|
Vznik nových turistických produktů v destinaci Vltavotýnsko
KREJČÍ, Jakub
Cílem této práce je navrhnout produkt cestovního ruchu, který přispěje k rozvoji turismu v destinaci Vltavotýnsko. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů a současným zajímavým trendům v cestovním ruchu a poskytuje východiska pro praktickou část. V té je analyzován současný stav cestovního ruchu v destinaci. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou získána data o motivacích a preferencích výletníků. Využito je i metod polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování. Na základě všech metod jsou vytvořeny návrhy produktů "Na kolech tam a lodí zpátky" a mobilní aplikace. Také jsou připraveny návrhy marketingové a prodejní podpory.
|
|
Produkty cestovních kanceláří a agentur pro vybrané segmenty zákazníků
KYNČLOVÁ, Markéta
Cílem této kvalifikační práce je provést analýzu produktového portfolia v současnosti nabízeného cestovními kancelářemi a agenturami se zaměřením na vybraný segment zákazníků. Vybraným segmentem této práce jsou studenti vysokých škol, neboť lze předpokládat, že mají specifické chování, potřeby a požadavky, kterými se liší od ostatních účastníků cestovního ruchu. Dalším cílem je na základě syntézy získaných dat vytvořit nové produkty cestovního ruchu a diskutovat jejich ekonomickou konkurenceschopnost.
|
|
Poznávací zájezdy - analýza dopravních a ubytovacích řešení
Hubová, Michaela ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou dopravných a ubytovacích zariadení z náhodne vybraných poznávacích zájazdov z vybraných či už viac alebo menej významných cestovných kancelárií. V prvej časti práce sú definované jednotlivé pojmy súvisiace s danou témou, ktoré sú následne využité dvojakým spôsobom, a to analýzou a tvorbou vlastného poznávacieho zájazdu. Práca si kladie za cieľ vytvoriť takú analýzu, na základe ktorej bude možné definovať najčastejšie využívané ubytovacie zariadenia, druh dopravy a stým súvisiaci celkový poznávací zájazd. Ďalším cieľom je vytvoriť originálny zájazd po Slovenskej republike, pretože Slovensko je pre turistov veľmi atraktívne. Má bohaté zastúpenie rôznych kultúrnych, historických a prírodných pamiatok, ktoré stoja za navštívenie. Zájazd je zaujímavý prepojenosťou peších túr, plavieb po riekach a návštevami rôznych kultúrnych pamiatok.
|
| |
|
Významné osobnosti Sedlčanska a jejich vliv na cestovní ruch
MALENDOVÁ, Žaneta
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit vliv působení významných osobností, které žily a pracovaly na Sedlčansku, na rozvoj cestovního ruchu ve zkoumané oblasti. Na základě terénního šetření byla navržena inovace produktu cestovního ruchu, který by měl prohloubit znalosti turistů i místních obyvatel o těchto osobnostech.
|
|
Analýza nabídky prohlídkových tras ve vybraném městě ČR (Znojmo)
Walowa, Zuzana ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současnou nabídku prohlídkových tras ve Znojmě a zároveň vytvořit jednotný soubor, který by mohl být v praxi využitelný. Teoretická část se zabývá terminologií cestovního ruchu. Je vymezen produkt prohlídková trasa a klasifikován účastník cestovního ruchu jako hlavní nositel poptávky. Součástí práce je rovněž obecné seznámení s městem Znojmem. V analytické části je provedena nejdříve analýza charakterizující typického návštěvníka Znojma a jeho nejvíce poptávané objekty ve městě. Na analýzu návštěvníka navazuje analýza nabídky prohlídkových tras, která je ve městě zabezpečována dvěma zprostředkovateli. V závěru práce jsou získané poznatky z obou analýz navzájem konfrontovány a vyhodnoceny.
|
|
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Jihlava
PŮŽOVÁ, Lucie
Pro první fázi byla využita situační analýza. Jejím cílem bylo vymezit řešené území, region Vysočina a město Jihlava.V rámci situační analýzy je zařazena geografická charakteristika podmínek cestovního ruchu a životního prostředí, zpracování forem a druhů cestovního ruchu v této oblasti a vymezení subjektů cestovního ruchu, subjekty, které zajišťují dopravní, ubytovací a stravovací služby. Vypsání dopravních služeb města Jihlava a nabídky ubytování a stravování v Jihlavě. Dalším krokem je zařazení města Jihlavy podle významu cestovního ruchu. Jeho zařazení do daných kategorií. Poslední charakteristikou situační analýzy byly návštěvnické atraktivity z hlediska přírodního i společenského charakteru. Zdrojem informací byly knihy Památky Jihlava a okolí a Geografie obce Jihlava, dále informace z turistického informačního centra v Jihlavě a z webových stránek města Jihlavy. Pro hodnocení regionu je použita swot analýza, kde jsem zjistila silné a slabé stránky dané oblasti a příležitosti a hrozby pro danou oblast. V další fázi je zpracována charakteristika turistického informačního centra, kategorizace TIC podle Asociace turistických informačních center ČR a zařazení turistického informačního centra v Jihlavě. Formou osobního pohovoru bylo zjištěno náplň činnosti TIC, organizační struktura, forma a struktura nabídky, finanční portfolio a profil návštěvníka. Pomocí Bostonské matice bylo provedeno zhodnocení centra. Praktickou částí této práce je dotazníkové šetření. Jednalo se o terénní výzkum na Masarykově náměstí v Jihlavě. Dotazníky vyplnilo 92 respondentů, kteří odpovídali na otázky týkající se jejich spokojenosti se stávajícími produkty cestovního ruchu ve městě, spokojenost s turistickými informačním centrem a podobně. Odpovědi byly vyhodnoceny v programu Microsoft Excel pomocí kontingenčních tabulek Z výsledků vyhodnocení dotazníků se stanovily návrhy produktů cestovního ruchu pro vybrané segmenty. Na základě veškerých získaných informací, materiálů a výsledků výzkumu se zpracují nové produkty cestovního ruchu pro turistické informační centrum v Jihlavě. Můj návrh je cyklomapa, protože tento produkt často turisté v turistickém informačním centru poptávají a návrh nové cyklotrasy na Jihlavsku.
|
|
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Pelhřimov
JÍRŮ, Petra
Město Pelhřimov nabízí rozsáhlou škálu historických pamětihodností, kulturních zařízení, společenských atrakcí a v neposlední řadě přírodních zajímavostí. Těžit může město ze své historie a z mnoha možností kulturního, sportovního i společenského vyžití. Přesto však návštěvnost jednotlivých kulturních, historických a společenských míst v Pelhřimově není příliš vysoká. Klíčové otázky práce: Je tedy možné zvýšit návštěvnost Pelhřimova? Odpovídá nabídka produktů TIC poptávce? Je třeba nabídku TIC rozšířit či změnit? Skrývá město potenciál pro využití různých druhů a forem cestovního ruchu? Tato problematika je v této práci popsána, analyzována, objasněna a v neposlední řadě řešena, byly dány doporučení a návrhy, jakým způsobem zlepšit stávající situaci.
|
|
Typologie rekreačních středisek v turistické oblasti Střední Čechy - jihovýchod
TOMANOVÁ, Lucie
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v turistické oblasti Střední Čechy - jihovýchod. Dále na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků navrhnout nový produkt cestovního ruchu, který by uspokojil potřeby a přání návštěvníků a zvýšil atraktivnost území. Vedlejším cílem práce je zjistit potřeby a požadavky návštěvníků v turistické oblasti Střední Čechy {--} jihovýchod na základě vlastního dotazníkového šetření a analyzovat nabídku produktů cestovního ruchu ve vybraném středisku letní rekreace u vody Nová Živohošť na Slapské přehradě. Vlastní dotazníkové šetření v rekreačním areálu Nová Živohošť potvrdilo dvě zvolené pracovní hypotézy - většina návštěvníků areálu pochází ze Středních Čech a kvalita ubytovacích zařízení v areálu je nedostačující. Na základě výsledků vlastního dotazníkového šetření v rekreačním areálu a odpovědí návštěvníků byla navrhnuta optimální nabídka cestovního ruchu v rekreačním areálu Nová Živohošť. Pro doplnění a ucelení nabídky cestovního ruchu byl také navržen nový produkt cestovního ruchu cyklotrasa "Krásy Neveklovska na kole".
|
|
Předpoklady rozvoje CR ve zvolené oblasti Havlíčkobrodsko
ČERNÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce bylo prostřednictvím analýzy cestovního ruchu na Havlíčkobrodsku vytipovat skrytý potenciál cestovního ruchu, a navrhnout nový produkt cestovního ruchu zaměřený na vybraný segment návštěvníků. První část práce byla zaměřena na teoretické vymezení marketingu, produktu, destinace a cestovního ruchu. Dále byla provedena základní charakteristika oblasti Havlíčkobrodska, kde jsou zmapovány hlavní atraktivity, které se v této oblasti nalézají. Druhá část práce se skládá z terénního šetření a návrhu nového produktu, což bylo situováno do Lipnice nad Sázavou, která má dobré předpoklady cestovního ruchu, ale potýká se s problémem sezónnosti, nedostatečnou sekundární nabídkou a informovaností návštěvníků, které by bylo vhodné řešit. Z informací získaných od pracovníků obecního úřadu byl nakonec navržen vánoční a velikonoční jarmark, který je nejvhodnějším způsobem jak rozvíjet zdejší cestovní ruch i v zimní sezóně z ekonomického hlediska.
|