. V první kapitole vysvětluje základní pojmy jako etiketa, společenské chování, obchodní protokol a profesní etiketa. Zároveň vysvětluje souvislost mezi těmito pojmy. V druhé kapitole práce lze nalézt informace o kulturních rozdílech mezi Čechy a Němci, a jak tyto rozdíly ovlivňují chování mj. i v obchodní sféře. Obě kultury jsou srovnány dle metody kulturních dimenzí G.Hofstedeho a dle kulturních standardů. Třetí kapitola popisuje obchodní protokol v Německu. Zaměřuje se při na tom pravidla pro seznamování a představování, ústní projev,oblékání, obchodní jednání, společenské akce a etiketu darování. Čtvrtá kapitola charakterizuje profesní etiketu v Německu. Objasňuje pravidla chování na německém pracovišti, při služebních cestách. Věnuje se i pracovní etiketě a netiketě.
Profesní etiketa v multikulturní firmě v kontextu americké kultury
Skopová, Gabriela ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
Práce se zaměřuje na porovnání národní a firemní kultury s důrazem na jejich odlišnosti, avšak zkoumá i případné souvislosti. Podobně postupuje také při popisu společenské a profesní etikety. V druhé části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní příklad.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.