Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čeští sportovní novináři generace Y: Reflexe kariéry na základě profesní spokojenosti a motivace
Hobzová, Ilona ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reflexí kariéry českých sportovních novinářů a novinářek na základě atributů profesní spokojenosti a motivace. Zaměřuje se na novináře generace Y, jejíž členové jsou v odborných studiích popisováni jako ekonomicky aktivní, požadující vyšší životní úroveň, kladoucí důraz na osobní uplatnění, ale zároveň zajímající se o svůj osobní a rodinný život. Cílem práce je popsat generaci sportovních novinářů a novinářek z hlediska jejich profesní spokojenosti a motivace. Práce se na základě kvantitativního dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu formou osobních polostrukturovaných rozhovorů a jejich následné analýzy metodou interpretativní fenomenologie pokouší zmapovat nejčastější výzvy, kterým novináři a novinářky patřící do generace Y během své kariéry čelí. Mezi ty patří například slaďování profesního a soukromého života, genderová nerovnost na pracovišti, generační konflikty v pracovním týmu nebo nedostatečné finanční ohodnocení. Vzorek je složen z mužů a žen, kteří v době konání rozhovorů pracovali v audiovizuálních, rozhlasových a tištěných/online sportovních médiích.
Sportovec jako mediální celebrita v proměnách času
Kodoňová, Lenka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce pojednává o procesu celebritizace sportovců. Tento jev ilustruje na způsobu mediálního pokrytí sportovní kariéry gymnastky Věry Čáslavské, rychlobruslařky Martiny Sáblíkové a tenistů Jana Kodeše a Tomáše Berdycha. Porovnává mezi sebou socialistické deníky Československý sport a Lidovou demokracii a současná periodika Sport a Lidové noviny. Práce se zabývá charakteristikou pojmu celebrita, historií sportovních celebrit, typy lidí, z nichž se celebrity stávají, a společenským postavením sportovců. Články týkající se vybraných sportovců byly zkoumány prostřednictvím obsahové analýzy. Zkoumané texty byly rozřazeny do připravených kategorií (profesní život, životní styl, vztahy, milostný život, vzhled, osobnost, děti, zdraví, reklama). Na tento kvantitativní výzkum navazovala kvalitativní metoda zkoumání, která se věnovala spojení sportovců s reklamním odvětvím. Metoda spočívala v prozkoumání článků, které se věnovaly reklamním aktivitám sportovců. Práce se také věnuje popisu života a sportovní kariéry gymnastky Věry Čáslavské. Informace pocházejí z mediálních výstupů dobových tiskovin, přičemž je popsána nejen její sportovní kariéra, ale také období po roce 1990.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.